Nu har jag nått den totala botten! Drack igår och fick den briljanta idén att göra banana split. Hade ingen glass hemma. Tog bilen in till samhället. Körde åt helvete för fort åkte fast, de tog körkortet direkt. Fick lämna blodprov för de fick inte igång blåsprogramet på datorn. Jag mår fruktansvärt dåligt idag, ångest skam skuld. Jag är en världelös människa. Vad ska jag säga till mina barn när de kommer på måndag. Hur kan jag sätta mig i denna situation? Jag skäms. Jag är bipolär. Har brottats med alkoholproblem i två år nu. Går på beroendeenheten cra i min stad. Sedan i augusti i fjol. Har haft lång nykterhet bakom mig. Men igår drack jag. Varför? Vad händer nu fängelse?? Fotboja? Jag är livrädd. Berättade för mamma å särbo idag. Pratade även med min behandlare..... Å en go vän. Alla älskar mig fortfarande å vill hjälpa å stötta. Men jag älskar inte mig. Jag är 40 år då beter man sig inte såhär! Gruvar mig inför ex makens reaktion å barnens... fan oxå! Jag behöver hjälp.....

allt det värsta är att du kunde skada någon eller dig själv? Som tur har de tagit dig innan det hände.
Tänk om någon skulle köra på dina barn under fyllan. Vilken mardröm.
Så, det är kanske inte helt dumt att de tog ditt körkort.
De hann innan någonting fruktansvärt har hänt.

jas75

Jag tackar högre makter att allt gick bra å att de tog mig. Skuldkänslorna över vad som kunnat hänt är enorma. Det var en tuff dag igår men nått som var bra var att det fanns inga tankar på Alkohol. Jag kan inte fortsätta såhär. Jag har varit nykter tidigare så jag vet att jag kan. Men de sista två veckorna har jag släppt garden. Idag ska bli en bra dag. Inget smygande smusslande å dricka i smyg bakom särbo nu rygg. Vi ska på en liten minisemester till fjällen. Så det kommer bli mycket frisk luft. Tror att det i kombination med miljöombyte kan ge mig en bra start på min nya nykterhet. Tack för att du svarade

jas75

Har sovit några få timmar i natt. Har gråtit hela dagen. Ringde exet han kom hit. Jag berättade precis som det var. Det var oerhört svårt att berätta men jag gjorde det. Han sa att jag måste få mer hjälp utöverdet jag redan får. Det är sant. Jag är sjuk. Ångesten rider mig....

måste det bli så dåligt så att folk börjar fatta att du behöver riktig hjälp.
Och att du börjar fatta det själv.
Det kanske låter konstigt nu, men tänk att det blir nog en vändpunkt. Det kan bara bli bättre nu!
Kram på dig, jag vet hur det känns.
Jag har körkortet kvar, men blev fullständig packad på släktkallas med min mans familj. Det var en katastrof.

jas75

Tack rabbitgirl. Du har nog rätt att det blir en vändpunkt. En tuff sådan. Men det har skakat om mig ända längst in i själen. Kramar tillbaks. Kramar behövs

RaniLee

Kanske är det nu allt vänder och du inser att du måste avstå för alltid. Förstår att det skakat om dig och att det är läskigt och sorgligt. Men du verkar vilja och på vilja kommer man långt. Skönt med minisemestern och jag önskar att du kan släppa taget och njuta, låta själen vila och förlåta dig själv. Se framåt, det är det enda du kan göra, se till att framtiden blir bra. Här och nu, en dag i taget.

Styrkekram till dig!

jas75

Kom upp sent till fjällen igår. Jag och kärleken har pratat mycket. Hur han känner och mår i allt det här. Det har hänt en hel del negativt sen tidigare inte bara med a! Jag har fått ett ultimatum. En sak till å jag blir ensam :( Det vill jag ju absolut inte. Nu gäller det att vara ärlig å ta hjälp.

jas75

Berättade för min dotter ikväll. Först var hon bara kall å lugn. Frågade vart jag fick a ifrån. Sen sa hon vad sa jag innan jag for(hon är hos sin pappa nu) att dricker du igen bor jag hos pappa. Sen skrek hon att hon gett mig så många chanser. Vilket är sant. Jag har mig själv att skylla. Men det gör så ont. Hon är 16.

träningstanten52

Det är dags att visa att du kan förändra och sen kommer nog hennes förtroende tillbaks. Hon älskar säkert sin mamma.
Drick inte när hon är hemma, ring inte om du druckit, skicka inte sms som du ångrar osv

