Tillbaka igen

Hittar inte mina gamla trådar, blir en ny.. Ser att jag varit medlem här i drygt sex månader. För sex månader sen tänkte jag att jag måste sluta dricka, sluta låta a styra mitt liv. Det har gått sådär... Vita perioder har blandats med perioder av alkohol varje dag, både bland vänner och smygdrickande hemma. Jag är rädd, rädd för att jag inte ska klara att släppa taget om a, min enda vän som alltid ”finns för mig”. Finns där för att ta bort ångest och oro, hjälpa mig att känna mig glad för en stund, tysta mina destruktiva tankar och hjälpa mig att sova. Jag är rädd för vad jag ska göra av alla känslor ich tankar om jag inte får hjälp av a. Samtidigt vet jag att jag är ute på en farlig väg.

Nu ber jag om lite hjälp och pepp från er på forumet. Ingen irl vet om mitt beroendeproblem och kan därför inte hitta någon hjälp i verkliga livet.

Har läst mycket här och blir så inspirerad av Amanda, Mary Poppins, Mirabelle, Emma79, Jojo (som började försöka samtidigt som jag och hållit sin nykterhet.. wow..) och många andra... Kan ni så borde ju jag kunna? Eller? Jag måste iaf försöka för jag är så trött, så otroligt trött på allt (ffa mig själv), sliten, ledsen och allmänt livstrött. Hoppas att nykterhet kan hjälpa mot några av de känslorna.

Kram till alla er som kämpar där ute!

Profile picture for user Allterbra

Ditt senaste inlägg. Hinner inte mer just nu, men det räckte för att förstå hur tufft och jobbigt du har det just nu.
Jag ville egentligen bara säga kram och lycka till. Hoppas du klarar krama ur lite styrka och energi till, så inte hela skeppet sjunker. Jag ska läsa hela tråden sen.

Profile picture for user Svewild

Som svar på av Emma79

Emma79
Håller med om att iskallt vatten med mycket citron hjälper, har alltid det tillgängligt vid de tillfällen som jag brukar dricka. Har till och med börjar med te o hunong så sitter med både och på kvällarna.... känns bra att ha ett glas att föra till munnen, den upprepande rörelsen men utan a i...
nu har det bara gått tre kvällar för mig så jag är i väldigt tidig början och har aldrig provat sluta förr...
Att prata med några närmaste som bryr sig om en känner jag också är super viktigt för en själv, dels kan de ha lite koll på en dels kan man ringa dem närsomhelst och gråta, el prata...
Vad vet jag, detta är 1:a gången som sagt men jag önskar Er alla att Vi ska lyckas hålla a ur våra liv och få tillbaka känslan av att det är vi själva som styr våra liv , inte a ??

Som svar på av Jasmine

Jasmine
Vad det gör ont i hjärtat, vad jag skulle vilja hjälpa dig med barnen?
Försök hålla ut och kolla om det inte finns nån i din omgivning som har tonårsbarn, kan finnas någon som älskar att passa barn för billig peng och du får andas lite.
Önskar dig ALLT gott och ös ur dig, det är det detta är tillför lika väl som att uppmuntra alla.
Vi ” duktiga” flickor ska sluta vara så duktiga, vi ska be om hjälp??

Som svar på av Jasmine

Jasmine
Vad det gör ont i hjärtat, vad jag skulle vilja hjälpa dig med barnen?
Försök hålla ut och kolla om det inte finns nån i din omgivning som har tonårsbarn, kan finnas någon som älskar att passa barn för billig peng och du får andas lite.
Önskar dig ALLT gott och ös ur dig, det är det detta är tillför lika väl som att uppmuntra andra.
Vi ” duktiga” flickor ska sluta vara så duktiga, vi ska be om hjälp??

I kväll då, det är ju lördag och allt ?
Själv så är jag spiknykter och rastlös, tänkte precis gå och lägga mig.. men det va lite väl tidigt. Så ny plan, jag åker och handlar lite godis istället.
Något måste jag ju göra ??

Profile picture for user Fibblan

Vi är många som tänker på dig❤️! Finns inte mkt jag kan säga annat än att det smärtar mig att du har det så tufft..?.
Om du skulle va hemma sjuk, åtminstone en vecka, som man ju kan vara utan läkarintyg, vad händer då? Är det ekonomiskt som det inte kommer gå ihop sig eller finns det annat som hindrar dig? Det är den värsta känslan som finns att känna sig fastlåst i en situation som man inte upplever det finns ngn utväg ur. Och jag förstår att du känner som du gör med din mamma. Hon bränner sina broar som inte stöttar upp när hennes dotter behöver det som mest. Vet hon hur illa däran du är? Att du är helt slutkörd och går på sista slatten i reservdunken? Usch, jag känner så med dig..❤️
Hur ser det ut med nätverk i övrigt? Syskon? ngn vän som skulle kunna avlasta dig? Om nu du haft barnen mer än pappan på sistone, skulle han kunna ha dem lite mer? Utan att säga allt förstås, finns det ändå ngt du skulle kunna yppa till honom, som skulle få honom att kunna tänka sig att kliva in och ta lite mer en period?
Känns så futtigt, finns liksom inget jag kan säga eller frågor jag kan ställa, som du inte redan ställt dig själv..

Styrkekramar och kärlek?!
/Fibblan ?.

Profile picture for user PimPim

Att vara ensam i ensamheten... vad jag önskar att jag kunde hjälpa dig på något sätt för den där vilan är då viktig i vårt tillfrisknande! Att bara få vara!
Hur har helgen gått för dig? Hunnit vila upp dig något eller har det blivit total kollaps?

Ta hand om dug fina du ?

Kram PimPim ?

Profile picture for user Jasmine

Mina "gamla" vänner Vinäger, FinaLisa, Morgondag och alla nya PimPim, Fibblan, Allterbra, Denhärgången, Svewild… ni anar inte hur mycket det betyder att någon "ser" och bekräftar det jag känner och det jag kämpar med!

När det gäller barnen så har jag har en del vänner jag kan be om hjälp, men i det här fallet tänkte jag att det borde vara enklare för ett pensionerat par att ta hand om barnen än vänner som har fullt upp med jobb och egna barn. Tänkte dessutom att en mormor borde vilja umgås med sina barnbarn (de har inte träffats sedan nyår trots att de bara bor 1,5 timme bort), men det var tydligen för "jobbigt". Men, nu slipper hon det, jag kommer inte att be om mera hjälp. Frågan är om det är en större förlust för henne eller mig? ;) Och om hon förstår min situation? Nej, det har hon aldrig gjort, hon fanns inte ens som hjälp när jag hade ett barn som var dödssjukt. Det resulterade i fem år av icke-kontakt från min sida, jag var så otroligt besviken och ledsen.

