Hej
Det är ett par månader sedan jag var aktiv.... o värre har det blivit! Då mamma o pappa har gått bort med ett par månades mellanrum har drickandet lindrat o hjälpt. Jag började gå till samtal o började med tabletter o tyckte jag drog ner drickandet till nått glas fre o lörd. Sedan skulle jag utomlands o jag drog ner på tabletterna, mest för jag är så jävla flygrädd o ville bli lite berusad av nått glas vin.... Bara där ökade drickandet igen

Nu de sista 4-5 veckorna har jag haft tarmvred o åkt in o ut till akuten varje vecka, inga tabletter hjälpte så jag slutade med A tabletterna. Smärtan har jag lindrat med starka tabletter o vin.... Oro för op (gjort 4 st var av två med svåra komplikationer ) har gjort att jag druckit mer o mer. De planerade in op för 3 veckor sedan, vindrickandet ökade för varje vecka. Op blev inställd även om jag låg med dropp o lugnande o skulle rulla in. Tidsbrist. Ny op tid två veckor senare..... Jag har pendlat mellan akuten o systemet varannan dag. De ville inte akutop då jag är gastric bypas op o de behöver special kirurger.
Nu är jag nyopererad men kan ju faaaaan inte sluta dricka. Sitter här nu bakis o måste till jobbet. Längtar tills em då barnen är borta o mannen skall komma sent, då hinner jag få i mej en flaska vin.....

Detta är helt patetiskt! Vill men orkar inte sluta! Till o med ljög för samtals tanten att fortfarande ligger inne o kan inte komma till henne i morgon.....
Suck!

Hej vännen! Saknar också dig härinne!! Jag har inte skrivit på väldigt länge - varit inne i en DÅLIG period men nu äntligen tagit itu med det och bokat läkartid. ... Hoppas det går bra för dig och att det är därför du inte är inne?!? Kramar

Sundare

...och jag hoppas så det inte hänt dig något svårt eller jobbigt. Hoppas att det bara är server-problem som gör att du inte kunnat höra av dig.
Idag skiner solen här från en hög och helt blå himmel, hoppas den lyser på dig där du är!
Kram

Lena72

Tuff period....
Druckit en del, ej jätte mycket, tvärt om. Haft kul där jag fick känslan att jag är "normal".... (ännu farligare) konsert med mannen o drack ca1 flaska vin. Vi hade SÅ kul!!!!
Vi skrattade o hade så trevligt.
Men mår inte bra. I själen. Känner mej "FUL" nu när jag drack....
låter löjligt men lite "utsatt/våldförd/kränkt jag ville men känner mej kränkt. AV MEJ SJÄLV! HÖRDE MIN A TANT!! Vaaaaaaa?!

Jag ville ha kul, kändes ok men skall lite vin kännas så här....
-då kommer jag nog gör fel ofta.... sa ju 0!
- Faaaan
-har ju ändå klarat 104 dagar....

Nu VILL JAG INTE vara nykter ?

Och nu blev jag en dålig medborgare och en DÅLIG MAMMA!!!!

Känns

Har ingen ork..... vill inte dricka, vill inte vara nykter. O inte bara det.... allt. Jobb, barn, lite i en "trist" period!

Ligger mest o överlever, lite film, lite sjuk (har haft feber men ej nu) jobbar trotts sjukdom, egenföretagare!

Allt har inte med alkohol att göra utan mer tom.....
Tog härom dagen 2 glas sedan tänkte jag "jaha och????" Det var inte värt det....

Eller är det alkohol allt handlar om??

Jo snälla hjälp mej! Har naltrexon o Campral. En hjälpte mej bra. En tog bort sug o gjorde A lite trist. En tog bort effekten av A o gjorde så jag kunde dricka men utslöt effekter (ej full) kommer inte ihåg vilken som var vilken....

Borde kanske köra igen....

Kram o tack för att ni saknade mej!!!!! ?

Nu måste jag skriva: läs dina egna inlägg. Du kan ju hoppa över alla beskäftiga inlägg som jag skrivit när jag definitivt inte levde som jag lär. Men läs, läs om när du grät och drack, läs om all ångest som det för med sig. Du är imponerande för du skriver nog ärligast härinne om hur det verkligen känns och är. Vilken kluvenhet det är. Jag har ju inte heller slutat helt, men jag måste poängtera att det är farligt. För många dagar på en vecka, för mycket vid ett tillfälle. Allt triggar igång nåt och varken du eller jag vill tillbaks. Du som har varit så ärlig, läs dina egna inlägg. Du vill inte tillbaka till den som tittade sig i spegeln och grät, men ändå fortsatte att dricka. Jag säger inte avstå helt. En rolig kväll med mannen kanske du kan ha. Men nu gäller det att visa detta genom att inte börja om. Så, ja det är kanske dags att ta till piller igen. Lev vidare nu på det du faktiskt åstadkommit. Och så undrar jag förstås: har du någon depression? Årstidsbunden nedstämdhet?
Lena72 du är en sann hjälte härinne med dina ärliga inlägg!!! Fortsätt nu och visa att det går.

