@Jan.3. Tänker att inte ta ett beslut är också ett beslut. Rätt skönt att ha tagit ett beslut på att inte besluta något. Ett beslut kan låsa in en och är man inte säker på sitt beslut är det svårt att ta ett sanningsenligt sådant. Så då har du ju valt en bra väg. Härligt att leva i nuet och njuta av det som du gör. Säkert kommer det att växa fram ett beslut så småningom som du känner dig nöjd med då du inte pressar fram det.

Ha en fin fredag!🌷💕

@majsan_nu Ja,visst är det bra att ha en strategi, vilket jag har.
Men jag har fokuserat för mycket och för länge på vad jag ska ta för beslut på sommarens restaurangbesök.
Det beslutet får jag ta då, inte idag
Så nu njuter jag helt o fullt av nykterhet och fint väder istället. 😃👍

@vår2022 Den var bra, " att inte ta ett beslut är också ett beslut."
Känns jäkla bra att inte vara sugen på alkohol och promenera i skog o mark utan att behöva bestämma något nu.
Ha det bra själv.🤗

@Jan.3.
Känner oxå att det mer och mer blir en icke-fråga.
Vi låter väl dagarna rulla på, vi får fortsätta vara observanta och vara på vakt, men ett livsbeslut kanske inte är tvunget att ta. Jag tänker att det bästa är att det rullar på så här. Vi har upptäckt att det nyktra livet är gött och att det funkar bra att vara utan alkohol. Det kan få ticka på så tills vi ställs inför valet, DÅ kan vi ta beslutet om det är värt att dricka eller inte.
Ha en skön dag idag, solen skiner idag med! ☀️

Dag 80.

Man kan ju undra varför en månad känns så lång när vi tänker på framtiden, men sen så är den tvärtom väldigt kort när vi ser tillbaka på den.

Själv har jag aldrig tidigare velat säga högt att jag ska klara 100 dagar, det fanns inte ens som ett mikroskopiskt mål när jag började här.
Jag vågade inte ta en större tugga än jag klarade av.
Men nu så säger jag det högt.
100 dagar fixar jag, ska först bara passera ett litet gupp som kallas 90 dagar. 😎

@Jan.3. Grattis till 80 dagar!🥳. Alla gånger att du kommer att klara 100 dagar, men ska du alltid vara 70 dagar efter mig så kommer du att klara så många fler än så😁💪🌷💕

majken_r

@Jan.3. Så jäkla bra gjort! 80 dagar, snart 100. Nä, vem kunde tro att det skulle gå? Vi har visat något för oss själva tänker jag. Att vi kan. Stort hurra! 🥳

Hej @Jan.3. ! Grattis också från mig! Vi är ju ungefär jämsides. Håller med om att det känns kort i backspegeln. Jag känner att jag mer och mer växer in i en alkoholfri identitet. Samtidigt vet jag att man måste vara på sin vakt hela tiden, inte ta något för givet, fatta beslutet om och om igen!

@Friluftstok Tänker jag efter lite så har det nog varit bättre för mig att ha flera och kortare delmål, då får man ge sig själv beröm och klappa sig på axeln lite oftare.😄
100 dagar som startmål skulle låta helt omöjligt och som en evighet om jag hade tänkt den tanken första veckan.

Dag. 90.

Nya funderingar.

Jag vaknade nyss och fick för ett litet ögonblick för mig att jag hade druckit alkohol i går, vilken jobbig känsla.
Jag verkar ha blivit beroende av det här livet jag har nu.

Tänk då om nån frågade mig.
- Hur fastnade du i det här beroendet egentligen?

-Ja det var väl så att jag från början tänkte som alla andra.
Jag kan väl testa med en vit vecka, det kan väl inte vara så farligt.

Efter den veckan så kom tanken på att jag testkör väl en vecka till, och det var då jag märkte att det kändes ganska så bra det här.
Var väl i den vevan som jag hörde talas om en vit månad.
Det var tydligen ganska många som brukade testa en sån, framför allt så verkade Januari vara väldigt populär.

Jag är ju inte den som är den, så jag hoppade på det tåget, det var väl då som jag fick höra talas om att det tydligen var flera som fastnade i det här och även fortsatte efter den vita månaden.
Ja tjena tänkte jag, sånt händer ju bara andra, det gäller ju inte mig

Men nu till slut så sitter man ju här själv, man är inne i det här beroendet och vill inte sluta.
Tankarna går runt i skallen och jag tänker att jag tar en vecka till, och efter det så blir det, bara en vecka till, osv.

På den vägen är det, man märker inget först, det kommer sakta smygande.
Rätt som det är så är man mitt inne i det här.

Nu vill jag inte sluta längre, det är för att det är en så jäkla bra drog det här, man mår så bra av den.
Den kallas visst för nykterheten.

Nästa hållplats, 💯 dagar.

Jag kan väl testa med en vit vecka, det kan väl inte vara så farligt.

Efter den veckan så kom tanken på att jag testkör väl en vecka till, och det var då jag märkte att det kändes ganska så bra det här.
Var väl i den vevan som jag hörde talas om en vit månad.
Det var tydligen ganska många som brukade testa en sån, framför allt så verkade Januari vara väldigt populär.

Jag är ju inte den som är den, så jag hoppade på det tåget, det var väl då som jag fick höra talas om att det tydligen var flera som fastnade i det här och även fortsatte efter den vita månaden.
Ja tjena tänkte jag, sånt händer ju bara andra, det gäller ju inte mig

Men nu till slut så sitter man ju här själv, man är inne i det här beroendet och vill inte sluta.
Tankarna går runt i skallen och jag tänker att jag tar en vecka till, och efter det så blir det, bara en vecka till, osv.

På den vägen är det, man märker inget först, det kommer sakta smygande.
Rätt som det är så är man mitt inne i det här beroendet.

Nu vill jag inte sluta längre, det är för att det är en så jäkla bra drog det här, man mår så bra av den.
Den kallas visst för nykterheten.

Nästa hållplats, 💯 dagar. 🙂

@Jan.3. Underbart inlägg! Jag skrattade högt och att börja en dag med ett skratt bådar gott😂. Har inte tänk på nykterheten som ett beroende men det stämmer på pricken in på mig med. Skillnaden är att det är en bra drog och kostar inte massor med pengar, elände och kroppsliga åkommor. Grattis till dag 90!🥳.

Hade en riktigt fin drognykter lördag!🌞🌷💕