Helgen har inte inneburit någon total krasch, men jag har inte lyckats ge upp min "vän" ännu. Lördag var dock alkoholfri eftersom jag hade barn och deras kompisar här. Idag lämnade jag barnen till deras pappa. Var helt dödstrött, men plågade mig iväg till gymmet och kände mig rätt nöjd när en vän kom förbi med en flaska vin som present för att jag vattnat hennes blommor. Jag borde förstås ha sagt tack och sen illa kvickt hällt ut den i vasken, men så blev det inte. Jag hamnade i soffan med ett vinglas och somnade vid 23. I soffan.

Jag måste sluta nu... säger jag för femtielfte gången. Läste lite i min tråd och inser att sist jag kände mig "lycklig" verkar ha varit under min alkoholfria semester med barnen i juli. Sedan dess har följande hänt:

1. Jag fick återfall med min destruktiva relation och "föll dit" igen bara för att bli utnyttjad och sedan "bortkastad" igen
2. Ångesten över att gå upp i vikt har "besannats", väger nu 4 kg mer än i somras
3. Jag ser 10 år äldre ut när jag tittar mig i spegeln
4. Jag vaknar nästan varje natt vid 4 med ångest och hjärtklappning
5. Jag som tidigare var så noga med min kost äter nu urdåligt
6. Jag funderar på sjukskrivning varje vecka

Ett litet bokslut över hur snabbt det kan gå utför. Juli är bara sju månader bort. Var kommer jag att befinna mig om ytterligare sju månader?

Apropå sjukskrivning... Det känns som ett så stort steg av flera anledningar.. ekonomiskt vore det katastrof och sen har jag ett jobb som bara läggs på hög när jag är borta. Med andra ord, om jag är sjuk en vecka så måste jag jobba dubbelt så mycket veckan efter, något som bara stressar mig ännu mer.

Tack för att ni finns där ute- ni betyder så mycket!! Och nu vill jag verkligen bli "tvåbent" som FinaLisa brukar säga. Jag skriver Dag 1 idag och har lovat mig själv att inte boka in en enda sak den här veckan.... förutom träning.

Kram till er alla ❤️❤️❤️

Profile picture for user Lennis

Det där med att inte få hjälp med barnen när man behöver det är hemskt! Man blir så otroligt låst! Det närmsta o det jag mest kan relatera till är när jag bröt fotleden för två år sen. Åkte in med ambulans till sjukhuset fullständig kaos i hjärnan...mycket surrade hur sjutton gör man nu? Barnen mat träningar jobb ja allt...
Messade barnens pappa o frågade om han kunde ta barnen trots att det inte var hans vecka. På hela dagen sket han i att svara alls (trots att jag vet att (ursäkta) fanskapet sitter med mobilen hela tiden i handen. Sent på kvällen svarade han att det tyvärr inte gick först till helgen...
Jag hade såklart fixat med sambon att han tog barnen (men kände att det inte var hans yttersta ansvar att 150% ta hand om barn o allt...) besviken? Förbannad? Less...ja allt det o jäkligt ont...
Skrev till pappan att han aldrig skulle be mig någonsin om hjälp på sina veckor för jag kommer aldrig ställa upp eller byta...
Har försökt att hålla det ganska bra men är i grunden för snäll så ibland hjälper jag fast jag inte borde...men egentligen brukar jag se det som att jag hjälper inte för honom utan att han ytterligare en gång skulle skapa kaos för barnen annars. Han är en genom egoist precis som jag kanske tänker att din mamma är. Man ska skita i dom precis som du gör!! Det är absolut din mammas förlust som jag tänker i mitt fall att det är barnens pappas att han försakar sin tid med barnen.
Han börjar smått förstå att barnen glider honom ur händerna - dom vill inte vara där på hans helger (ja det var en sak barnen valt bara varannan helg från tidigare varannan vecka) men inte ens helgerna är dom där hela utan är hos mig till o från. Det blir jobbigt men man gör det för barnen Jasmine förstår det! MEN nu har jag en sambo som ställer upp men har för något år sen varit i din sits. Ensam mamma ska fixa o trixa allt själv för stolt att be om hjälp av mina föräldrar jobbade massa...min vän vinet var en falsk vän då...
Slutade med att jag gick in i väggen sjukskriven en månad och försökte omvärdera o förändra mitt liv.
Summa sumarum du måste snälla be om hjälp förstår att du vill vara stark men man behöver tid att återhämta sig. Antingen be vänner om hjälp eller kanske hyra in barnvakt för egentid behöver o måste man ha. För att pusta o bara vara sig o tänka sina tankar. Vin är absolut ingen hjälp det stjälper! Känns bra för stunden men i längden mer katastrof (ja du vet men snälla lyssna på oss)
Långt svar men känner o lider med dig!! Har varit i din sits o gjort dom misstagen så snälla sök o ta hjälp man måste inte vara så stark ❤️❤️
Din mamma ja det är hennes förlust låt henne komma krypande o var hård! Precis på samma vis försöker jag behandla mitt x benhård det ska kännas någonstans att dom förlorar något. Vi sitter på det dom vill ha för vi är dom bästa mammorna o barnen älskar oss! Vill dom ha del i det får dom krypa o be eller framförallt engagera sig bry sig visa barnen att dom vill ha dom!
Önskar dig en lugn fin vecka o helst utan vin! Träning är bra o helt rätt!
Varm kram ??

Profile picture for user FinaLisa

Vad bra att du har en plan för veckan!
Träning, träning, träning???
Första veckan är ju tuffast att klara av sedan går det lättare, det vet du ju.

Helst hade jag sett att du sjukskrivit dig men det verkar inte vara något alternativ för dig...(grunnar på vad för jobb du har som gör dig så oumbärlig..??)

Hursomhelst så skickar jag styrka och lyckokramar till dig!! ??????
Vill så gärna att du ska må bra ??

???

Jag skulle sjukskriva mig om jag va du, skit i jobbet och hur stor högen på dit skrivbord blir.
Är man sjuk så är man sjuk, så är det bara.
Ta en vecka och ta hand om dig själv, strunta i att dricka.
Sov, promenera, vila, mysa och tänk endast på dig själv.
Nån vecka när du inte har barnen förstås, jag har inte riktigt koll på hur du har dom.
Har inte hunnit läsa allt, men läser lite varje dag ?

