@Jan.3.
Jag kan bara instämma i vad @majken_r o vår2022 o @Rehacer skriver...
Det går upp o ner men planar ut vartefter, du kommer ut på andra sidan o allt känns bättre o kanske mindre inriktat på just alkohol! Många andra livsfrågor får utrymme..,
🤗 Kram o ha en fin dag

@Jan.3. Igår var min dag 70 😊
Även fast det inte känns lika häftigt längre så känns det ändå bra att nykter blivit vardag. Vi har väl helt enkelt brutit vår vana 😃
Ha en fin dag!

Dag 70. Vecka 10.

Det borde finnas en varningstext till alla som börjar här.

" Varning! svår tråkighet kan upplevas vid 50-60 dagar, håll ut, det går över."

Jag hade jag väl inte direkt något stort sug under de här dagarna, men jag kände att det här med nykterhet var inte så kul längre.
Känslan var lite som att det inte hade någon större betydelse om jag fortsatte på det vita spåret eller inte.
Skulle egentligen varit ganska lätt att ta ett glas vin på den känslan.
De dagarna var riktigt sega.

Men nu så går det bättre, det känns inte längre som att det är bromsolja i klockan, så nu tickar dagarna på som dom ska igen.
Även om jag igår, Lördag, fantiserade om lite altanvin ute i solskenet.

I dag är det ännu en vit dag, och har jag bestämt en vit månad till, då blir det en vit månad till.

majken_r

@Jan.3. Grattis! Håller med dig om dagarna runt 50/60.. Fick för mig att alkoholproblemet nog var avklarat. Glad att jag höll ut! Ute-i-solen-vin-tanken har dykt upp här med, men nä. 100 dagar gäller för mig. Vi övar och tränar på att lära hjärnan nytt. Hade faktiskt ett litet sug efter alkoholfri cider igår kväll, otippat 😅 Önskar dig en riktigt fin söndag!! ☀️

@Jan.3. Grattis till 70 dagar, 10 veckor!🥳💐. Ja, det är då det gäller att vara som bäst, att stå emot, när det känns som motigast, för det går ju över. Skönt att det känns lättare igen.

Ha en fin söndag!🌷💕🌞

@Jan.3. Grattis till alla dina dagar, 70 är stort 😀🥳👍
Det är som du skriver - det gäller att hänga med i svängarna! Men med alla dina dagar är du nog förbi det värsta!
Det kan bli svårt igen men då på ett annat sätt...
Hur tänker du fira den här dagen? Skriv gärna o berätta 🥰
🤗 Stor Grattiskram

@majken_r Tackar o bra jobbat själv, vi följs ju åt. Men jag är för feg för att lova mig själv 100 dagar. Jag kör månaden ut i alla fall.
Sen blir det nog minst några dagar till.😄

@majsan_nu Tackar. Blir inget firande.
Jag känner inte så mycket glädje över mina milstolpar längre.
Blivit mer, "jaha då var jag där, nästa mål."
Det är visst den berömda vardagen som är här.
Jo förresten, kom på nu, jag ska fira just nu med frun det blir en 6 km promenad. 🤗

@Jan.3.
Det är märkligt att vi följer samma mönster. Att flera av oss tyckte att dagarna runt 50-60 var urbota trista och helt värdelösa. Men att vi runt dag 70 slutar tanka bromsolja och att det rullar på lite fortare igen. Det har varit precis så för mig med.
Våren & sommaren blir en ny tid att dra lärdom av. Att lära sig att det funkar att sitta i vårsolen utan alkohol i glaset.. Som mitt nickname: Rehacer = gör om gör rätt (fritt översatt).
Ha en fin söndag & stort grattis till 70 nyktra dagar! ✨

Varmt grattis. Stark igenkänning på tråk-50dagarna. Melankolin höll på äta upp mig. Men skam den som ger sig, det blir bättre dagar bara man härdar ut!

Den här resan jag/vi gör här verkar ändra karaktär varefter tiden går.
Tankarna har ofta snurrat kring alkohol och vad som ska hända framåt våren.

"Ska jag eller ska jag inte ta nån alkohol i andras sällskap i framtiden, det är den stora frågan."

Senaste tiden har jag landat i att just nu spelar det ingen roll vad jag då kommer att ta för beslut.
Det är nuet som räknas.

Så något har hänt i skallen på mig, jag funderar inte så mycket på framtiden längre utan njuter nu av dagliga dopaminkickar av vårsol och nykterhet istället för att gå och grunna för mig själv om vilka beslut jag ska ta längre fram.
Kanske kan gå så långt att det blir en ickefråga.

@Jan.3. Jag blir så trött på mig själv, hade skrivit ett långt inlägg till dig som jag lyckades trycka bort...
Det var ungefär så här - Så härligt att leva i nuet 🥰 men jag tror inte det är så dumt att ha sin plan nånstans i bakhuvudet... Det kanske du har i alla fall? Det här är verkligen kortversionen av det jag skrev.
🤗 Stora kramen från mig