Dag 42= 6 veckor.

Sov 9 timmar, vad händer i kroppen, minns inte när jag sist sov så länge.
Tanken i dag är lite, är det så här det känns nu.
Lyckokänslan över avklarade milstolpar är inte lika hög som tidigare,
jag trodde jag skulle bli överlycklig efter x-antal dagar.
Nykterhetskicken har kanske avtagit,
så det kan ju vara vardagen som kommit på besök.
Får se hur det känns dag 50.

@Jan.3. Grattis till 6 veckor!🎉🌟💐. Jag kände precis som du att nykterhetskicken gick över efter ett tag. Fokus hade varit så inriktat på alkohol och att inte dricka. Det kändes lite som platt fall, lite grått, lite same same, jämntjockt humör och sinne. Skulle det inte bli bättre än så här? Tror precis som du uttrycker det så bra, vardagen hade kommit på besök. Fokus kom mer att handla om hur man ska hantera vardagen som nykter, inse att det skulle inte bli något mer vin framöver. På den vägen är det, att installera och bereda för ett nykter liv framåt som går upp och ned, som livet gör, men utan alkohol.

Ha en fin söndag💕🌷

@Jan.3. Grattis till god sömn! Är värt så mycket o är läkande för kropp o själ. Även jag har sovit, känns som att det är varannan natt. I mitt fall är det för lite fysisk aktivitet men ska försöka satsa på en promenad under dagen i alla fall...
Ha en fin söndag 👍🥰💪

majken_r

Grattis till dina veckor, och jag inser ju så att jag har samma😅 Känner också det där med vardagen och att det är lite som en ny fas. Gott att du får sova, så skönt ändå att kroppen får den vila den behöver. Ha en fin dag!! @Jan.3.

@Jan.3.
Härligt, bra jobbat med 6 veckor! 🙌
Tänker som du att jaha var inte detta större? Borde det inte kännas mer när man närmar sig 50 dagar nyktert? Vi har ju faktiskt gjort en helt otrolig bedrift, vi som inte varit utan alkohol i mer än nån dag i taget tidigare har nu nästan 50 dagar utan!! Men snälla universum eller högre makt; ge mig/oss lite stjärnglans, lite lyckorus och gåshud över våran prestation - ge oss nåt! Vill inte bara ha vardag..
Jag har de senaste dagarna varit så blasé över hela grejen. De nyktra dagarna går en i taget och det mesta är jämngrått. Har knappt lust att skriva här längre ens. Känner mig som en skittråkig människa som går i slowmotion. 😁
Men bara för det är jag inte sugen på vin, längtar inte alls efter det! Jag får sug ibland, men känner mig stark i övertygelsen om att jag inte dricker längre.
Förlåt för trist inlägg, men det bara kom!
Hurra för dig @Jan.3. Jag strösslar lite stjärnglans över dig här i cyberrymden! ✨

@Rehacer Tack för stjärnglansen.👍
Vi tillhör ju samma startgrupp och har en liten formsvacka just nu.
Vi piggnar nog till längre fram i loppet.
Tänker man efter så har du helt rätt, vilken jäkla bedrift det är vi gör här.

@Jan.3. Grattis till 42 dagar! 🤩 Helt rätt, släpp aldrig stoltheten, det är en grym bedrift att ha lyckats bli nykter! Det som du (och några till) behöver träna på nu är att kunna ha tråkigt, och ändå tycka att det är helt ok. Man kan inte ha roligt jämt.😅 En annan sak att tänka på. ” Det blir inte roligare än vad man gör det till”. Alltså, nu finns alla möjligheter till att hitta på kul saker om man verkligen vill. Tex ta upp en gammal hobby, testa nya saker, eller helt enkelt se fram emot att göra roliga saker.
Det är en massa saker som man behöver vänja sig vid att göra utan att alkohol finns med i bilden. Nu finns tiden och hälsan till att göra verklighet av sådant man drömt om, men som aldrig blivit av. Det gäller bara att komma till skott. Men som sagt, att ha det lite tråkigt, och bara vara, behöver man också öva på.😀 Det krävs en hel del tid till detta. Bra jobbat!

Ha det bra!

@Torn Träna på att ha tråkigt är jag bra på.😄
Men sen blir det desto roligare med pimpelfiske vissa dagar.
Nu har jag kommit så långt att jag kopplar av o njuter av fisket utan att ha en tanke på att det väntar ett glas vin därhemma.
På ren svenska, fy fan så gött man kan ha det vissa dagar. 😀

@Jan.3. Härligt! Det blir nästan aldrig någon is här där jag bor numera. Det är skittråkigt!😅 Det är väl klimatförändringen som gör detta tyvärr. För att liva upp det hela så beställde jag en elektrisk vinsch till min båttrailer i fredags.😀 Nu kommer det bli riktigt kul att dra upp båten på trailern efter kommande fisketurer. De senaste tio åren jag grymtat över hur jobbigt det är att veva upp båten för hand. Äntligen slog jag till. 😅

I dag 7 veckor = 49 dagar.

Fler funderingar.
Ibland är " den lille jäveln" fortfarande på mig .
"Men i sommar med vänner kan du väl ändå ta en öl till maten när ni är på nån uteservering, öl till mat har du ju aldrig tidigare fått mersmak på"
Det är väl sånt här tänk som kallas att ha en bakdörr öppen.

Men så tänker jag, då ryker ju även"I Am Sober" appen, det skulle göra ganska ont att ha tappat alla de dagarna jag har sparat ihop.
Den där appen blir ju även den ett beroende.
Fast ett bra sådant.

Eller så kan jag fortsätta som nu och rent av gå ut officiellt och berätta öppet att jag kör på det helvita spåret?
Jag vet inte, Just nu känns det som att jag inte vill outa mig själv inför andra, men det kan ju ändra sig till vårkanten.

I dag har jag ingen aning, men den där inre rösten kanske har tystnat när dagarna går och jag väl är framme i Maj/Juni.
Och att jag når dit känner jag just nu ingen som helst tvekan till.
Och innerst inte så tror jag att när jag når ända fram till Juni så sabbar jag nog inte mina dagar för en middag ute på stan.

Hur hamnade jag i en sån här sits, vad hände? 😃
Det här var ju inte min plan från början.
Jag som bara skulle springa förbi här lite snabbt och beställa en vit månad.
Fick visst med hela plus menyn på köpet.😄

Ja,ja. Jag behöver inte fundera så långt in i framtiden, nu fokuserar jag på nuet.
Det blir i alla fall inget den kommande veckan.

Har liknade funderingar. Det är som lite småjobbigt det där med att förklara varför man inte dricker. Helt galet egentligen! Alla mina nära vet; det är skönt. Sen kör jag lite olika varianter beroende på vem det är. Men målet är att kort och gott bara säga att jag dricker inte alkohol.
Ha en fin vit dag!❄️

@Jan.3. @Kebne1
Mina funderingar är likadana. Hur gör jag med A på svärsonens 30-årsfest? Hur gör jag på konferensen om en vecka? Hur gör jag när det blir sommar? Jag gillar ju det här livet, vill inte tappa mina dagar heller. Det är svårt att säga nej med ”rätt” anledning. För jag vill inte outa mig själv än, jag kommer kanske dit.. men inte idag eller inom snar framtid.
✨Grattis till 7 veckor, du är suverän @Jan.3. ✨