Profile picture for user Onkel F

Som svar på av Jasmine

Det gör ont att läsa vad du skriver. Vi kanske alla här behöver förändra våra liv, vilket är lättar sagt än gjort. Jag lever singel och har inga barn, så den upplevelsen kan jag inte dela med dig.
Hur har du det med ditt alkoholintag? Eskalerar det?
Du skriver "Var kommer jag befinna mig om ytterligare sju månader".
Förlåt mig om jag inte lindar in det jag skriver i vänliga kompisfraser, men det kändes som ett rop på hjälp.
Jag skulle så så gärna läsa om att du bett om hjälp, oavsett varifrån. Jag tror du behöver detta.
Att tvinga sig till ett gym i stället för att låta kroppen vila, är det det bästa?
Tillåt dig att sova och vila när du kan.

Bli inte arg på mig. Jag vill bara väl.

PS
Angående din kroppsvikt: Meat is for Men, Bones are for dogs. ;)

Lennis, vad fint att du tog dig tid att skriva ett så beskrivande inlägg... jag känner igen mig i det du skriver. Mina barns pappa var ungeför som din ex för något år sedan, men nu är det bättre! Precis som du säger blir det deras förlust, våra barns pappor och min mamma. Jag är också rädd att jag ska hamna där du var, sjukskriven och utmattad, men jag kan nog inte se riktigt klart på vad som är bäst för mig just nu.

Jag var såklart inte hemma idag utan gick och simmande, sminkade mig och satte på mig nya kläder. Ett perfekt yttre som skal på ett kaosigt inre. Det gick ganska bra på jobbet och efteråt har jag bara tittat på TV och vilat. Alltid något ;) Ja, och sen har jag klarat av Dag 1 utan A. Det känns bra!

FinaLisa, kan tyvärr itne berätta vad jag har för jobb, blir inte så anonymt då ;). Men, det känns som om jag knappt kan vara ledig några dagar utan att något går snett :)

Allterbra, klarar som sagt inte av att sjukskriva mig, men har i alla fall inte bokat in något alls den här veckan. Tänker att jag bara ska vila på kvällarna. Har också beställt hem mat så att jag slipper handla. Man får ta det i små steg ;)

Onkel F, jag blir absolut inte arg- du får skriva precis vad du vill.... men, haha, bones are for dogs... den har jag inte hört! Mina senaste män har alla gillat väldigt smala kvinnor så jag har levt med den idealbilden.

Gonatt allihopa <3<3

Som svar på av Jasmine

Goa Jasmine❤️
Som du kämpar på! Du är helt fantastisk på att stötta och höja oss andra. Allt fint du skriver och så mycket du bryr dig om, du ska veta att vi bryr oss så om dig.
Jag har som sagt precis börjat min resa, har varit jätte sugen några kvällar men känner att om jag bara tar något litet så kommer jag fortsätta som jag gjort...
Det som hjälper mig är att fokusera på mat och dryck, jag är aldrig hungrig el törstig för märker att om jag är det så kommer rastlösheten och oron...
Nu är det ordentlig frukost, frukt på fm, lunch, ägg på em och kvällsmat... tyvärr går det i både godis o annat skit på kvällen men tar det som en över gång...
Såg att du bekymrade dig om vikten och att du ätit bra tidigare... Kansle kan det hjälpa dig med om du känner dig mätt?
Förra veckans konsumtion av vatten med citron tog sig gigantiska mått... drack som det vore vin... men hjälpte...
Du har säkert redan provat, men jag tänkte att om man fokuserar på vad man SKA göra/ äta osv istället för vad man INTE ska...
Varma kramar och jag hoppas du får en vit vecka och myskramar av dina barn ❤️

Profile picture for user Vinäger

Styrka i massor, det behöver du. Vet inte riktigt vad jag ska skriva nu. Vill inte tjata, men vill inte heller lämna dig i fred... ? Om du förstår hur jag menar.

Nu hoppas jag innerligt att den här barnfria veckan ger dig en del återhämtning och kanske lite energi att fundera över hur du ska göra framåt. Så glad att du orkade vara nykter i går. Varje dag räknas, kom ihåg det.

Du finns ofta i mina tankar. ? Bara så att du vet...

Kram

Ta hand om dig o försök att bara koppla av o koppla ner under barnfria veckan ??
Man behöver ladda batterierna! Promenader friskluft blev jag ordinerad under min sjukskrivning. Läkaren var väldigt tydlig med i mitt fall att Inte lägga mig mer o inte göra något alls. Hon sa bestäm en liten sak hur liten som helst men ge dig den på att fixa den den dagen. Minns en dag då var mitt huvudmål att byta en lampa i taket ? ja jag gjorde det o promenerade.
Var rädd om dig o försök gör saker lagom! Vet att det är svårt är själv en person som precis som vad jag tolkar du kör stenhårt o rätt in i kaklet...för det ska gå! Lättare att säga åt andra att ta det lugnt än dig själv ?
Men var rädd om dig! Varm styrkekram ❣️

Tack för att ni bryr er ❤️ Det betyder så mycket! Tack även till alla mina andra vänner härinne)! Lennis, jag förstår precis vad du menar, det är enklare att be andra ta det lugnt än att skat ner själv. Promenerar i frisk luft gör jag ganska ofta och det är verkligen avkopplande!

Jag checkar ut Dag 4 utan en droppe a. Heja mig! Jag har dessutom gått upp kl 6 och tränat varje morgon innan jobbet samt ätit nyttig mat, inget godis. Svullnaden runt ögonen börjar lägga sig, kroppen känns starkare och jag känner visst hopp om framtiden.

Kram till alla forumvänner som kämpar därute!

Profile picture for user John-Erik

Som svar på av Jasmine

Håller på dig...