Ebba

Ja helt rätt. Och du förtjänar hjälp. Så som det är nu i ditt liv både behöver och förtjänar du hjälp. Förstår att det kanske inte känns lätt men försök att se på dig själv på två sätt. Ditt nyktra och friska jag som aldrig skulle ha kört onykter för att köpa ingredienser till banana split och begå handlingar som orsakar smärta hos andra (din familj) och så den du blir när du blandar dig med alkohol. Du är inte den du är påverkad. Kom ihåg det. Du är på rätt spår nu när du skriver att det är dags att vara ärlig och be om hjälp. Du behöver hjälp nu <3 Och det finns hjälp att få. Har du någon tanke kring hur du ska göra för att få hjälp?

Kram

Ebba

Kanske kan du säga till din dotter att hon också behöver hjälp? Det kan hon behöva. Prata med någon utomstående, det vore fint av dig om du mitt i allt kan hjälpa henne att hjälpa sig själv för den ilskan du beskriver att hon visar är väl säkert sorg och oro över sin mamma <3

jas75

Jag ska prata med min kurator imorgon hoppas hon är där. I tor å Fre var hon sjuk. I Tors träffade jag min a behandlare å ska dit igen på tis. Jag ska kräva provtagning en gång i månaden. Det ska inte finnas minsta chans att dricka igen. Nu är det nog. Jag uppmuntrar min dotter å hennes syskon att prata med sin pappa. Han är en klok människa, vi har bra kontakt. Tack för era kommentarer de hjälper mycket.

jas75

Det är mycket känslor som stormar... Pratade med min äldste son idag. Han vet inte vem jag är längre, det gör ont. Min näst äldste son undrade hur i helvete jag tänkte, bra iakttagelse. Min yngste son blev så rädd å ledsen för jag hade kunnat köra ihjäl mig..... Att höra smärtan i hans röst, ofattbart. Han vill inte vara hos mig nu på ett tag. Jag har misslyckats med den viktigaste uppgiften i mitt liv. Att visa mig värdig mina barns kärlek respekt å att vara ett föredöme. Suck. Jävla a jävla mig jävla min bipolaritet. Jävla jävla jävla. Mår skit men ingen a

Rickard

Hej,
Var inte rädd det är trots ingen som kommit till skada fysiskt ,jag försöker tänka så. Sen kommer allt bli bra i framtiden om man inte använder a. Kämpa nu och ta en dag i taget så känns det bättre snart.

jas75

Tack för ert pepp. Det behövs :)
Mitt i detta kaos börjar jag känna igen mig själv. Känna mig stark.... Svårt att förklara.... Känns lite konstigt å skrämmande... Kanske är det så att jag så smått börjar ta ansvar för mitt handlande.......

jas75

Dottern å yngste sonen ska hälsa på i em. Blir glad att de vill träffa mig men samtidigt är jag jättenervös!! Ingen a på 6 dagar. Känner inget sug vilket är skönt. Jobbar på att försöka förlåta mig själv. Imorgon är det en vecka sen jag körde rattfull. Å ca 1 vecka tills jag får veta hur mycket promille jag hade. Både längtar å bävar inför svaren å vad som de innebär. Känner mig liten idag....

Frederic

Ovissheten är ofta värre än "domen"...

Hej förresten :-) Jag är alldeles ny medlem här men har varit in och läst på sidan ett par veckor. Såg ditt inlägg dagen efter du blev tagen av polisen. Ditt inlägg kändes lite extra för mig då jag har gått igenom det du nu eventuellt har framför dig. Tänkte att jag kanske kunde hjälpa dig med att försöka svara på eventuella funderingar om vad som händer framöver....

Nu vet vi ju inte än vad du hade för promille men skulle tro att du har en "magkänsla". I mitt fall, som utspelade sig för några år sedan, så hade jag sån pass hög promille att det blev grovt rattfylleri. Jag skadade som tur var ingen....och blev inte stoppad i någon kontroll heller, men hade önskat det. Jag totalkvaddade min precis ny-inköpta bil. 400 tusen. Och det är inte många(inga) försäkringar som gäller i såna lägen. Så det blev en dyr läxa.

Men som sagt, jag står gärna till tjänst om du har funderingar i ovissheten :-)

/Frederic

jas75

Hej! Jag tar gärna emot dina erfarenheter. Jag lär nog hamna på grov rattfylla jag med, tyvärr. Jag är rädd för vad som komma skall. Men ovissheten gör mig tokig. Hur gick det för dig?