Hej! Mitt nick är efter en mousserande dryck. Djävla illa valt, då jag själv mest kan liknas vi en avslagen mellis. Jag är halvny här. Har hukat under en stark kvinna vid namn lillablå på anhörigsidan. Men nu tror jag mig vara redo. Jag måste vara det. Min historia är på inga sätt unik. Ni kommer dessvärre ändå få ta del av den. Just nu behöver jag bara lite teknisk support och sen följer booooooring./R

ÄnnuEnVindåre

Hej jag tänker att när du nu med överljudsfart är på väg in i svennebananlivet (och har teven kvar) vill jag gärna hjälpa till med ett litet tips.

Nämligen att James Frey, författaren till boken om behandlingshemmet som jag skrev om i förra veckan, kommer att vara gäst i ett teveprogram på onsdag.

Alltså är dags för Dompa att byta bubbel mot Babel!

Hö hö

Stigsdotter

...med att busa med ungarna eller att du sover gott efter ett gott samtal med den vackraste! Kram från mig (en sån där väldoftande icke vin-sunkig ;-)

Dompa

Det gick käpprakt åt helvete igår...inte med drickat, men den vackraste. Fy, fy fan vilket vidrigt möte. Fy, fy fan vilka vidriga samtal och SMS följde på det. Hur hade du det? Magsjuk?

Magnolia

vad jobbigt! Hemskt!!

Jag var smårisig, men inte värre än så. Hemma idag för att barnen ska återfå krafterna.

Tänker på dig!

Dompa

Läste precis din tråd. Vilka insikter. Du kommer att fixa det! Skönt att du ej blev sjuk. Tacka f.. För att du kände dig smårisig. Magsjuka barn är inte bra...torka spyor? Stjärtar? Usch

kalla

Är aldrig lätt att gå skilda vägar, men brukar vara rätt skönt att ha någon att prata. Social brukar vara rätt bra på samarbetssamtal när det gäller umgänge och sånt. Så håll ut, du fixar det här//Kram Kalla

Dompa

Nu är jag "back on track". Vaknade 06:30 imorse. Får väl ses om "normalt" en tisdagsmorgon? Långfika i mitt eget kök, med min egen kaffekopp. Känns löjligt skönt. Vid 13-tiden dyker soc upp, men jag är faktiskt inte orolig. Det kommer att gå bra, de vet redan mina förutsättningar...att jag är en förhoppningsvis tillnyktrad alkoholist...med TV :-).

Ledsen blir jag att så många nya hittat hit. Inte för att de hittat hit...men för att vi behövs. Börjar bli lite aggresiv mot alkoholkulturen vi har...och det vill jag inte. Jag vill leva och låta leva. Vill under inga omständigheter bli en fördömande besserwisser... Ska jobba mer på det.

Duckar hela tiden för det jag vill/behöver skriva om. Men hur mkt får man lämna ut en tredje person? Även om ni inte känner henne? Gårdagen var ett rent helvete. Den vackraste kom...hon luktade dock lite dåligt urvriden wettexduk. Hon stormade omkring, skrek, anklagade (har hon nog fog för), försökte slåss, försökte förföra, hotade, hånade och grät.
Fick till slut iväg henne. Då blev det telefonsamtal, SMs och en avslutning på FB så att ongarna fick se.

Om jag inte själv varit alkoholist, om jag inte läst här så mycket...insett hur man mår....då hade jag nog hatat nu...men jag kan inte. Jag kan bara tycka synd...vilket väl är ännu värre? Hon berör mig inte längre, jag känner varken kärlek eller hat. Bara likgiltighet...någonting är helt borta. Jag sörjer det men jag måste vidare.

Usch, nu blev det fult! Inga glada morgontankar här...men en whisky ter sig just nu lika lockande som ett svenskt lekprogram i TV. Alltid ngt. (Ska dock kolla Babel på ons.) Överlev!!! /R

Ps: Välkommen Socker i vår tilltufsade skara. Tack för dina rara ord...men du har nog missuppfattat. Jag är en riktig surgubbe...iaf. idag...annars är jag nog rätt underbar ;-)

ÄnnuEnVindåre

Jag har inget vettigt att skriva idag heller. Har svårt att ens föreställa mig hur det måste ha varit för dig. Hon som du känt så länge och upplevt så mycket med verkar ha blivit en vettvilling. Det låter bara så jävla jobbigt allting. Urrrrk.