Fortsätt nyktert nu när du är i gång. Men skynda långsamt med träning m.m....
Att stressa med träning och ändra på allt på en och samma gång
fungerar sällan. Sköt om dig men ta det lite lugnt så orkar du
utföra allt nyttigt uthålligt på lite längre sikt..:-)

Kram

John

Skrev till dig igår Jasmine. (?) Måste missat spara-knappen..?. Vad dumt, men det jag ville ha sagt är att jag tycker du jobbar på så bra❤️! På 5e dagen av nykterhet idag?!
Snart en vecka..??! Förstår vad John menar med att det kan bli för mkt, samtidigt som det verkligen är till hjälp att fokusera på annat när man ska bryta den destruktiva vanan.. Imponerad också av din morgonträning!! Och du märker redan att du också ser piggare ut, att kroppen känns starkare OCH det viktigaste av allt tänker jag, som är så skönt att höra:
lite mer hopp om framtiden ?!
Fortsätt, håll i - nu är det fredag och helg..kanske mer tankar på A och sug (konstigt egentligen när jag förut inte brydde mig särskilt om vilken veckodag det var..) Hur har du det med det?
Hoppas du kan se 1 vecka som en första milstolpe ?! Du är snart där..
Hejar på dig❤️!
Stor kram
/Fibblan ?.

Är imponerad! Jisses vilken bra disciplin du har! Bra kämpat!??✨
Härligt att höra att du är lite på G nu! Så glad för din skull ? som du kämpar!!
Ha en fin helg nu! ☀️☀️☀️

Kram PimPim?

Hoppas att du får en fin helg, som blir precis så som du vill. Önskar dig lite medgång nu, det är du värd, fina du. Du är bra, glöm inte det.

Kram

… men kl 11. Precis hemma efter ett pass med löpträning. Promenerade till gymmet så fick även lite sol på näsan. Jag räknar till fem vita dagar nu och det känns så bra! Vad som känns mindre bra är att jag var på en begravning för en nära anhörig igår.. så sorgligt.... någon som gick bort för tidigt. Det påminner mig om att vi måste ta tillvara på varje dag och där ingår definitivt inte att simma bort i en dimma i soffan. Eller dricka så mycket på en bar att man ramlar och slår huvudet. Suck.

Disciplin, ja det är inget jag har så stort bekymmer med;) Annat än när det gäller alkohol. Och Fibblan, det är alltid svårare på fredag och lördag eftersom alkohol är så naturligt bland mina vänner. Alltså, inte att man dricker mycket, men 1-3 glas vin till en middag eller på en bar är normalt socialt drickande i min bekantskapskrets och den självklara frågan är ofta "Ska vi ses och ta ett glas vin?". Jag har skrivit det förr, att de svåraste situationerna för mig är när jag träffar en eller ett par vänner, inte på större fester eller AW.

Ha en fin lördag alla forumvänner! Kram <3

Profile picture for user Nejlika

Att förlora någon nära är tufft.
Men du har rätt. Vi har behandlat våra kroppar med alkoholen som om det alltid finns en morgondag. Det gör det inte alltid och det kan man man smärtsamt bli påmind om ibland.

Skönt att du trots sorgen verkar ha tagit väl hand om dig själv och vill säga stort grattis till fem dagar!! Nu är du verkligen igång! ? ? Önskar dig en fin söndag ?

Kramar Nejlika

Ja visst är socialdrickandet det jobbigaste. Jag känner mig galet osocial nu. Träffar inte alls lika många vänner så som jag gjorde i höstas. Men det har ju en naturlig orsak nu med. Jag är galet trött.
Jag kan inte dricka 1-3 glas vin. Måste ha grundat innan med en flaska för att klara det isåfall. Min tanke är att det måste vara fler än jag som gör så bland mina vänner... eller är jag bara den enda?
Hoppas du haft en bra helg Jasmine! Med härlig träning och allt annat ✌???

Kram PimPim ?

Så jobbigt att mista någon nära. ? Otroligt stark att gå igenom det jobbigaste nykter. Du är stark. Hoppas att du kan känna stolthet över dig själv mitt i allt det svåra.

Hur går det för dig ?
Det är tyst, men du kanske har fullt upp med träning och annat som är nyttigt ??

Hur går det för dig ?
Det är tyst, men du kanske har fullt upp med träning och annat som är nyttigt ??

Tänker på dig, men hoppas på att det är som Allterbra skriver. ?

Hör av dig när du vill och orkar.

Kram

Profile picture for user Amanda igen...

Ville se hur det är med dig Jasmine. Alla gånger du funnits där för mig och visat att du tänkt på mig❤️Jag hoppas innerligt att din frånvaro här bara betyder att ditt liv fylls av mänsklig verklighet, den där alkohol inte har något utrymme, tänker på dig???‍♀️

Nu har jag kommenterat i flera trådar och skjutit så länge jag kan på att skriva i min egen. Jag måste ju vara ärlig här eftersom jag inte har någon att prata med irl. Efter fem dagar nykter så var jag bjuden på middag av en ny dejt på lördagen och då blev det vin. Jag borde ha kommit upp med någon nödlögn, men så blev det inte. Ångest på söndagen och känslan av att ha "misslyckats". Sen har det bara gått utför. Har dessutom blivit sjuk och varit hemma från jobbet i tre dagar, någon infektion med snuva, huvudvärk och ont i leder. Jag känner mig helt under isen och vet inte riktigt var jag ska börja. Samma visa som förut alltså.... det var det där med den repiga skivan som hakar upp sig.

Tack för att ni finns här och kommenterar- Nejlika, Vinäger, FinaLisa, Amanda, PimPim, Fibblan, Gamlahäst, Allterbra…. ni betyder så mycket för mig ❤️

Jag förstår inte varför det blir så här när allt skulle kunna vara så bra... Jag vet ju att livet utan alkohol är så mycket bättre!

Kramar till er alla❤️! Imorgon börjar en ny vecka med nya möjligheter! Nu kör vi ;)

Profile picture for user bubbelgum

Som svar på av Trasig22

Ja eller hur! Jag har inte druckit något sedan den sista februari och nu kissar jag konstant. Har ni fått göra det? Kan det beror på att var samlat vätska av alkoholen eller ngt annat? Det är på en problematiks nivå just nu, inga UVI - känningar, men kan också vara mitt myom som tycker på blåsan eller att jag dricker mkt vatten.. Jag tror att jag ska våga be min läkare om Naltrexon för jag vill kunna dricka vin framöver och vill ha en krycka. Tar beslut när jag varit nykter ett par veckor till. Ha en fin söndag på er! Ta stöd av varandra om ni känner sug!

Det är det viktigaste. Återigen, ingen idé att gräva ner sig i det som gick snett. Får du ut någon strategi av att grubbla på det, så gör det. Om inte, släpp det och ta nya tag. Precis som du skriver själv:

Nu kör vi!

Kram ?

