Dricker allt oftare och dricker alltid för att bli onykter. Orsaken till att jag dricker är att dels tycker jag om lugnet som innefinner sig efter en stund. Går ofta på krogen för att jag är så ensam och vill ha sällskap. Det oroar mig och framförallt att det händer flera gånger i veckan. Lyckligtvis har jag jobb och barn och en hobby som innebär att drickandet begränsas! Livrädd att tappa kontrollen. Vill heller inte våra ensam jämt! Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare? Är ju så social!

Det verkar som att det går bättre och bättre för dej. Nu tar vi kommandot över alkoholen ? Man vinner ju så mycket på det. Kram

Stort tack Manda! Inser att jag är mer fast i skiten än vad jag velat tillstå! Har haft en hemsk eftermiddag då jag förhandlat med mig själv om jag bara ska ta några öl innan jag cyklar hem. Valde bort alkoholen men det var inte lätt! Ger dock aldrig upp!

Det är inte så lätt alltid, men du vann idag ? Ge inte upp, vi klarar mer än vi tror! Ha en fin fortsatt måndagkväll. Kram

Tofslan

Bra jobbat. Om vi bara kunde ta det beslutet du tog idag varje gång vi blev sugna på alkohol... antar att det handlar om viljestyrka och situationen. I alla fall för mig.

Inser att jag inte har något val! Måste försöka få kontrollen igen! Alkohol kan vara mysigt men förrädiskt! Nåja! En dag utan alkohol är en bra dag!

Har inte skrivit här på länge och har egentligen inte tänkt på det. Har druckit mindre än vad jag gjorde tidigare och det är skönt. Min diabetes har blivit sämre vilket gjort att jag valt att dricka mindre. Jag har också fått nytt jobb vilket är jättebra! Har också varit till läkare och fått medicin utskrivet. Kommer dock inte att slappna av utan det gäller att vara på sin vakt mot alkoholen. Skönt att vara tillbaka! Sköt om er allihop!

Roligt att du är tillbaks här, och att du mår bra och kämpar vidare. Tråkigt med din diabetes men bra att du tar det försiktigt med alkoholen. Grattis till nya jobbet! Hoppas du trivs bra. Kram

K L

Alltså jag besvarade ett gammalt inlägg från i somras tror jag och då hamnade det här! Därför ser det väldigt underligt ut. Redigerade och la till en förklaring här :)

Jag jobbar också som socionom och kan inte heller ta hand om mig själv. Läser lite i gamla trådar och känner igen mig. Hoppas att det gått bra för dig!