35 dagar=5 veckor.
Sömnen är helt ok.
Vaknar inte längre vid två-tre tiden för att sen inte kunna somna om på flera timmar.

Tänkte först inte skriva ner en sån ojämn siffra som 35 dagar, men fick se på appen att det är ju faktiskt hela fem jäkla veckor.
Inte illa pinkat av en trähäst.

@Jan.3. Grattis till 5 veckor!🎉🌟💐. Verkligen inte illa pinkat💪. Varje dag som nykter är värd att firas. Och vi håller fortfarande 70 dagar mellan oss😄. Skönt att även sömnen börjat ordna sig.

Ha en fin dag🌷💕

Dag 39.
Det där malandet i magen släpper ju inte, vissa dagar är ju inte speciellt roliga.
Hur lång tid tar det innan suget i kroppen försvinner/tankarna blir alkoholfria.
Ändå är jag inte ens i närheten av att ta nåt, varken i dag eller nästa vecka.

Men jag har läst äldre trådar där många kommit ganska så långt och är absolut inte A-sugna.
Sen bara, poff, så är de borta, vad hände med dom?

Ännu en fundering. Dag 40.

Det här forumet gjorde så att jag kunde tänka längre än en vit månad.
Först tyckte jag att det var ouppnåeligt med 40 vita dagar, men zoomar jag ut lite och tittar på lite avstånd så inser jag en sak i alla fall, så fåå dagar det egentligen är.

Förresten, vem uppfann det här forumet? han/hon borde ju få ett pris för det.
Själv kommer jag inte ens ihåg hur jag hittade hit.Jag bör ju ha sökt på en vit månad.🤔

Även om vissa dagar känns sämre än andra så märker jag även att nu för tiden är jag mer harmonisk av mig.
Innan nyår kunde det vara så här, om nån i affären skulle kört på min fot med en kundvagn.
Då: Va faan, se dig för. ( Givetvis överdrivet)
Nu: iiingen fara, jag har en fot till.😀

Nu har jag inte längre stenkoll på dagarna längre, kan diffa på nån dag hit eller dit. Kommer på mig själv att jag måste kolla i appen, för jag har jag inte lika mycket kom ihåg i skallen nu som jag hade de första två veckorna.
Det trodde jag ju aldrig, inte kunna hålla reda på mina nyktra dagar,😄

Men jag fortsätter ju att skriva upp dagarna här i tråden för att se tillbaka på i framtiden,
hur jag som från ett träd plockar nya mogna dagar att lägga i korgen.
Hoppas det finns många dagar i det här trädet, vill än så länge inte börja om och plocka nya på ett annat ställe.

@Jan.3. Vilket fint inlägg av dig och vad du verkar må bra😁. Man vet inte eller glömmer nog lätt bort att det tar minst 3-6 månader eller mer för hjärnan att återställa sig av stor alkoholkonsumtion och sett till det är varken 40 eller 110 dagar mycket. Men det är många dagar ändå sett till dag 1. Att man rekommenderar att ta 90 dagar gör att man har fått mer tid att fundera över sina alkoholvanor.

Vad jag tror bekostas forumet med statliga medel och är nog ett uppdrag från Folkhälsomyndigheten, verkligen superbra för folkhälsan att medborgare har möjlighet att få hjälp med sina alkoholvanor.

Hoppas du överfylls av mogna dagar i din korg🌷💕

majken_r

@Jan.3. Stort grattis till dina dagar och väldigt fint inlägg! Så förundrad över hur mycket jag blir hjälp över igenkänningen hos dig och andra. Så tacksam att du delar med dig ❤️