Hej
Det är ett par månader sedan jag var aktiv.... o värre har det blivit! Då mamma o pappa har gått bort med ett par månades mellanrum har drickandet lindrat o hjälpt. Jag började gå till samtal o började med tabletter o tyckte jag drog ner drickandet till nått glas fre o lörd. Sedan skulle jag utomlands o jag drog ner på tabletterna, mest för jag är så jävla flygrädd o ville bli lite berusad av nått glas vin.... Bara där ökade drickandet igen

Nu de sista 4-5 veckorna har jag haft tarmvred o åkt in o ut till akuten varje vecka, inga tabletter hjälpte så jag slutade med A tabletterna. Smärtan har jag lindrat med starka tabletter o vin.... Oro för op (gjort 4 st var av två med svåra komplikationer ) har gjort att jag druckit mer o mer. De planerade in op för 3 veckor sedan, vindrickandet ökade för varje vecka. Op blev inställd även om jag låg med dropp o lugnande o skulle rulla in. Tidsbrist. Ny op tid två veckor senare..... Jag har pendlat mellan akuten o systemet varannan dag. De ville inte akutop då jag är gastric bypas op o de behöver special kirurger.
Nu är jag nyopererad men kan ju faaaaan inte sluta dricka. Sitter här nu bakis o måste till jobbet. Längtar tills em då barnen är borta o mannen skall komma sent, då hinner jag få i mej en flaska vin.....

Detta är helt patetiskt! Vill men orkar inte sluta! Till o med ljög för samtals tanten att fortfarande ligger inne o kan inte komma till henne i morgon.....
Suck!

Amie

Jag kan känna igen så mycket i det Du skriver.

Den där A-djävulen - det är ju inte precis ett ful varelse med horn. Den är ju så ljuvlig, så vacker... Kanske snarare som skogsrået? Hon som var oemotståndligt vacker sedd framifrån; alla föll för henne - men när hon vände ryggen till var hon bara som en ihålig, rutten trästam. (Svenska folksagor.) Jag har sett det där ruttna så många gånger, ändå faller jag gång på gång för det förtrollande.

Det ÄR så jävla svårt.
Men. På't igen syster!

Ja, det är obegripligt att man lyssnar. I tisdags lyssnade jag. Onsdagen var inte kul. Igår var det fullt tjatande men då sa jag emot. Funderar lite över vad som gjorde skillnaden mellan de två tillfällena. I tisdags var det stressigt... hela veckan framför mig. Hann knappt med nödvändigt jobb, skulle hem rätt sent i handla på vägen. Köpte vin för att jag var så trött. Drack det snabbt. Sen blev det mer.
Igår åkte jag hem tidigare, innan jag blivit Hungrig, Arg, Ledsen och Trött... Blev väldigt trött vid 18 som vanligt. Dags för matlagning etc. Jag hade vin, men jag väntade lite. Det var så nära, så nära. Jag drack lite Cola (glr jag aldrig annars) och blev lite piggare, lagade maten, funderade på att ta vin till men hoppade över, åt och sen är det ingen fara längre. Så skönt både igår och idag.
Fundera över HALT, tycker jag. Ska försöka komma ihåg det själv nästa gång så inte autopiloten går på. Så jäkla svårt bara.

Lena72

Känns som jag börjar närmar mig botten. Tänker mej att börja med antabus. Tror jag kan sluta men lurar mig själv bara.

Vad har jag att förvänta mej?
Känner mej så orolig, tänk om jag vill men inte kan? (Löjlig tanke, vet....)
OM jag vill dricka, hur länge sitter tabletten i? Dagar? Veckor?
Biverkningar? (Förstår att A är värre men vill ändå veta)
Måste man göra kontroller? Blodprover?

Kram o tack

Räkna med minst en vecka om du har börjat äta antabus regelbundet. Så länge sitter effekten i. De biverkningar jag brukar få är lite orolig i magen, men efter någon vecka brukar alla biverkningar försvinna. Läkaren kanske vill ta ett leverprov innan du sätter igång.
Lycka till!