Hade hon druckit? Min bästis som har gedigen erfarenhet av att vara alkoholistbarn kan lukta sig till en alkis på två meter, säger hon. Doften av gammal ofräsch handduk betyder anfrätt lever, säger hon. Jag vet inte jag.

Skönt att du ändå somnade nykter igår och att du vaknade i morse med kampviljan kvar.

Ut i solen nu en sväng och jobba på Marlbororynkfejset!

Stor kram
VD

kalla

Jag tycker man har rätt att skriva det mesta här, har en kompis som skrev om allt på flashback och det var hans terapi. Tror inte vi skall vara så rädda för att berätta saker utan ta det stödet vi behöver//Kram Kalla

Stigsdotter

Här får vi skriva om allt tycker jag med. Passa på att avreagera er bara. Bara för att vi är vänliga, glada, trevliga och stöttar varandra så betyder det inte att vi inte får visa oss svaga och skriva om det som ligger oss nära. Det är ju lixom lite det som är vitsen. Även om det innebär att man skriver om någon annan. Som sagt vi vet ju inte vilka det är vi skriver om.

Mittpådagenkram från mig!

Dompa

Inte tillräckligt allvarligt för att skriva på chatt. Men intressant reaktion. Soc gick bra. Ongarna ska hem!!! Visade runt som en annan mäklare. Bjöd på kaffe och morotskaka i mitt rena kök. En millesekund ville jag ljuga...när den ena socdamen frågade om jag bakat själv...men sa som det var; Svägerskan kom förbi med den imorse.

Det otäcka nu: När de lämnat och bekräftat att jag var ett ok fadersmaterial -papper på det kommer i veckan - , slappnade jag av...och ville
ha en "belöning" för att jag klarat av både deras och den vackrastes besök igår. Ni vet vad den belöningen är. Det var ett kort ögonblick, men en överväldigande känsla. Otäckt! Anade kanske det när jag plötsligt i morse kom på en alternativ chatt... Men känslan är borta nu, min belöning får bli pappatvångskramar. Nu tar jag bilen till svågern, packar ihop ongar och alla deras prylar.
Sen bli det matlagning och hemmakväll. Det blir bra, även idag är jag lycklig... Men skör...att återfallet var så nära...trots all den kunskap jag fått. Stapplar vidare... /Marlborolightman

Socker

Dompa! Krisar lite själv nu men hejar på dig och härligt att du får hem ongarna! STOR KRAM o kämpa på!!/Socker

Magnolia

och åh vad härligt ditt liv är just nu. Vilken bergochdalbana! Klart att du får skriva om den vackrastes tillkortakommanden här, tycker jag. Det är ju ett anonymt forum - inte fb (!).

Kämpa på Marlborolight-mannen!

KRAMAR

Magnolia

Magnolia

ju så vi är vana sedan år tillbaka att tänka belöning - alkohol :(

Dompa

Nu ska jag logga ut. Se Desperate housewives med "strawberrybruttan". I soffan, TV...allt jag avskydde. Nu ska det bli mysigt. Ska snusa på min jordgubbsflicka...som luktar allt annat än gammal ofräsch handduk...hon luktar häst ;-)
VD: Som svar på din fråga; jag tror inte den vackraste var full, men druckit hade hon gjort. Din bästis har kanske lite rätt...det finns en lukt...som inte är mysig. /R

PersonligaPersson

Tittar in snabbt och läser lite. Du verkar vara på banan, det gläder mig!

kalla

Du tillhöra ju mina morgonritualer, kaffe, radion och kolla AH och att Dompa och ni andra mår bra och sen frågan till mig själv skall jag vara nykter och svaret är ja det skall jag. Så mina tankar till dig hoppas att allt är ok//Kram Kalla