Ehumjojagehh

Hej allihopa! Vill bara säga att även jag trillade dit igen, var nykter i 1,5 månad men drack sen varje helg tre veckor på raken. Börjar att vara nykter fr.o.m. idag, det känns bra att skriva och läsa här inne, man känner sig inte så ensam om problemet då. Ärligt och rakt skrivet av Lena och bra skrivet av Sisyfos.
Fan va skönt det e å vakna nykter, jag kan se mig själv i spegeln på ett annat sätt har jag märkt ? Man känner sig stolt för varje nykter dag som går, men ändå fantiserar man tillbaka på ljuva stunder med alkoholen och glömmer att det bara är någon eller kanske två timmars njutning och resten av veckan ångest ?

Lena72

Kände mej SÅ värdelös, ALKIS, trist o ledsen. Nu lite bättre.....
Hojtar när jag orkar!
Kram
Kämpa på trotts min "onsynlighet"

AlkoDHyperD

Även om det man lämnar till största delen är förknippat med ångest och skam finns det en anledning till att man valde det och att det är så svårt att sluta. Det är en av anledningarna till att AA ger rådet en dag i taget. Att se ett helt liv framför sig utan den "tröst" -eller vad det nu var - alkoholen gav kan kännas övermäktigt. Inte bara när det gäller att kämpa emot sug och impulser utan för att man kan få en upplevelse av att ha förlorat något för all framtid. Dubbelt, visst, mitt i lättnaden över att man klarat hålla sig nykter finns kanske även känslan av sorg och saknad. Kanske också sorg över att man tillhör dem som inte klarar av att bara ta ett glas utan måste avstå helt.
Jag får ibland impulsen att ge efter för den upplevelsen och utmana "ödet" bara för att jag har svårt att acceptera verkligheten. Eftersom jag aldrig lovat mig själv eller någon annan att hålla mig nykter för alltid utan bara göra mitt bästa för att det ska gå så lång tid som möjligt mellan återfallen blir det lättare att hantera avhållsamheten. Eftersom det inte är "för alltid" utan bara en dag till, eller en vecka till.
För mig är det enda sättet eftersom alla förbud triggar rebellen i mig.

Fabbe

Hej! Ny här. Vad finns det för medicin som kan hjälpa/lindra alkoholsuget? Har precis upprättat en Rehab-plan på jobbet då jag haft mycket korttidsfrånvaro p g a andra sjukdomar - Crohns sjukdom, blodsjukdom, allergier m m. Periodvis svårt att behålla mat/vatten, MEN kan behålla vin....... INTE bra ;-(

Lena72

Oj fabbe det låter oroligt.... ta en dag i taget! Det försöker jag.....
Kram

Lena72

Medicinen glömde jag. Sök på Campral, Naltrexon o Antabus.

Lena72

men vad ensam jag kände mig vid 03.30 när det inte gick att komma in o läsa om er alla! Vill bara skriva Hej....
Idag hade vi begravning för mamma. Lite extra tungt.....
Skriver mer när jag orkar! Ville bara säga "hej"

Lena72

Sitter med lite vin PÅ DAGEN! (Ledig)
Suck....
Hur känner jag mej nu? Fest? Kul? Bra?

Nä trött, slö, lite surrig.... så skönt...

Vad hände med: Energisk, påhittig, fart?
DET ÄR JAG!
Vill så mycket, nu inget. Ledsen men det känns lite skönt....

Så sant, Lena72. Solen kan lysa på dig snart. Begravningar är tungt och samtidigt ett avslut. Hoppas du var nöjd med hur den blev. Hur kommer det sig att begravningen sker så långt efteråt? Eller är det inte så länge sen? Kändes som att du skrivit att båda gått bort för rätt lönge sen. Förstår din sorg och saknad även om jag har en kvar. Det är tungt att förlora föräldrar. Och det kanske är så det ska vara för dig nu. Lite trött, lite ledsen. Inte energisk, fart och fläkt. Man måste våga vistas i sorgen och saknaden också. Helst nykter, men det är ju inte så lätt. Jag valde också att fly. Hoppas du hamnar på rätt spår igen.

Lena72

Med vin blir texten ibland fel.... tänker en sak o skriver hälften....
Det var årsdagen av begravningen. Fick upp ett minne på fejjan. Förlåt!

Lena72

Funderar på att "sticka"
Skulle behöva lite pepp, god mat o alkoholfritt. Är trött på mig själv, livet....
Funderar på en utomlandresa men det är inte det jag behöver! Jag behöver en omvändning i livet!
Trött på min A tant! Hon säger nykter, jag får panik..... Trött på mitt liv men orkar inte ta tag i nått, tar ett glas vin o tänker i morgon!
Vet ni nått? Vill inte ha sjukhuskänsla utan mer spa.....
Ha ha ha skrattar åt mig själv, försöker få in lite lyx till o med nu när jag är på botten med darrande händer?!
Suck!

Be inte om ursäkt! Årsdagar är jobbiga tycker jag. Hela perioden innan är tuff på nåt sätt. Tycker din a-tant verkar lite opsykologisk ibland. Vi VET att vi inte ska dricka. Problemet ligger inte där, varken hos dig eller mig. Känner att vi behöver rota i varför litegrann och sen i verktygen för hur vi ska undvika det. Att skuldbelägga är vi rätt bra på själva känns det som så just där behövs ju ingen förstärkning.

Och vet du, jag tycker att det är bra att du tänker att du är värd lite lyx och flärd. Unna dig det på väg mot ditt solsken.