Hej! Mitt nick är efter en mousserande dryck. Djävla illa valt, då jag själv mest kan liknas vi en avslagen mellis. Jag är halvny här. Har hukat under en stark kvinna vid namn lillablå på anhörigsidan. Men nu tror jag mig vara redo. Jag måste vara det. Min historia är på inga sätt unik. Ni kommer dessvärre ändå få ta del av den. Just nu behöver jag bara lite teknisk support och sen följer booooooring./R

uska

Livet går ju upp och ner. Har trillat ner i någon
slags gråzoon men blev glad när jag fick vaa med
om lite snöbollskastning. Nu ska jag tända ett ljus
för denna underbart gråa Novemberdagen.
Kramar till alla

höst trollet

Kul att få vara lite barnslig med ett "interaktivt" snöbollskrig...

Fortsätt kasta.. Hittills har jag fått träff på Dompa och Stigsdotter...

Önskar dig en underbar dag!
kram /trollis

Stigsdotter

....bubbel till "oss andra" fanns det gott av idag. Var väl för att det var till lunch kantänka. Och på inbjudan till julfesten stod ju att man ska meddela allergier, jag tänker nog faktiskt meddela alkoholallergi och be att de ser till att det finns alternativ. Vinprovningen får jag väl hoppa över...

Villervalle

Men nu skall vi inte vara för hårda mot oss själva. Det var en klok människa som någon gång sa att det ibland kan se ut som vi inte gör någonting när man har en uppgift som väntar på att bli klar, men att det finns någonting som hon kallade för "ställ tid", dvs att man bearbetar uppgiften från och till i huvudet under dagen/dagarnas lopp och sedan så kommer förlösningen i form av att man löser en till synes övermäktig uppgift på nolltid.

Själv brukar jag alltid ha med mig ett litet antecknings block där jag rafsar ner det som poppar upp när man minst anar det. Det kan vara under morgon kaffet, promenaden, eller cigaretten efter frukost, (ja jag röker lite nu när jag dragit ner på alkoholen, men inga stora mängder). Det låter ju hemskt egentligen att hjärnan jobbar när man i stället skulle ta det lugnt, men så fungerar jag.

Jag blir lite full i skratt när jag tänker på dit "rivjärn". Föreställer mig henne som Åsa Nisses kära fru eller som Selma i dom gamla Fridolf filmerna. Det blir nog ordning och reda skall du se, även på dig ;-)

En redig snöboll hystar jag på dig också din gamle vinter älskare.

VV

Dompa

Här doftar det inte...här stinker det Ajax och allsköns kemikalier. Slutade med att barnflickan och jag körde städning till läggdags. Vi får nog erkänna för Rivjärnet...att så här brukar vi inte ha det. Detta är enkom för hennes skull :-). En komplimang så god som ngn annan???

Ni är goa mina människor...men snöbollarna? Kasta inte! Eller jag säger; Den som är utan synd...släng iväg. Räknar iskallt att inget kommer nu ;-).

Spännande dag idag. VV har inte helt fel...mitt Rivjärn är/ser skrämmande ut. Hoppas det stämmer...här behövs nog både ongar, djur och gammelgubbe (jag...43 men känns som 70) styras upp.

Stigsdotter; Precis så som du skriver om...så var kontoret i Gävle. Hela tiden....fira minsta lilla delseger...med alkoholl. Nu är det inte riktigt likadant här nere... Allt firas inte...kanske bra, kanske dåligt. Vi förväntas att göra ett gott jobb...men de där svenska nallebjörnarna dyker inte upp. De som vi är så vana vid sen ungdom; Att fröken nästan gick i taket för att ngn onge skrivit nästintill felfritt! De finns ej.

Gott för mig...som vill undvika alkohol. Kanske sämre för andra...att inte få ett Tack. Tänker på Trollis "innanför"...självklart ska det inte vara så. En stor del av mig vill aktivera mig politiskt...men en annan lika stor del...hinner/orkar inte med.

uska; Välkommen, hittade inte din tråd igår...kanske är jag dum. Eller så spelar du som VV...över hela planen?

Delmål; Idag ska jag kolla att varje onge flossar! Här finns varken tid eller ork för tandläkare!

