ok. Uppmuntrad av många gör jag ett försök. Jag heter Fia på riktigt. Men jag har förvandlats till FylleFia. Mår inte bra uatn vinet och mår inte bra när vinet tagit över mitt liv. Jag är 49 år och lever men min man som också dricker. Ibland gör jag tafatta färsök att sluta. Men då min man inte är inne på att försöka sluta eller trappa ner så blir det så svårt. Var och en svarar för sina egna val. Det har jag tagit till mig här. Men det är svårt att vara duktig när vindunkar bor i hemmet. För två månader misste jag mitt jobb av den anledningen att jag inte kan låta bli. Givetvis försökte jag mörka men alla mina sjukskrivningar blev en sjukskrivning för mycket. Ingen fara säger min man då han har jobb. Jävla fara tänker jag som skönk ännu djupare i boxen efter uppsägningen. Vi har inget liv utan allt kretsar kring när vi får dricka. Nu har jag varit vit sedan nyår men mannen dricker på. Ändå lyckas han sköta sitt arbete. Jag vet varken ut eller in längre. Känner bara att jag måste tillbaka till livet igen, efter tjugo aktiva alkoholistår. Fruktar att det kommer att bli jättesvårt. Skriver mera sen, men nu har jag kastat mig ut! Det får räcka för tillfället.

Fia

vill.sluta

Du har ett riktigt bra driv. Ser hur du hjälper i övriga trådar vilket är bra.
Till din kommentar om beach 2013.
Du kommer garranterat vara strandens läckraste flamma. Skippar du alkohol så går det jättelätt.
Alkohol är FRUKTANSVÄRT energitätt..
Jag gläds med dig, skönt att du kommit dit eller dör du är.
Men var inte för hård mot maken, han känner bara till den där andra Fia.......
Nu är ju du FANTASTISKA Fia!!!
Way to go.....
/A

vill.sluta

Du har ett riktigt bra driv. Ser hur du hjälper i övriga trådar vilket är bra.
Till din kommentar om beach 2013.
Du kommer garranterat vara strandens läckraste flamma. Skippar du alkohol så går det jättelätt.
Alkohol är FRUKTANSVÄRT energitätt..
Jag gläds med dig, skönt att du kommit dit eller dör du är.
Men var inte för hård mot maken, han känner bara till den där andra Fia.......
Nu är ju du FANTASTISKA Fia!!!
Way to go.....
/A

Sorgsen

...gillar ta mig hit och läsa hur det går för dig.

Gratulerar till nykterheten,både din och Mammy Blue's.

Det du skriver här är absolut goda råd för mig och andra.

Önskar dig en bra lördagskväll.

Tulpanvasen får mig skriva ner att jag bestämde mig för han färska blommor i lägenheten under hela min vistelse här. Det har jag mått bra av, även smått gör skillnad i det stora.

Kram kram

FylleFia

Sitter i solen nere vid vattnet och skriver, så det kan komma ut lite hur som helst. Ser knappast bokstäverna på mobilen, så fint väder är det. Prövar mig fram. Har under de senaste 20 åren funderat lite över de där människorna som kan ta en kaffe i solen, när man ta ett glas vin, eller en öl. Men nu ser jag ju att det var ju faktiskt ganska skönt. Kaffe och räkmacka. Känner mig jätte Svensson och tänker att nu kan omvärlden titta. Detta klarar jag ju galant. Mannen ute med vänner, halvfyllon skulle jag vilja säga, igår. Med halvfyllon menar jag de som fortfarande har råd att dricka på krogen och har lyckats behålla sitt jobb. Men man börjar se det på dem. Men jag unnar mannen det. Han behöver lite skratt och grabbhäng när vi har det som vi har det. Ska dock lägga fram matlagningen idag. Det går liksom inte. Nu jobbar ju jag med. Kanske tar han det bra, han påstod ju faktiskt att han tyckte det var kul. Så gubben hemma med bakfylla och själv är jag nog FramtidsFia idag. Känner hopp om både liv och lår. Mera liv och mindre lår är mitt mål. Erkänner att räkmacka inte är rätt väg, men jag har faktiskt gått i drygt två timmar! Imorgon kväll har jag ytterligare en normal övning inbokad. Ska hem till en gammal försummad - hon ville ju inte dricka - vännina och äta. Vilket ju faktiskt löser en del, imorgon måste gubben laga själv eller äta ute. Haha

FinurligaFia

markatta

jobbat, Fia!

