3 Januari -22 blev första vita dagen.
Första o andra dagen var skapliga.
Tredje lite sämre,fjärde eftermiddagen var ganska jobbig, det var suget som kom o hälsade på.

Jag fick lite dåligt tålamod/småvresig av en sån liten sak som att bara prata med frugan.tyckte det tog för lång tid o prata samtidigt som jag har sug o stress i kroppen.

Gick ner i källaren och satte mig på motionscykeln. Cyklade som ett proffs. Benen snurrade fort, 90-95 i kadens.
Efter 30min var suget helt borta, jag mådde som man ska göra.
Lärdom av det?
Ja, när suget blir för jobbigt,då har jag motioncykeln som räddare

@Jan.3. Välkommen hit! Här är vi ett gäng som har kommit olika långt på vår nyktra resa. Själv tillhör jag inventarierna numer. Just idag har jag uppnått 700 nyktra dagar faktiskt, tjoho! Du når dit också, en dag i taget. Det viktigaste första steget är att verkligen bestämma sig, inifrån och ut.

Kram 🐘

@Jan.3. Hej o Välkommen skriver jag också! Grattis till en nykter vecka 👍
Här på forumet finns en blandad skara, jag tillhör de som satsar på att vara helt a-fri...
Kram 🥰

Hej och välkommen @Jan.3. Träning är en bra räddare. Liksom goda, trevliga rutiner. Ja alla sätt är bra som kan hålla alkoholen på så långt avstånd som möjligt. Jag har bestämt mig för att vara helt nykter. 3 veckor gammal/ung är jag idag.
🤗🌷

Hej o tack för svaren.
Tänkte först "bara"ta den berömda vita månaden, men är nu inne på att jag nu vill sikta på att fortsätta efteråt o försöka bli vit på heltid.

Mååånga år sen jag hade vit månad.
Skillnaden då och nu är tänket, då räknade jag ner dagarna tills månaden var slut.

Nu har jag en app som räknar upp dagarna åt mig.
Mao. Jag tänker tvärtom nu.
Dag. 8

@Jan.3. Välkommen! Jag är också en som räknade ned tills jag fick dricka igen, där var fokuset. Idag tänker jag tvärtom som du och fokuserar på hur många dagar jag är nykter och firar varje dag. Mitt fokus är på hur skönt det är att inte dricka och inte ständigt behöva tänka på alkohol, inskaffandet och när jag kan dricka. Hur bra jag mår nykter på alla sätt och vis. Idag är det dag 78 som nykter och jag ska inte dricka mer, jag en som inte dricker alkohol😀.

Kämpa på och lycka till💪🌷

Välkommen hit❤️
Jag har haft liknande tankar som du, tänkte först 1 månad nykter och sedan kanske försöka måttligt. Är på dag 13 nu och tror faktiskt att det blir lättare att hålla sig nykter än att låta A börja förhandla med en. Mitt fokus just nu är dag för dag och räkna nyktra dagar och känner en stolthet för varje dag som går. Vi följs åt🥰

@Jan.3. Hej och välkommen! 👋
Vi är många stöttande personer här och jag upplever varje dag att jag lär mig något och inte minst att alla hejarop från andra - det är värt massor!
Jag är på dag 11 idag, strax före dig! Heja på! 💪

Dag 10.
Dag o dag förresten, vaknar kl.2, kan inte somna om och går upp halv fyra.
Tidigare (tänk när man kan säga förr i tiden) vaknade man mitt i natten när ruset lämnade kroppen och hjärtat gick på högvarv.

Undrar vad orsaken är nu, kanske är åldern, kanske nån omställning som sker i kroppen.
Vad vet jag, inget just nu, det får tiden utvisa längre fram.

majken_r

@Jan.3. Känner igen det där..men blir alltid så jäkla lättad när jag inser att , just det, jag har inte druckit. Nu sover jag mycket bättre så hoppas det rättar till sig 🙏🏼

@Jan.3. Känner också igen hur det var i början, troligen omställningen i hjärnan som rehabiliteras och återhämtar sig. Det tar lite tid innan den är helt balanserad. Det gäller att stå ut, det blir bättre😀

@Jan.3. Min upplevelse är att jag blev morgonpigg och kvällstrött av nykterheten. Att ta en höneblund dagtid blev min räddning 😴 Meditation är en bra rutin att få till för att varva ner systemet. Men annars har du helt rätt - hellre vara nykter och sova dåligt än att vara onykter och sova dåligt. På sikt kommer din sömn bli bättre. Man kan inte prestera sömn, det handlar ju om att hjärnan ska våga släppa taget.

Bra jobbat!

Kram 🐘

@Andrahalvlek

Jag är så ny här så jag vet inte riktigt vem som är vem ännu på forumet, men jag har läst flera av dina peppande inlägg till folk på forumet.
Så varje gång jag nu ser din avatar så tänker jag på en elefanthona som välkomnar och hjälper alla nybörjarelefanterna in i ledet.
Är det någon som gör en avstickare så är elefanthonan där o stöttar o hjälper en tillbaka i ledet.

Vilka naturprogram jag får upp i huvudet.😄😉