Idag...bara idag...kommer jag att välja bort sponken. Hur tänker ni? /R

Dompa

Sen är hon här...min efterlängtade finska tant! Hoppas så in i helv.... att det funkar mellan henne och ongar. Mellan hennes pudel (givtevis finns det ett och...) och våran jycke. Läste om vad Trollis skrev i Filososfiska rummet om varghundars IQ. Skrattade då...pudeln ska tydligen vara en av de "smartaste" i hundfamiljen. Hoppas att att Miss Pudis kan ha överseende med våran Fisalisas (barnvänlig urkorkad labradror) smått tilltagna IQ. Att de ska finna ngt gott hos varandra. Såg en gång i somras på Kefalonia hur en hel mix av delvis konstiga raser bara verkade ha det mysigt tillsammans. Lite som vi alkies slår det mig.

Hoppas kanske för mkt. Men vad fan...jag tror på detta . Även idag väljer jag V.F.S.H efter tio... Loggar ut...Firman går med säkerhet inte omkull för det. Håll fingrarna vänner...jag behöver denna kvinna! /R

höst trollet

Din cirkus kanske behöver en liten chock, som ett rivjärn.. (tror inte insidan är lika rivig..men det blir din sak att bedömma..)
Hoppas att du får den struktur du behöver i tillvaron :-)
Själv är jag nog den slarviga typen, som också får göra "brankårsutryckningar"...
Då dånar hårdrock genom högtalarna dammsugaren åker fram och katt-a-strofen försvinner ut, fortare än en avlöning..

Politiskt aktiv.. hmm.. Jag har varit, men det hårdnande klimatet och en massa personliga nackdelar, gjorde att jag gav upp iaf den "fackliga" karriären..(här kan man verkligen snacka om att ta skit från alla håll..)

Idag ser jag att ALLA vill HA, men ingen vill "betala"... Dessutom blir man som politiskt aktiv ständigt beskylld för att få en massa pengar i onödan.. Tråkigt, eftersom de flesta fritidspolitiker oavsett parti, endast får ett blygsamt sammanträdesarvode på några hundra kronor (ska dessutom beskattas!)och ersättning för förlorad arbetsförtjänst..

Nog om det, eftersom vi har den yngre generation vi förtjänar (bortcurlade!?)så kanske de får ta upp kampen själva om de orkar, när de upptäcker att det inte finns några gratisluncher i livet..

Bra att du väljer bort sponken, det är vi nog många som gör, hela helgen..
Gud vare med dig Dompa, för själv har jag inte tid.. ;-D
kram /trollis

höst trollet

Och de är varken smarta eller några helgon...
skickar med en gammal historia..

två män irrade bort sig i alperna..
När de efter flera dagar, utmattade och kalla såg en st Bernadshund med den klassiska kaggen så säger den ena
- Åh, kolla, vi är räddade.. Där kommer människans bäste vän..
Ja, replikerar den andre, och en stor djävla hund...

/trollis/

Dompa

Du gör mig glad :-). Säker att du inte vill lämna gubben för en Cirkus i solen?/R

höst trollet

Men än så länge vill jag inte lämna svedala.. Hör garanterat av mig, om jag måste sätta plan C i verket..*skratt*(risken är att jag vid det laget, har en gubbe i ett väldigt kort koppel, i släptåg)
/ trollis

Dompa

Rivjärnet har connectat med ongar. Miss Pudis med Lusekatten. Fisalisa står som vanligt och stinker och fattar ingenting.

Rotmos och fläskkorv fick vi idag. När R sätter igång så undrar jag; - Men detta är väl för mkt jobb? Första dagen o allt. Tänkte vi skulle äta ute. Svar; - Nu ska vi göra saker på riktigt. Jag kom inte hit för att äta på restaurang, vi har krogar i Helsingfors. Så R börjar stampa och ha sig. Ongar kommer hem. Mat på bordet redan vid 19-tiden? Och en pudel? Succe! Lillkillen säger - Du får gärna stanna, vi har inte fått riktig mat på månader. Farsan kan inte laga.