Hej, som sagt, orolig mage. Ibland för höga levervärden. De kontrolleras ned jämna mellanrum. Ta steget o prova vetja. De enda du kan förlora är en nykter period. Kram

Lena72

Hämtade ut mina antabus idag, hjälp jag är en alkis......

Som jag inte har fattat det!
Känns förjävligt! Eller? Skall jag känns lättnad? Rädsla? Förlust?
Känns allt på en gång!!!!
Men tänker för att överleva i mina tankar just nu dom skriker NEJ det är inte så farligt.... Tänk OM duvill sitta o ta ETT glas på AW på fredag.
Läs: Har inte varit på AW någon fredag! Ett glas? Aldrig hänt! Vet att jag lurar mej själv....
Tänker så här: Nu kör jag i en vecka eller två om jag MÅSTE dricka kan jsg ju sluta med tabletterna.
Tänker försöka en längre period o ju längre jag är nykter ju mer stolthet o jävlarannama får jag. Vågar inte riktigt tänka 1 månad, 3 månader 1 år, hela livet......
Tar en antabus i morgon, vågar jag tar jag en till på onsdag.
Sitter just nu o läser bipacksedeln o fightas med mina demoner.
Suck! Hur blev det så här.......

nu kör vi, jag tar också en i morgon så slipper vi fundera fram till fredag. Och kanske tar vi en till på onsdag så slipper vi fundera på helgen.
Väldigt befriande när man vält svalt sin dos. Vi håller varandra i handen och mår bra dag för dag, vad säger du?

SkåneTösen

Ta du din antabus regelbundet så du kan hålla dig nykter. Man får mer ork och det blir lättare med tiden att avstå. Livet blir mycket lättare och leva när man är nykter. Mycket bättre.
Även om det kan vara svårt att vara nykter är det mycket, mycket svårare att dricka hela tiden.

Nödstopp

Känner mig dig! Är ny här på forumet och fattar att jag är illa ute. Sitter just nu på min dag ett till mitt nya sundare liv med en cigg och alkohol...väntar på att sjukhuset ska ringa upp i EM. Klarar inte detta själv. Lever dubbelliv. Fint hus, familj, bra jobb och fin bil.. Dricker bara i min ensamhet men förstår att vi är många i samma situation där drogen tagit över ens liv. Styrkekram till dig!

Lilla drink också svald! Nu åker vi iväg Lena en nykter dag i taget och njuter av att slippa planera kvällen.

Lilla drink också svald! Nu åker vi iväg Lena en nykter dag i taget och njuter av att slippa planera kvällen. Oj dubblett blev det?

Lena72

Har så blandade känslor! Lättnad men ändå med en viss oro.... tänk om jag vill ha nått?! Då går det ju inte. Fjantig ja vet....
Tack för er respons! Nu behöver jag er alla!
Kram

Lena72

Som sagt, andas o inte tänka att ALDRIG, ALDRIG utan nu tänker jag att denna veckan skall jag inte, EN helg klarar jag. Sedan kanske jag slutar för att kunna nästa helg.
Kan men vill inte! Känns bättre än att bara tänka: -Får inte....
kraaaaaam

Lena72

Visste jag att jag skulle byta maten mot vin vet i faaan om jag hade op mej. Tog min första antabus idag. Seger eller misslyckande? Nu efter min op är jag stolt att jag gjorde något åt min fetma. Fast skämdes i ca 1 år!
När jag berättar att jag har slutat röka undrar ingen om det var tvärt, nedtrappning, plåster, hypnos. Vem bryr sig? Så känner jag nu åt min op. Jag gjorde nått åt det! Stolt!
Kan jag känna samma stolthet om nått år, hur jag tog mej upp från diket till ett nytt fräscht liv?! Det känns inte så nu men är också bara på dag 1.
Kram

Jag tycker det funkar jättebra att säga just kan men vill inte.. det inger en känsla av kontroll vilket jag tror man mår bra av.. Du är enormt stark.. och det är helt ok att tänka även... " just idag" ska jag inte... varje minut.. varje timme.. är ett hjältedåd.. var stolt över dig själv.. SOM du kämpar.. KRAM till dig.