Hej
Det är ett par månader sedan jag var aktiv.... o värre har det blivit! Då mamma o pappa har gått bort med ett par månades mellanrum har drickandet lindrat o hjälpt. Jag började gå till samtal o började med tabletter o tyckte jag drog ner drickandet till nått glas fre o lörd. Sedan skulle jag utomlands o jag drog ner på tabletterna, mest för jag är så jävla flygrädd o ville bli lite berusad av nått glas vin.... Bara där ökade drickandet igen

Nu de sista 4-5 veckorna har jag haft tarmvred o åkt in o ut till akuten varje vecka, inga tabletter hjälpte så jag slutade med A tabletterna. Smärtan har jag lindrat med starka tabletter o vin.... Oro för op (gjort 4 st var av två med svåra komplikationer ) har gjort att jag druckit mer o mer. De planerade in op för 3 veckor sedan, vindrickandet ökade för varje vecka. Op blev inställd även om jag låg med dropp o lugnande o skulle rulla in. Tidsbrist. Ny op tid två veckor senare..... Jag har pendlat mellan akuten o systemet varannan dag. De ville inte akutop då jag är gastric bypas op o de behöver special kirurger.
Nu är jag nyopererad men kan ju faaaaan inte sluta dricka. Sitter här nu bakis o måste till jobbet. Längtar tills em då barnen är borta o mannen skall komma sent, då hinner jag få i mej en flaska vin.....

Detta är helt patetiskt! Vill men orkar inte sluta! Till o med ljög för samtals tanten att fortfarande ligger inne o kan inte komma till henne i morgon.....
Suck!

Lena72

men vad suget drar nu när jag har fuskat.
Bit ihop!
Inget hemma, film med barnen! Ingen fara....
Kram

Lena72

känner mej förskyld o ruggig o det första som jag tänker:-vad bra om jag blir liggandes i influensa en vecka då är jag nog inte sugen o klarar en vecka till....
Nu har jag tråcklat mej upp o skall hitta på nått med familjen. Nått lugnt o stilla.
Kram

Lena72

Återfall igen. Återfall låter nästan för tjusigt. Känner mej helt nere!
Nu har jag enligt mig o min man betett mig. Full o ramlade ur sängen o min man har för först (o enda hoppas jag) sagt att nu får det vara nog!
Hur kunde jag i 13+21+64 dagar klara mej o nu..... Sååå trött!
Som min man sa i morse. -nu är du ju inte ens i den sköna bubblan, du grinar samtidigt som du dricker! Varför dricker du då?????
Ja, varför.....

Hej Lena72
Jag tror att det är mycket viktigt för dig att bryta nu. Klarar du det, tror du? Eller behöver du hjälp?
vänligen
Ikaros

Kissekatten

Hej. Jag tror att du behöver behandling nu. Som det pratats om tidigare. Detta hjälper ju dig att även jobba med att du mår så dåligt och hantera detta. Inte bara drickandet.
Det är du värd nu för att må bättre och få stöd
Ta emot det för din egen skull...

Restart2017

Läsa din tråd, du verkar stark och målmedveten.
Så kämpa på, låt inte ett par snedsteg knäcka dig.
Jag tror på dig ???

Lena72

Nu är jag beredd! Nu kör jag 8 veckor till!
Men vi börjar med en helg....
En dag i taget!

Lena72

Känns så skönt när man "trillar" att någon har svarat i min tråd.
Ledsen att inte har orkat skriva tillbaka. Krafterna har helt enkelt tagit slut men känner att krafterna börja komma tillbaka, hoppas jag!
Kram o tack!

13, 21 och 64, bara 2 dagar kvar till 100. Och om man är lite nördig och gillar sifferserier så finns det ju också ett annat mönster som ser bra ut. Vi är ju i samma sits du och jag. vi kör på igen. Kanske att det kan vara positivt ändå hur dåligt du mår när du dricker. Ja, jag gillar ju heller inte mina onyktra upplevelse. Det blir ju obegripligt att dricka då. Kom igen Lena72, se på dina vita dagar och på dina vinster.