Och du, när man har tränat så måste man faktiskt äta. Var bara glad över att du kan njuta av en räkmacka med kaffe istället för vin.

Kram

Pontus

Läste ett citat idag och kom att tänka på dig, och om det vi diskuterat tidigare om den smörja som(för de mest) sänds på tv.
"If everyone demanded peace instead of another television set,
then there'd be peace." ~John Lennon. hehe:) sant

Hoppas allt går bra för dig!?

FylleFia

Hihi. Ni är roliga människor. Glida på en räkmacka till ett nytt liv. Det kanske inte är riktigt sant. Känns ej som en räkmacka, känns som hushållsost på tub på veckogammalt formbröd vissa dagar. Är inte törstig, men ack så trött. Den där idén om att ta itu med både arbete och nykterhet samtidigt? Vatten över huvudet? Kanske det men bättre så än vin i strupen. Så tack för att du frågade Pontus, hoppas det mesta är positivt för dig med. Så trots mitt gnäll: Det känns ok, inte himlastormande men ok. Jag upplever nya saker varje dag, eller jag ser det med nya ögon. Vardag, arbete, buss, människor. Så mycket jag missat fast jag fysiskt har levt mitt i. Undra på att man blir trött. Mest irriterad på att jag inte hinner med mina övningar här. På morgonen tillbringas allt för mycket tid framför spegeln, blir inte vackrare för det. Arbete, matlagning och sänggång. När jag lägger upp det så förstår jag att jag drack. Livet låter väldigt futtigt, men men, med nykterglajjorna på så är det lite utmanande åtminstone. Tror helgen blir bra. Har ett bra flow nu, får se när tremånaderskrisen kommer. John Lennon var en klok man, missförstådd på slutet eftersom han enligt omvärlden valde "fel" kärlek. Ut med tv:n! Det får bli min nästa kamp efter livet och låren - som börjar bli riktigt fina. Kan det gå så fort? Mindre än en månad. Vilka tåliga, underbara kroppar vi har. Dom förtjänar respekt. Som MB ger sin nu med rökstoppet.

Fia

FylleFia

Jag tror livet har vänt! Mammografibeskedet kom och jag är cancerfri!!! Nu ska jag njuta av det! Mannen ska bjudas på finkrogen nere på gatan ikväll och jag ska inte sucka eller himla med ögonen om han tar in ett par glas vin. För honom räcker det ju. Känner mig hemskt generös idag, tror till och med att han ska få klämma på mina häckande svalor!

FirarFia

Mammy Blue

Jo det känns som om livet har vänt för dej, jag anar en stor optimism och framtidstro!

Gulligt av dej att skriva på min sida, jag svarar här. Allen Carr har en stor poäng i sin bok, den om att man från första början ska vara glad över att man slutat, och inte ifrågasätta det beslutet man tagit. Läs gärna boken igen och dra paralleller nikotin - alkohol, i stora delar är det samma sak, förutom just att man blir så korkad av alkohol, omdömet försvinner ju.

Nu ska jag hoppa upp på min räkmacka och glida vidare i livet! ;-)

Kram!/MB

Stigsdotter

...när jag nu ändå tittade in, blir inte alltför ofta numera :-/ Vad många olika fior det finns - vill minnas att FramtidsFia var den senaste, härligt! Grattis till nya jobbet. Jag tror inte att du tar dig vatten över huvudet utan jag tror snarare på det som en del säger, nämligen att man måste ändra sina vanor. Man kan inte bara ta bort alkoholen ur livet eftersom alkoholmissbruket är ett symptom på någonting snarare än själva problemet i sig. Om man bara tar bort alkoholen men inte förändrar något annat i livet finns det stor risk för att man trillar dit igen. Tror jag.