PS. Nu var det Jasmine över hela första sidan. ? Tänkte på att du brukar skriva att det är Vinäger över hela och att det då tyder på att jag mår bra. Detta tolkar jag som att du nu är lite piggare iaf. DS

Som du skrev ny vecka, nya möjligheter! ✌?Fokusera framåt ➡️
Är nyfiken på hur dejten gick? ?

Ha nu en underbar vecka ?
Kram PimPim?

.. huvudvärk och ledvärk, men med halsont istället för snuva..?.
Nykter dag 2 idag. Ställde om "räkneverket", eftersom jag drack två dagar i rad.. men kommer ändå ha de andra 69 räknade dagarna i bagaget..?. Är ju långt ifrån i samma utgångsläge nu, som jag var 1 Jan. Och det viktiga är ju vad vi gör med våra bakslag..?!

Idag är det ny vecka - nya möjligheter ✔️?!
Haka på så tar vi nya kraft-tag tillsammans?!

Och kryakramar till oss båda??❤️!
/Fibblan ?.

… men det var inte enkelt att stå emot a-djävulen igår.
Nu blir det morgonpromenad i solen. Tack alla fina för att ni kommenterar- skriver mer ikväll.

Ja, nu kör vi ;)

Kramar ❤️

Profile picture for user Trasig22

Utnyttja all ledig tid med barnen, familjen, vänner och bekanta. Ut i solen och njut! Ta en kaffe och lös ett korsord eller ring till en kompis du inte pratat med på länge. Se till så att du styr alkoholen och inte tvärtom! Behöver du prata så finns jag tillgänglig rätt ofta.

Profile picture for user Nejlika

Starkt att du stod emot suget igår.
En dag i taget ?
Heja dig!

Att du stod emot suget igår och lika starkt att gå upp innan kl 7 för att promenera ????‍♀️

Ps alla vi som hänger här, vet att livet är bättre när man är nykter. Ändå så dricker vi, eller några är ju så duktiga att dom har slutat och inte får återfall. Snart är vi oxå så duktiga, kram och hej ??

För att ni finns! Det är inte alls bra med mig... (ja, den har man hört förr;)). Har gått upp tidigt och tränat varje dag hela veckan, men också druckit varje kväll hela veckan. Jag hittar inte min motivation... tänker att allt är meningslöst ändå. Behöver bli av med den där klumpen i halsen, yrseln och hjärtklappningen. Men, kraven på mitt jobb är väldigt höga, vi är flera som jobbar på nätterna och jag kan aldrig med gott samvete känna mig "ledig".

PimPim, min dejt är fin… snäll och omtänksam till skillnad från den som jag ägnat mitt liv åt de senaste tre åren. Men, jag vet inte... ser att han är inne på den där dejtingsidan hela tiden trots att vi träffas... Hur ska man tolka det liksom?

Nä, tyvärr finns det inget som känns bra just nu- otroligt stressigt på jobbet, strul med min exman, osäkert förhållande och som grädde på moset bråkar jag med min mamma som hittar på sin egen verklighet.

Men, det blir säkert bättre... någon gång...

Kramar till er alla!❤️

Önskar jag kunde hjälpa dig! Det ör ju ändå strongt av dig att träna varje morgon. Det lr inte alla som fixar!
Vad det gäller dejten så förstår jag din känsla. Var där en gång i tiden jag med... ta en dag i taget där ?

Nu väntar jag bara på att våren ska komma på riktigt! Idag är ett riktigt skitväder och mitt humör är så beroende av det. Tur msn inte har någon A hemma!

Ta hand om dig fina du ?

??Varma kramar PimPim??

Hoppas att det blir bra med din fina dejt. Det är nog vad du behöver nu för att gå till den sista motivationen. Önskar så att allt ordnar sig. ?

Kram på dig

Fick leta efter din tråd....
Hur är läget? Det var ett tag sedan.
Själv är jag inte på forumet så ofta nu utan har valt att titta in en gång i veckan.
Läser mest de " de gamla" och saknar dig bland dem...
Hoppas du mår bättre och fått det lite lugnare på jobbet.

Kramar
???

Vill bara säga att allt är bra med mig?. Jag saknar er alla här inne, men jag har inte riktigt haft varken tid eller ork.... Men, jag har sökt ett nytt jobb och jag har brutit min destruktiva relation. Och bäst av allt- jag har hittat en ny kärlek?. Allt är inte solsken, men det mesta...☀️

Kramar till er alla????

Och lite extra kärlek till mins gamla vänner FinaLisa och Vinäger?

Vad glad jag blir att höra ifrån dig!!!
Och att du mår så mycket bättre?

Önskar dig en härlig sommar med den nya kärleken☀?????☀

Många kramar till dig!
???

Tänker på dig ibland och undrar hur du har det. Hoppas att det är för att ditt liv flyter på bra som du inte skrivit på länge.

Kram till dig ?

Profile picture for user Rosa-vina

Letade reda på din tråd för att se hur det gått för dig. Är du ok? Jag har tänkt på dig då och då... saknar dig här ?

Det var längesen jag var här, men nu kändes det dags att göra en uppdatering. Tänker på er alla och kollar ibland hur ni har det, men har inte haft varken tid eller lust att skirva något eget. Det betyder inte att mitt liv är helt smärtfritt, men på senaste tiden har det varit uthärdligt. Och, det är det även idag.... dvs jag kommer att gå min morgonpromenad, tvätta håret, sminka mig och gå till jobbet och hålla mina möten. Jag kommer inte att ligga kvar under täcket och fundera på varför jag avslutar varje dag med för mycket vin och för mycket godis, mackor, kex eller vad som nu finns hemma. Jag kommer inte att ringa min chef och säga att min arbetssituation är outhärdlig, jag kommer inte att kontakta mitt ex och fråga vad han fick ut av att såra mig så mycket, jag kommer inte ringa min så kallade mamma och säga att hon inte kvalificerar in på den positionen (som min mamma alltså, för en mamma ska bry sig om, tycka om och sätta sitt barn främst) Nej, jag kommer att le, vara trevlig, laga middag till mina barn och tränga undan allt det där andra. Sen kanske jag avslutar dagen med vin... eller inte..

Jag gråter inombords trots att jag har en ny kärlek, ett jobb som försörjer mig och mina barn, ett hem som jag trivs i, vänner som jag tycker om... men, något inom mig håller på att gå sönder och jag vet inte hur jag ska stoppa det. Jag vet inte heller om jag mår dåligt på grund av vin eller om jag dricker vin för att jag mår dåligt.

