ok. Uppmuntrad av många gör jag ett försök. Jag heter Fia på riktigt. Men jag har förvandlats till FylleFia. Mår inte bra uatn vinet och mår inte bra när vinet tagit över mitt liv. Jag är 49 år och lever men min man som också dricker. Ibland gör jag tafatta färsök att sluta. Men då min man inte är inne på att försöka sluta eller trappa ner så blir det så svårt. Var och en svarar för sina egna val. Det har jag tagit till mig här. Men det är svårt att vara duktig när vindunkar bor i hemmet. För två månader misste jag mitt jobb av den anledningen att jag inte kan låta bli. Givetvis försökte jag mörka men alla mina sjukskrivningar blev en sjukskrivning för mycket. Ingen fara säger min man då han har jobb. Jävla fara tänker jag som skönk ännu djupare i boxen efter uppsägningen. Vi har inget liv utan allt kretsar kring när vi får dricka. Nu har jag varit vit sedan nyår men mannen dricker på. Ändå lyckas han sköta sitt arbete. Jag vet varken ut eller in längre. Känner bara att jag måste tillbaka till livet igen, efter tjugo aktiva alkoholistår. Fruktar att det kommer att bli jättesvårt. Skriver mera sen, men nu har jag kastat mig ut! Det får räcka för tillfället.

Fia

vill.sluta

Önskar dig all lycka till den dagen du blir kallad till interjuven. Det är väl alldeles strax.
Jag kan bara sätta mig in i hur det känns att vara ofrivilligt mellan två jobb.
För det är ju det du är, mellan två jobb.
Du skall se att du får det jobb du vill ha.

Läs i min tråd vad jag skrev om vinnare, DU är en av vinnarna. Glöm inte det!
Kramar vännen/A

Mammy Blue

vad det gäller stängningsdax av bolaget. Finns en hel del bolag inom en halvtimmes bilfärd hemifrån - jag kan öppettiderna på samtliga.

Njut av avkopplingen det blir att slippa kämpa just här och nu.

En varm kram från mej till dej, Fia!
/MB

bra nedskrivet. Just det, jag vill ju verkligen sluta och inser på alla sätt att det går mot katastrof om jag inte gör det. Och ändå är det så svårt. Har börjat acceptera den enkla sanningen att jag är alkoholist, och då är det svårt. Samtidigt kan det kännas väldigt befriande att inse det, det är 0 procent som gäller, inget första glas. Sedan börja leva ett liv där alkohol inte längre är ett alternativ.
Jag hoppas att jag är där nu - på allvar.
Kram
Fenix

FylleFia

Idag börjar dag 6. Har varit här så många gånger förr. Känner mig motiverad just nu. Kanske på väg någonstans nu. Viljan finns samtidigt som jag tänker att bara en helgfylla till! Efter det slutar jag. Jag måste vara galen? Nu blir det ingen helgfylla om jag så ska äta dubbla antabusdoser. Har en anställningsintervju inbokad på måndag morgon och den ska jag klara. Klarar jag den så är det en seger även om jag inte får jobbet. Nu gäller det bara att fylla denna dag. Det blir tufft då jag inte har några måsten. Inga barn, hemmet glänser efter alla dagars städande. Har varit så orolig i kroppen så jag har bara städat. Får väl gå ut en sväng. Promenera bort rastlöshet. Det knäppaste av allt är att jag tänker att om jag bara klarar intervjun på måndag så ska jag få ett glas vin som belöning efter det. Ett glas? Snarare blir det en hel BIB. Bor ju precis brevid Bolaget på gott och ont. Ont för jag är alkoholist. Gott för att ett knep är faktiskt att titta på dem som hänger utanför. Inte så jag gottar mig i andras elände men det är en bra påminnelse för mig att se vart jag är på väg.

Fia

Tilde

Låter som det finns en massa energi hos dig till att ta tag i saker, bra med jobbintervjun på måndag. Kanske skulle underlätta att träffa någon vän och gå på bio efter intervjun så att du hindrar dig själv att ta det där glaset vin.

Vill tipsa dig om självhjälpsprogrammet här på forumet. Kanske gör du det redan... Jag tycker det hjälper mig väldigt mycket. Dagbok och alla de andra grejerna blir en "trygg" ritual varje dag som ger lite svart på vitt och faktiskt som lite belöningskänsla och peppande för en själv.