Lena72

Tack!
Så har jag inte sett det!
Nu SKALL jag se framåt! Inte bakåt...
Vad gullig du är som tar dej tid att räkna!
Kram!

Lena72

Jag min man, två från soss o min mans "Atant" o min "Atant" hade THE möte i dag.
FY FAN! Att jag ens står upp.... inte sovit på hela helgen.... nykter men ser mer ut som nån som inte sovit på 3veckor?!?!
De lyssnade, begrundade och ställde frågor....
De frågade våra ATanter varför anmälan kom nu så här sent! Trotts några återfall varit nykter 104 dagar med 4 återfall där 3 av dem lindrigt o ett kraftigare som jag känner att det blirfler om de inte slutar "ligga" på.
De sa att de lägger ner allt eftersom "krisen" var då o inte nu.
Jag sa stt det känns skönt att veta att de finns i bakgrunden. Tänk om jag trillar dit BIG TIME" det känns skönt med ett skyddsnät!
Men att förstå stt man har åstadkommit ett möte med soss för sina barnsbästa, det gör ont.....
Suck!
Som jag sa till min man "hur hamnade jag här?!?!

Nu är det gjort! Och du fick lite bekräftelse på att det var sent att anmäla nu. Du har tagit tag i det på ett bra sätt. Läs Heuehs inlägg idag. Innehåller lite intressanta fakta. Funderar lite på op som du gjort och vad den eg ställer till med och hur det kanske hänger ihop med det Heueh skriver om beroende. Tycker verkligen att man borde få mycket info inför en sån operation. Det är ju ingen höjdare attbefinna sig på de här sidorna. Tänker att det verkligen är lättare att snabbt hamna i beroende för någon som opererat sig. Din resa har ju gått extremt snabbt. Men du har kommit en lång bit nu. Kanske kan resa lika snabbt åt andra hållet. Mötet är över! Pusta ut nu och se framåt. Kramar!

Lena72

Nån som vet om jag kan ta naltrexon o antabus ihop? Känner att suget är starkt nu efter återfallet. Vill inte riskera att "glömma" antabusen o dricka. Jag har även den andra tabletten (glömt namnet) hemma. Så svårt att komma fram på VC.
Tack!

antabus-tabletten först. Då kan man inte dricka.

Jag vet inte om man kan ta dessa tabletter samtidigt, men under tiden som du tar reda på det, eller tills svar kommer här, är eventuella återfall blockerade av antabusen.

Kämpa vidare nu Lena72. Vi är många som önskar att det ska gå bra för dig.
Pepp, kram och lycka till!

Lena72

men den tar inte bort mitt, nu kraftiga sug.
Visst kan jag "bara" lida mej igenom. Vet ju stt det blir lättare med tiden. Men mina krafter känns svaga och vill underlätta för mig själv.
Ler då jag tänker "barnafödande" Vill ha all smärtlindring jag kan få..... Ha ha
Kollar upp det under dagen. Nån annan som vet?????
Kram

"Dra täcket över huvudet tills det går över. För det går över.
Sticka, stapla kartonger eller sortera skruvar och muttrar.
Gör vad som helst för att sysselsätta dig."

Här kommer ett svar från vår läkare på Riddargatan 1, Sven Wåhlin:
Man kan ta Antabus och Naltrexon ihop. Antabus är stöd för att vara nykter, och oftast grunden. Antabus hjälper ofta till att ge mindre sug, eftersom hjärnan kopplar bort tankar på alkohol om man vet att man inte kan dricka. Man får mindre ambivalens.

Räcker inte detta för minska besvärande sug så kan Naltrexon i tillägg vara en bra idé. Oftas tas Naltrexon 1 tablett dagligen under en period på månader- halvår. Men den kan ibland användas för tillfälligt bruk för att minska sug och tankar på alkohol. Den har en snabbt insättande effekt och kan därför tas vid behov.

Den andra tabletten du kanske tänker på är Campral eller Aotal. Den har ofta god effekt på sug, men har långsamt insättande effekt som kommer först efter 5-7 dagar. Så den måste alltid tas regelbundet under en längre period.

/magnus
alkoholhjälpen