Allt på finska...har höftat översättningar för er obildbara ;-). Nej...jag blev lite ledsen, trodde faktiskt att jag lagat mat...kanske inte med själ men ändå. Ja...jag blev glad...henne ska vi ha!

Kanske, kanske kan det lösa sig. Hoppas det. Då blir vi nio själar i denna cirkus...kanske inte riktigt det ungkarlsliv jag såg framför mig. Yep, livet tar och ger. Nu har vi en pudel! Drick segá segá som en grek! /R

Maria42

Och ibland lite för ärliga, inte kul att höra att man inte kan när man trott det. Men den bjuder du nog på :)
Vad kul att hon connectade med hela högen, jag kan riktigt se henne framför mig när hon står och stampar till rotmoset.
Nja ungkarlsliv kan man inte riktigt kalla ditt liv, men vilken härlig "familj" ni har blivit, den vill du nog inte byta bort.

För ett år sedan satt du i byhålan i soffan och drack whisky och trivdes inte med dig själv och hur du var mot din fru och barn.
Titta på dig idag, bor i värmen, ansvarstagande pappa som gör så gott han kan, stor levande cirkus som törs vara sig själva.
Jag är stolt över dig, hoppas du också är det och ger dig själv credit för vad bra du är.
Kram!

vill.sluta

Har läst din tråd och ser vad du vuxit, inte bara som person och vuxen ansvarstagande pappa.
Som medmänniska oxå, du bryr dig.
Har åsikter och tycker och tänker och lite halvhårt stampar ned foten ibland och säger ifrån.

Kort sagt, du har vuxit som person och människa, medmänniska och framför allt.
SOM PAPPA!!!!!!!
Och på toppen av allt detta kommer muminmamman hem och ställer saker och ting i ordning.

Akta dig för morran som gömmer sig i skuggorna, jag tror jag skymtade en flaska hon skulle fresta med.

Men du har sedan dag 1 gjort allt rätt, fortsätt så mannen!!!!!

Cuba Libre dricker vi inte idag, eller imorgon.'

KAFFE går alla dar i veckan, dygnet runt!
HONOM SKALL VI HA!!!!!!!
//A

Dompa

Stövlar ut i köket...här luktar kaffe och en kopp står på bordet. Bara sekunder efter trillar Rivjärnet in. Visar sig att hon också är morgonmänniska. Konstigt för att jag är så van att sitta själv med Lusekatten och er på datorn. Men ok! För hon säger - På mornarna tycker jag att vi hälsar...men sen ska vi inte prata. Ta din kopp och dator och sätt dig på balokngen. Det är skönt om man får bajsa!

Så nu sitter jag här...väntar på att få dumpa. Hade jag varit religös så hade jag tackat GUD för denna kvinna. Nu är hon inte Rivjärnet längre...nu är hon en vän. Nu är hon R...hon med.

Tack för värmande ord Maria och Andreas. Nix...jag är ingen hjälte...men jag kämpar på. Har inte aning om hur länge detta varar. Bara att jag kör en dag till. Ingen whisky, inget vin...ska bara leva och ta in allt.

VV; Ja, du fläskkorven! Som nybliven köttätare efter drygt tio års veggoliv...så tyckte jag det var lite halvsnuskigt. Inte smakmässigt men innehållet? Har bara ätit rent kött. Blev så jobbigt att grilla kött till ongar och grönt till mig. Men ongar gillar korv och jag älskade moset!

Idag ska vi visa R Firenze från sina bästa sidor. Försöka få henne att tycka om oss och staden...att stanna! Ta hand om er! /R

höst trollet

Morron Dompa! Se till att du inte blir degraderad som ett av "barnen" bara...*skratt*

Skönt att det verkar flyta på från första stund..

Rotmos gillar vi, fast ännu mer, den finska varianten "lanttu laatikko".. Gärna med hemgjord korv..
Ha det, nu ska jag fixa frukost åt oss.. Kaffe å cigg för mig.. Mackor åt gubben och det som blir kvar av pålägget till katt-a-strofen.. ;-D
morgonkram /trollis

vill.sluta

Ser ut att bli ordning på torpet.
Mao kvinnan tar befälet.
Låt gå, go with the flow.....
Lev i nuet!
Way to go bro......
/A