Kram från mig

FylleFia

Skitjobbig dag. Kompledig idag och i övermorgon. Vad fan ska jag kompa för? Inte ens en månad har jag jobbat. Men så är det i min bransch. Så detta ger mig 5 dagar att supa till på. Och tro mig, tanken finns där. Den fanns där redan igårkväll. Ett glas antabus upphällt framför mig och jag tvekar, ska jag svepa detta eller gå bananas? Det läskiga är att jag vet precis vad jag dealar med, som Fenix här om dagen. Mitt liv!

FulaFia

FylleFia

PS: Tack Stigsdotter! Jag är säker på att det finns en massa av dig med. Olika Stigsdöttrar. Vi är nog alla en massa personer. Min man brukar säga att han har gift sig med en galning. Vem är galnast frågar jag. Jag har ju gift mig med en normal kille? Vem saknar omdöme här?

FörundradFia

så måste man fylla alko-hålet med annat. det går inte bara att ta bort, man måste aktivera sej. Det kan vara jobbigt att hitta på nåt annat men så är det. Blir mycket tid till annat...
Och det där att ändra sina vanor, det var nog nyckeln till framgång för mej. Jag började med LCHF och motion och alkohol skulle förstört det goda resultatet. Fia, antabus tycker jag du ska fortsätta med som en trygghet.

FylleFia

Nu blev det lättare att hålla sig nykter. Bor ju precis brevid bolaget och i efter att svept min anatbus - efter två timmars dribblande, inget lätt beslut. Så går jag ut, gnidlåren ni vet. Träffar en tanta utanför porten. Bakfull, stinket. Ägg (?) på tröjan, omöjlig att åldersbestämma. 50 kanske? Som jag. Och jag gör det fulaste man kan göra enligt nyktra alkisar. Jag sticker till henne två tjugolappar, medans jag igentligen borde ha bjudit upp henne på kaffe. Nu har jag skitångest, men utvägen vin är avstängd. Har i och för sig druckit på anatbus men det känns aldrig bekvämt . Jag är rädd för att få iverkningar, vilket jag inte har haft. Men jag uppmanar ingen annan att prova.

Skitdag, skitdag skitdag. FelikalieFia

FylleFia

Så har jag flyttat då. Blev så tokarg på mannen idag som kom hemdragande med sina lila påsar så jag stack hemifrån. Det är ju faktiskt hans hem också trots att jag vill att det ska vitt. Men vi har en kolonistuga i Tanto. Tänker att jag kan bo här i alla fall nu när sommaren kommer. Ingen el och bara kallvatten. Men det funkar. Lagar mat på gasolspisen och tänker att detta är inte klokt. Sängkläderna är iskalla och luktar lite mögel? Att det ska vara så svårt rent fysiskt att få vara nykter. Skitgubbe tänker jag. Sitt där framför din TV med dina jävla öl. Han borde sitta i denna stuga men han har ju inga problem. Förutom med lilla frugan då. Oj satan vad arg jag är nu! Arg är kanske bra, för här rör sig mycket skumma individer nattetid. Hoppas för allas skull att de inte knackar på min dörr. Hos grannen några hus bort så grillas, skrålas och sups det som om ingen morgondag finnes. En gång i tiden hade jag slutit upp i fyllegemenskapen. Nu blir jag bara äcklad och arg. Alltid arg. Håller jag på att bli en toktant?

FolieFia

FylleFia

Sitter här på våran lilla tomt och är så arg! Igen! Nescafé i kaffemuggen. Smakar turk på burk som vi sa när jag var liten. Det var ett olyckligt uttryck! Men inte rasism...jag har en turkisk vän som kämpar arslet av sig för deras rättigheter i det svenska samhället. Inser att det ska bli så här. Jag i kolonistugan och maken i det vill. sluta kallade våning fast den är varken på Östermalm eller i Djursholm. Vi bor i vasastan som vilket pack som helst. Sov riktigt illa i denna stuga, men jag tänker att det bara är ovana. Har en vännina som har erbjudit mig sin utflygna dotters rum. Ok, där skulle jag kunna bo, men jag är för stolt. Vill klara mig själv. Orkar heller inte lyssna på hennes kval med sin man . Batterierna börjar ta slut säger mobilen . Ladda! Detta kommer ju att bli ett problem ser jag. Inte idag, eftersom jag kan ladda hemma. Stompade ju ut utan allt så nu måste pick och pack hämtas.

FlyttFia