Kram till er alla och hoppas er dag blir bättre än min....

Profile picture for user Denhärgången

Jag hoppas att du kan hitta ett sätt att kanalisera och så småningom lösa upp all smärta du bär på. Du är så bra på att ha insikt om dig själv. Vad bra att du hör dina signaler. Önskar dig så att komma fram till lösningar som kan bromsa dig innan du går sönder.
Tänker på dig.
Grattis till nya kärleken.
Stor kram!

Profile picture for user Miss Hyde

Känner igen mig i din beskrivning, fy för den där morgonångesten - hur man liksom håller på att gå sönder inombords men ändå upprätthåller fasaden...
Ler utåt och gråter inuti. Jobbet känns övermäktigt, viktiga relationer haltar, ens eget jag är ur balans...
Jag skulle tro att du dricker vin när du mår dåligt och att vinet "tackar" dig med att ge ännu mer ångest efter en tillfällig lindring. Så har det varit för mig i alla fall.
Du är mitt i allt oändligt stark som kämpar på som du gör. Du är älskad och älskar.
Det kan vara en tröst att tänka på att det vänder, det BLIR bättre. Ibland sker det bara av sig självt, i ett helt oväntat ögonblick.
Jag skickar en varm kram till dig och hoppas att du orkar hoppa från tuva från tuva utan att plumsa i "vin-träsket"!

Profile picture for user Knaskatten

Min gamla vapendragare. ❤️❤️❤️
Vinet ja. Vad är hönan och vad är ägget? Drickande är borrowing happiness from tomorrow, och den betalar man tillbaka med mer morgonångest och större uppförsbacke.
Det låter ändå som att du har mycket bra på gång nu med kärlek och morgonpromenader! Kanske behöver hjälp utifrån? Prata med någon? Jag har ju tjatat om mina antidepressiva och hur de har hjälpt mig oändligt. Kanske något att undersöka?
Så härligt att se din tråd i listan igen. ?
Stor kram!

Har saknat dig. Tråkigt att du inte verkar må så bra. Det känns som du kopplat på autopiloten för att klara av livets vardag men upplever inte någon direkt glädje.
Hur mycket vinet har del i det vet du inte säkert om du inte testar att hålla upp.
Jag vet att du klarat det förr och mått så mycket bättre.
Så även om inte vinet är hela orsaken till ditt mående så är det ändå bättre att inte dricka såklart.
Men det vet du ju?
Hoppas du får tillbaka kraften??
Lycka till dig?❣️
Kramar
???

Tänker på dig och är glad att du letat dig tillbaka hit för att få känna gemenskap samt hitta styrka hos oss som vet hur det är.

Du är inte ensam. ?

Kramar i massor

Profile picture for user Mirabelle G-S

Som svar på av Jasmine

Ibland är det ju då att det är först när man ser ljuset i tunneln och börjar få medvind som man kraschar... För det är meningen att man ska börja må bättre. Och så gör man inte det. Då drämmer den stora meningslösheten till med full kraft rakt i solar plexus. Jag hoppas så att du ska få känna litet lättnad snart. Välkommen tillbaka hit till forumet. Kram

Tack för att ni finns och tack för att ni bryr er och kommenterar trots att jag själv har varit usel på det senaste tiden. Ser att det nästan var en månad sen jag skrev och därefter har det hänt mycket... Jag har slutat med sletrianvinet och godiset på kvällarna, fått ett nytt jobb och fördjupat min relation till den man jag har träffat samt inte släppt in min mamma på något plan. Allt väl kan man tro.... Förutom att just idag är jag så fruktansvärt besviken på mig själv, så otroligt less på att vara så idiotisk. Och varför nu denna ångest? Jo, igår var jag på 40-års firande (middag) med några vänner och hade laddat med alkoholfritt bubbel eftersom jag hade mina barn hemma. Skönt med en nykter kväll för att vakna pigg på söndagen. Och hur blev det? Jo, jag ligger här i soffan med jordens huvudvärk och är dödstrött, önskar bara att dagen ska vara slut så jag kan gå och lägga mig. Idiotiskt som sagt... jag tycker inte ens om att dricka (för mycket) på fester. Och barnen då? Jo, igår innan middagen bestämdes det att de skulle sova hos varsin kompis, så jag hade inget "ansvar" att komma hem till och då kan man ju ta ett glas vin... eller två? Suck. Jag blir så trött på mig själv.

Nu är det så här att jag skriver i tråden "Förändra ditt drickande" och har insett att jag inte kommer att bli nykterist. Nu kanske ni slår bakut, men faktum är att det skulle få för stora konsekvenser på mitt sociala liv och jag orkar inte med det just nu. Däremot kan jag dra ner drastiskt på mitt drickande och det kommer jag att göra. För nu lovar jag er på forumet och mig själv att:

1. Sluta med att dricka vin ensam för att ångesten sliter sönder mig (alkohol kommer inte att hjälpa!)
2. Aldrig dricka mer än 2 glas vin de dagar jag har barnen (bara vid tillfällen då vi är på middagar med andra)
3. Alltid vara nykter när mitt äldsta barn är ute på kvällarna så att jag kan hämta henne eller hennes kompisar om det händer något

När jag följer 1-3 så kommer jag såklart automatiskt att slippa dagar som den här när jag bara vill lägga mig under ett täcke och låtsas att jag är någon annanstans.

Nu ska jag rapportera varje dag så jag inte slipper undan ;). Jag vill verkligen förändra mitt drickande... och mitt liv... I det sistnämnda har jag redan lyckats med att ta mig ur ett destruktivt förhållande, fått ett bättre jobb, ökat min träning och distanserat mig från min mamma (som bara gör mig ledsen). Nu är det bara det "enklaste" kvar... att minimera vinet...

Knaskatten, Vinäger, Mirabelle, FinaLisa, Miss Hyde, Denhärgången- tack för att ni finns❤️! Nu ska jag titta runt och se hur ni mår....

Kramar!

Ha en fin söndag !