Lycka till Fia.

vill.sluta

att det går bra på måndag med interjuvn.
Det andra tror jag att du klarar av galant.
Du strålar av framförsikt och possetivitet så helgen kommer du fixa. Jag tror på dig och du låter så övertygad så det gnistrar om dig.
Kul!!!
/A

FylleFia

Tack Tilde och vill.sluta för pepp. Jo, självhjälpsprogrammet känner jag till. Hänger över det varje dag. Känns som ett bra verktyg. Så jag gör övningar och dagbok varje dag. Vet inte direkt om jag har en massa energi utan jag är snarare rastlös. Jag vet att en del blir trötta när de försöker sluta och andra blir rastlösa. Men inget ont som inte har något gott med sig. Vårstädningen kan jag bocka av. Ska nog följa Tildes råd och se till att jag gör något på måndag efter intervjun. Alla vänner har ju jobb men kanske kan jag hitta på något själv. Nu är det jobbigaste den kommande helgen. Min man är ju också glad i alkohol. Han har inte sjunkit lika djupt som jag men jag vet att han VILL dricka i helgen även om han säger att han kan avstå för min skull. Det är lite kymigt då jag inte vill styra hans liv eller val. Men jag ska inte ta ut ledsamheten i förskott. På något sätt ska jag fixa det. Delmålet är nykter till och med måndag, sen får jag sätta upp ett nytt. Just nu känns det bra. Men jag är ju så bra på att sluta och minst lika bra på att börja om.

Fia

FylleFia

Underligt möte som jag måste teckna ner. Imorse blev jag uppraggad av en man. Skönt för självkänslan kan man ju tro men inte alls. Var ute på en slags powerwalk och på väg hem. En man springer fram till mig nära porten och kramar om. Men känner jag dig? Jag känner igen dig svarar han. Sen frågar han om jag vill följa med honom hem och dricka vin! Före 11 på förmiddagen! Utstrålar jag verkligen så mycket alkoholist? Helt knäckt just nu. Är detta normalt? Fick även hans namn Anders Halldén. Känner mig mindre än en muslort. Inbillar mig att detta inte händer vanligt folk.

Fia

markatta

drabbar alla. Själv skulle jag inte alls uppskatta att en främmande kommer och kramar om mig. Jag tror inte det hade något med dig att göra, att du skulle "utstråla" något. Lika lite som den som blir utsatt för en blottare "utstrålar" något speciellt. Klanka inte ner på dig själv för att andra inte har något socialt hyfs. Det får stå för dem.

Själv tycker jag att jag alltid varit en "skummismagnet" utan att vara alkoholist men jag tror ändå att alla upplever udda möten i vardagen då och då.

Lycka till på intervjun!

FylleFia

Tack Markatta. Jo, jag är nog också en skummismagnet. Men just i går blev jag ledsen för de flesta skummisar är bara skumma men denna gång var der en alkoholist. Den tog! Tänk om jag blir sådan? Går fram till främlingar och vill dricka vin? Nu är jag inne på dag 8 vilket nästan är rekord för mig. Maken drack igår kväll och jag blev skitförbannad, samtidigt som jag förstår. Detta är en stark drog och utan antabusen i magen hade jag säkert gjort honom sällskap. Nu sover gubbfan fortfarande. Själv kan jag inte det. Tidig powerwalk och nu blir det garderobsränsning. Vi har tonvis med skit känns det som.

Fia

det är otroligt skönt att göra sig av med sånt man inte behöver!

Kämpa på! Flera här lyckas verkligen!!! Tror på dig! / mt

Stigsdotter

Låter nästan som ett skämt, om det inte var någon du träffat tidigare! Nå, jag bor i Stockholm och här finns alla möjliga skummisar... Lycka till på intervjun, håller tummar och tår för din skull!

Mammy Blue

vi bor närmast har jag en dubbelgångare som verkar vara både väldigt lik mej OCH en slarva. Det har ställt till det för mej då och då. Det kanske är så för dej också?
Mvh MB

FylleFia

Tänk om det är så? Att jag har en dubbelgångare som är ännu slarvigare än jag själv? Det skulle kunna förklara mycket för han var verkligen säker på att vi hade träffats tidigare. Och även när jag har varit som fullast så har jag alltid kommit ihåg vad jag har gjort. Inne på dag 11 nu och tokiga tankar kommer igen. Jag tror att intervjun gick ganska bra. Får nog inte jobbet då jag känns för gammal för att satsa på. Men jag gick dit och det ser jag som en övningsrunda.

Fia

FylleFia

Jag skäms för mitt uppförande de senaste dagarna. Jag står fast vid allt jag skrivit. Jag har verkligen undrat över varför en person får vara ett barn och använda ett språk som passar i en kloak om andra ibland, för att nästa stund gumma folk och vara bäste vän. Men jag hade kunnat undra i smyg och inte behövt undra högt. Så jag ber om ursäkt för stämningen jag bidragit till men inte för åsikterna. Ska försöka behärska mig. Det är det bästa jag kan lova.

Fia

Stigsdotter

Jag tycker det får vara högt i tak här, vi är ju trots allt ett gäng i mångt och mycket ganska störda människor som hänger här och jag är nästan förvånad över hur bra det ändå funkar för det mesta :-)

FylleFia

Tack MT och Stigsdotter. Skammen får jag leva med men kanske har jag lärt mig något om mig själv. "ett gäng i mångt och mycket ganska störda människor" fick mig att känna mig lite mindre ensam. Sant är att jag som alkoholist har ett elakt humör.

Fia

vilket gäng ganska störda vi är:) Jag kan inte låta bli att logga in och kolla lite. Förstår dej så väl Fia. Bekymra dej inte, kunde hänt vem som helst:)