Hej
Det är ett par månader sedan jag var aktiv.... o värre har det blivit! Då mamma o pappa har gått bort med ett par månades mellanrum har drickandet lindrat o hjälpt. Jag började gå till samtal o började med tabletter o tyckte jag drog ner drickandet till nått glas fre o lörd. Sedan skulle jag utomlands o jag drog ner på tabletterna, mest för jag är så jävla flygrädd o ville bli lite berusad av nått glas vin.... Bara där ökade drickandet igen

Nu de sista 4-5 veckorna har jag haft tarmvred o åkt in o ut till akuten varje vecka, inga tabletter hjälpte så jag slutade med A tabletterna. Smärtan har jag lindrat med starka tabletter o vin.... Oro för op (gjort 4 st var av två med svåra komplikationer ) har gjort att jag druckit mer o mer. De planerade in op för 3 veckor sedan, vindrickandet ökade för varje vecka. Op blev inställd även om jag låg med dropp o lugnande o skulle rulla in. Tidsbrist. Ny op tid två veckor senare..... Jag har pendlat mellan akuten o systemet varannan dag. De ville inte akutop då jag är gastric bypas op o de behöver special kirurger.
Nu är jag nyopererad men kan ju faaaaan inte sluta dricka. Sitter här nu bakis o måste till jobbet. Längtar tills em då barnen är borta o mannen skall komma sent, då hinner jag få i mej en flaska vin.....

Detta är helt patetiskt! Vill men orkar inte sluta! Till o med ljög för samtals tanten att fortfarande ligger inne o kan inte komma till henne i morgon.....
Suck!

Gunda

Trumpet tyvärr!! ha ha.
Men vi är inte Trumpna då vi klarar dag 3 heja oss :D

Lena72

Skall på mässa, där flödar det av champagne! Önskar inte ta något men har bara varit nykter sedan i lördags. Orolig för att det bara går av vana. Men skall försöka att inget ta.
Men ingen ser, ingen vet.....
JO JAG! Måste se det så! Det är jag som känner mig misslyckad i morgon!

Kram

Lena72

Står med champagne i handen och skriver här....
Klarade mej i ca 1.5 min
Önskas champagne? Ja tack!

Nyckelpigan

Jag vill dock gratulera dig till din dubbla tidigare vinst med middagen hos väninnan och när du hällde ut tetran! Superstrongt! Kram

Lena72

Det var trevligt men behövdes alkoholen? När första glaset var uppdrucket så gick hela kvällen åt att jaga mer....
Snylta till mig nått glas här o där och gick in i olika montrar för att få påfyllt. Kunde inte riktigt koncentrera mej på det jag var där för utan hade fullt upp att jaga A.

Sorgligt!

Idag blir det en vit fredag!

Lena72

På allt!
Skall till A tanten o få lite skäll. Nejdå hon är bra men nu känns det som jag inte har nått vettigt att säga henne.
Ligger vaken grubblar. Känner mej bara så trött på allt. Hon säger att jag måste bli nykter o jag håller med, sedan kommer nått (typ livet) i vägen, så dricker jag.
Suck

Lena72

så har jag satt en stor jävla käpp i A hjulet! Jag to en antabus hos min Atant. Jag har försökt att dra ner, tagit naltrexon men inget hjälper!
Jag känner mig så jävla egoistisk som dricker för att komma in i min bubbla! JAG vill dricka, JAG sårat mina barn, JAG fördärvar. Får man vara så egoistisk o strunta i mina barn o man? NEJ!

Nu dag 1!!!!!

Mina funderingar.... varför kommer detta funka? Klarar jag? Vad skall jag ha som "bubbla" istället?

Känner mej nöjd, trött o rädd.

Lena72

är slut. I dag har det gott bra!
Lite sug (eller dålig vana) när jag fick vid 17 från jobbet (tidigare än vanligt) o gick o köpte lite födelsedagspresenter till dottern o fick förbi en uteservering där alla drack vin o öl men infravärme o filtar. De skrattade o tjoade o jag tänkte..... vad mysigt!
Men hade bilen med o antabus så jag fick snällt gå vidare!
Kram

Sundare

God morgon till dag 3!
Önskar dig och alla andra här inne en fin dag, även mig själv.
Vi måste börja ta hand om oss själva nu, inte sant? Gör nåt extra snällt för din egen skull idag så gör jag det samma!
Kram

Men är det så mysigt med en öl på en uteservering då? När den där ölen blir fem och ett sexpack på macken på väg hem. Allt är en fantasi. Jag gick också förbi en pub igår och tittade in, det räckte för mig för att få avsmak. Nej nu får det vara nog.

Lena72

Går faktiskt rätt bra....
Blir dock lite ledsen (sorg) när jag tänker på julglögg, nyårschampagne och att det blir Cola till oxfilén. Men måste tänka en dag i taget!
Saknar inte den sociala delen (än i alla fall) utan mer att dricka mycket o själv. Och vad ger det egentligen ???

Som sagt, går rätt bra. Sitter nu på espresso house med en latte o lyxar mig i 30 min innan jag skall hem o köra till träningar o fixa middag.
Kram

Nu skrev du nåt... för mig är det farligt när det ska göras 100-saker hemma och det inte finns vila. Det är det jag söker främst, vila. Och förresten, det känns bra runt dig just nu. Kram!

Lena72

och jag smyger upp och när ingen ser........ÄTER JAG ?
Dessa 3 dagar, vad jag äter!!!!! Ändå är jag tjockis op o inte kan äta.
Sugen på ALLT! 2 middagar, lite ost, en frukt, nått kex, bit choklad, en macka....
Nån som känner igen sig? Har nästan inget sug alls av A. Är det antabusen eller är jag uttråkad?
Just nu glider jag bara med. Det löser sig!
Antabustabletten ligger framme! I morgon tar jag den snabbt innan jag får fredagsfeeling!
Kram o natti

Lena72

Antabusen är svald! Nu kan de locka bäst de vill med alla systemkassar som klirrar och alla Facebook bilder på vinglas o hälsningar om att det är fredag!

Kram och trevlig fredag hälsar jag med god mat och Cola i glaset

Lena72

Måste säga att det har gått ok! Konstigt.....
När kommer det gräsliga suget? Visst tänker jag på det, jobbigt men rätt ok!
Natti

Lena72

upp med extra mys med barn och "jobbig" middag. Min man skall ut o festa. Kändes konstigt att han gick på systemet o jag väntade utanför.
Klarade fredagen bra. Nu är det "bara" lördag kvar. Sedan blir det lättare igen.
Kram
Här blir det jobb o barnmys!

Lena72

Hoppsansa!!!!! Skulle kunna döda för lite vin!
Mannen skall ut o festa och partykänslorna spritter och smittar!
SUCK!!