Men Jasmine, det låter ju som att det går väldigt bra för dig ändå? Så många glada nyheter! Så mycket bra i ditt liv!
Att du drack för mycket igår, ja, det är en sak som inte är bra förstås - men det blir inte bättre av att klandra dig själv för det. Dra lärdom av det istället.
Jag har ju själv kommit fram till att jag i mitt liv faktiskt inte ska ha alkohol. Alla regler jag satte upp för mig själv tidigare... Det funkade inte för mig. Dels fick jag ägna så mycket energi och tankekraft åt att följa dem och sedan misslyckades jag gång på gång - vilket ledde till att jag bara mådde sämre och föraktade mig själv för att jag inte kunde hålla mina löften.
Men kanske funkar det för dig? Vi har alla olika vägar. Det borde ju i alla fall vara lättare för dig nu när så mycket annat är bättre i ditt liv än vad det har varit tidigare.
Men vill också utmana dig lite: skulle det vara så förödande för ditt sociala liv att inte dricka...? För mig har det hittills fungerat så otroligt mycket bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Men jag är bara i början av min resa.
Tror att det är superbra att du är inne och skriver här hela tiden. För dig själv mest, men också för mig. Jag har saknat dig!
❤️❤️❤️

..oavsett vilka förhållningsregler du kommer fram till passar dig bäst?! Vi hade ju lite kontakt där i våras och det glädjer också mig att det är så mkt som är till det bättre för dig?!
Jag är lite inne på Knaskattens linje. För mig blir det bara jobbigare att försöka hålla en måttlig nivå. Även om det är tufft emellanåt, underlättar det på ett sätt att inte förhandla..
Har en resa framför mig dock som jag inte vet riktigt hur jag ska göra med än..får stöta och blöta det i min tråd..
Hursomhelst, härligt att se ditt namn lite här och var igen?!
Kram
/Fibblan ?

Profile picture for user Pellis

...har också undrar hur det gått? Skriver som Knaskatten att det vekar ju vara mycket bra i i ditt liv för tillfället och när du nu dessutom bestämt dig för att följa punkt 1-3 och övriga saker så är du i hamn. Jag tragglar också vidare... Kram

Härligt att läsa om dina bra beslut ?

Ja, alkoholen, kampen med den är ju en seg sådan och det gäller att hitta sin egen bästa väg.
Själv klarar jag inte att hålla måttet.
Det måste bli helvitt för min del.
Kämpar på och fan om jag ska ge mig!
Aldrig!???

Ha en fin onsdag kära Jasmine??

Kramar
???

Hur går det? Tänker på dig då och då. ?Håller tummarna för att det flyter på någorlunda åtminstone.

Kram

Ville bara kolla läget och säga att jag saknar dig❣️
Hoppas du mår bra och så önskar jag dig en skön helg???
Kramar
???

Profile picture for user Biggie

Jag är tillbaka tråkigt nog..
Men vet ju att det här forumet är fantastiskt.
Hur är det med dig?
Kram ?

Du har inte lust och hänga på en helvit december..???
Jag snubblade ju till i vanlig ordning. Men nu är det nya tag som gäller igen?☺️.

Hoppas det är bra med?!
Kram
/Fibblan ?.

Jag är så oändligt trött... trött på mig själv, trött på mitt jobb, trött på att det är stökigt, trött på allt... Och som vanligt vet jag inte om jag dricker vin för att jag är ledsen och stressad eller blir ledsen och stressad av att dricka vin... Under julen var jag på en resa och det var inte det minsta svårt att avstå från vinet- jag mådde toppen! När jag inte dricker känner jag mig snygg, pigg, full av energi... så varför fortsätter jag trots att jag vet att jag mår bättre utan? Ja, varför stannar man i en relation trots att den är destruktiv? Varför gör man inte upp med ett trasigt förflutet? Varför äter man godis trots att man vet att man mår illa efteråt? Varför tillåter man inte sig själv att bara må bra? Det ska jag försöka hitta svaret på 2020..... och jag ska vara snäll mot mig själv... Vila istället för att dricka, träna istället för att ligga hemma och ha ångest, säga ifrån när det blir för mycket på jobbet.. Heja mig :)

Vill tillägga att det inte är någon större fara med mig... Jag går som vanligt upp och sköter alla plikter, har inga allvarliga sjukdomar och tre fantastiska barn. En pojkvän, vänner, ett jobb... Det är bara den där känslan av ro och glädje inombords som saknas.

Kram till er alla och God Fortsättning! <3 <3

Välkommen tillbaka ?
Det är klart att du ska hänga här ett tag och peppa upp dig igen?
Vi har ju stöttat varandra förr och det är aldrig försent att förändra sitt intag av alkohol. Det skadar inte att ta en vit period iallafall!
Själv har jag nu rekord i vita dagar, runt 80 typ! Och trivs ypperligt ?
Det är bara att sätta ribban och aldrig ta första glaset!
Heja dig Jasmine! ??
Kram ?

Profile picture for user lusios

Glad att se dig här...det var länge sen
...eller glad och glad beror på varför du är här men Välkommen tillbaka om du behöver det! Mycket är ju bra runt omkring dig som du skriver det är en bra grund om du kanske vill dricka mindre eller inte alls...?!

...att se ett livstecken från dig! Smålog för mig själv när du skriver att du är trött på dig själv. "I know the teeling"

Att vissa saker ska vara så svårt att hantera? Hursom helst, kul att höra av dig! Kraaam

Hejar också på ?!
Vara snällare mot sig själv och tillföra kroppen det den behöver snarare än bedöva med vin. Det är vad mitt 2020 också handlar om!
Det fixar vi??!
Men det är svårt, håller med.. Så bra att du är här igen och skjutsar på dig själv med pepp och skapar utrymme för att reflektera kring det här. Just nu verkar behovet av vila och återhämtning stor, och ja, det är svårt som sagt att få till med hus och hem, 3 barn och jobb. Låter som ett bra beslut att stanna hemma och vila häromdagen. Men precis som du säger, alkohol gör ju en i förlängningen bara tröttare och mer ledsen, så det är ju en alldeles utmärkt punkt att börja med, för att försöka skapa mer energi..?.
Tror och hoppas på positiva förändringar för dig
??❤️!
Kram!
/Fibblan ?.

Häng här med mig ikväll och imorgon! Pocka bara på mig om du behöver respons ?
Och visst blir man trött på sig själv emellanåt när man vet att man har allt, men ändå inte mår bra... som Fibblan skrev är det A-? som många gånger orsakar detta...

Bamsekramar till dig... PimPim?

Ja, då hade vi ju inte hängt härinne allihop! Jag känner igen mig själv väldigt mycket i det du skriver. Jag har också ”allt” och ett bra och lyckligt liv. Men det var länge alldeles för stort fokus på alkohol. Jag såg fram emot att ”få” dricka på helger och semestrar. Jag ”unnade mig” de tråkiga vardagarna, ”tröstade mig” när det var kämpigt och tyckte ärligt talat att goda middagar utan vin liksom var helt ovärda. Bortslösade. Tyckte synd om mig när jag av någon anledning inte fick dricka, till exempel om jag skulle köra. Och så många morgnar vaknade jag upp och lovade mig själv att det skulle ändras. Och ”ikväll ska jag inte dricka”. Men sen skulle jag det ändå.
Så mycket energi som lades på det där ältandet. Fy tusan.
Nu när jag äntligen är på andra sidan känner jag tvärtom. Alkohol är onödigt, bortkastat och får en att må skit och få ångest.
Kan du inte ta en vit januari till att börja med? Skriva härinne, läsa bloggar om alkohol, lyssna på poddar, läsa böcker..? Och utvärdera hur allt känns sen?
Så kul att se dig här. ? Kram!

Tack för alla fina kommentarer- det gör mig så glad!!!! Ni är bara bäst?

Nu börjar Dag 1 på tre vita veckor (till att börja med ?)

Såg att FinaLisa hade det lite jobbigt- kramar till dig och skriver mer till er alla efter jobbet.

Idag blir en bra dag??

Härligt Jasmine, då följer jag med dig hand i hand för jag har saknat att vara ensam på mina räknadedagar! Någon att räkna tillsammans med på exakt dag liksom. Har alltid känt mig som en eftersläntare på kälken.

Åh nu blev jag glad igen! Ha en fin dag! Kram

Så glad över att du är tillbaka, nu när du har (haft) det lite jobbigt.

Tycker att du har en bra strategi vad gäller alkoholen. Börja lugnt med tre veckor. Angripa problemen och ta tid på dig att komma underfund med vad de bottnar i. Som du själv skriver: "Varför gör man...?"

Hör är vi som vanligt många som vill vara med och stötta.

Be careful out there! (Kommer du ihåg varifrån citatet är hämtat?) ? En ledtråd är INTE Jack Killian...

Kram fina du ?

Profile picture for user Jojo_

Hej Jasmine! Länge sen jag var här. Jag har tänkt på oss som kämpade här inne och varit här inne ibland för att kolla hur ni har det. Hur mår du? Hur går det med allt? Jag har faktiskt varit helnykter sedan jag var här sist, snart 3 år, men nu börjar tankarna om att dricka igen komma, att jag kanske kan klara att bara dricka lite mer lagom. Det kanske jag gör men vad gör jag om jag INTE klarar det, är det ens värt att testa dricka ett glas vin? Ja, nog bäst att jag hänger här lite och spelar upp den där alkoholfilmen :( .

Såg dig i Knaskattens tråd och var bara tvungen att leta upp dig!?
Du och Amanda är ju ytterligare två underbara människor som jag saknar jättemycket!
Flera av oss som hängde här tillsammans har ju skingrats och eftersom vi alla betydde så mycket för varandra och peppade så intensivt är man ju ändå så nyfiken på vad som hände...

Hoppas att du mår bra Jasmine och jag blir jätteglad för ett litet livstecken oavsett.
Stora kramen till dig! ????

Nu börjar jag ett antal alkoholfria dagar...Det är dags nu! Jag har haft en pressad vår med en skada som ger konstant smärta, enorm press på jobbet som slutade i ett mycket jobbigt avslut (ej på grund av mig), en relation som också slutade i ett mycket jobbigt avslut (inte heller det på grund av mig), ett barn som bott heltid hos mig med hemstudier (inte heller det på grund av mig).

Det känns som om jag inte har kunnat styra något i mitt liv utan bara suttit på åskådarbänken, men ändå fått ta konsekvenserna av beslut som fattats av andra. Jag har känt mig trött, värdelös och ledsen. Och vad gör jag då för att dämpa smärtan (både fysisk och psykisk)? Svar: Dricker vin. Med andra ord har det blivit alldeles för mycket vin den här våren, vilket hjälper för stunden men "stjäl lycka från morgondagen". Det är något jag vet såklart, men även när det gäller alkoholen så känns det som om jag inte kunnat styra. Till skillnad från mina övriga "problem" så vet jag att just alkoholen kan jag faktiskt göra något åt! Och idag är den bästa av dagar att börja för barnen är på resor med kompisar och jag har semester- ingen press från något håll med andra ord. Om jag vill kan jag bara ligga i soffan och se serier... och då kan jag inte skylla på att jag behöver vin för att kunna överleva all press ;)

Forumvänner, önska mig lycka till och hoppas att ni har sol där ni befinner er! Jag ska börja dagen med en simtur. Kram!

Lyckönskningar och mer därtill ?!!

Heja dig som tar tillfället i akt nu??! Nu äntligen känns det som lite bättre förutsättningar för att ta ett krafttag kring alkoholen. Vad bra tänkt?!

Ingen press, bara göra det du behöver och mår bra av?! Om det så bara är att ligga på soffan o kolla serier en hel dag☺️! Lät som en underbar start dock med simtur ???!

Varma kramar!
/Fibblan ?.

Profile picture for user Andrahalvlek

Kan faktiskt inte komma på ett bättre sätt att ägna sin semester åt - att bli nykter!

Kolla alkoholdokumentärer istället så får du extra skjuts i nykterhetsarbetet. Skrev några tips hos Ångestmolnet precis. Fler tips finns i min ösregnslånga tråd.

Kram ?

Så klokt av dig att komma tillbaka hit ☀️☀️ Jag önskar att allt det kämpiga tunga svåra du har haft i vår är över nu så du kan lugnt fokusera på att bara vara - ta hand om dig o bli ditt allra bästa jag igen ?? det här kommer gå toppenbra! Skickar lite styrkekramar till dig ☀️☀️

Tack för pepp Denhärgången, Lennis, Fibblan och Andrahalvlek!! Det känns fint att ni finns här... Jag har inte så mycket skriv-energi för tillfället, men har läst i era trådar...

Dag 2 har snart passerat utan större hinder...

Kram

Du vet ju hur slipstenen ska dras?! Bra jobbat! En dag i taget! Skrivandet i andras trådar gör du när och om du känner energi till det. Just nu låter det som du lägger den på rätt saker, för nu är dag 2 passerad ☑️?!
Heja dig!
Kram och godnatt!
/Fibblan ?.

Ja, du vet vad jag menar. ? Blev så glad när jag såg ditt nick i flödet. Härligt att du är på gång igen. Vi hjälps åt.

Let's be careful out there (om du minns...)

Kram