Ja, jag vill jag kan jag måste alltid vara nykter. Tror jag
äntligen insett detta efter ca 10 återfall på två år.
När jag väl har satt igång håller jag på i månader och
bränner ut mig totalt, då är det bara alkoholen som styr.
Vit igår sex veckor. Det har varit stapplit denna gången.
Men en sak vet jag nu att för mig har det blivit värre och värre
för varje gång. Mannen hittade mig i köket den 10 september, ett
datum jag aldrig glömmer. Säckade ihop och fick kramper i hela
kroppen. Själv minns jag inget. Så det blev färd till akuten.
Blev inlagd på medecinavd. där det konstaterades att jag hade
natriumbrist i kroppen, för lite salter. Fick ligga med salt-
lösningsdropp i fyra dygn, det är tydligen farligt. Jag la
korten på bordet till läkaren och berättade att jag druckigt
konstant i månader och även nätterna för det var då värsta,
värsta ångesten kom. Han berättade att det var mitt missbruk,
och jag hade ätit som en fågel, och sov bara 2 timmarspass innan
det var dags att fylla på. Jag blir förskräckt när jag läser detta
nu.
För mig finns inte första glaset för då är det kört
Det är inte så dumt att leva nykter, man ser känner smakar allt
det är bara att hålla sig på banan.
Tack alla för ni finns. Det är en stor hjälp för mig.
Konstnären

konstnären

Tack snälla du för dina rader till mig. Ja, det blir 1 år den 10 september. tror inte själv det är sant.
Ha en underbar helg själv
Konstnären

Tack för dina rader i min tråd. Du är för söt!

Har du varit i sommarstugan?? Modigt! Det var andra gången, eller minns jag fel? Du skrev om minnena som kommer. Hur känns det nu? Är det minnen du släpar på nu också eller kan du skaka av dig dem?

Det har gått bra för min del. Tyvärr frotterades jag med människor som gjort mig grymt illa tidigare. Det slet upp gamla sår. Kan väl säga att om jag inte drack i fredags, så kommer inget få mig att dricka igen... Men nu är jag i min borg igen.

Vill också tacka dig för att du stöttar mig så fint. En av kvällarna kändes det lite jobbigt, men jag tänkte på dig. Kändes som om du höll en hand på min axel och gav mig styrka. :-)

Ha en fin lördagskväll! KRAM KRAM KRAM

konstnären

söndag igen och jag måste jobba bort denna ångestdag. Alla dagar går bra men inte söndagar. Ska jag den store ateisten gå till kyrkan. Stilla överallt. Är inte sugen på A i alla fall och det är ju bra. Kom att tanka på en dråplig sak i morse. För ca 2 år sedan fick jag för mig att jag skulle börja lagra viner hemma, ja ni hör rätt, en alkoholist lagra viner. Jag började med röda alla låg i pris på en hundralapp. När jag hade fått ihop 12 röda, fortsatte jag med inköp av 12 vita. Under tiden drack jag naturligtvis simpelt tetravin. Var så stolt och gick och inspekterade min lilla samling. Mannen jobbade ständig natt då. En kväll tänkte jag, prova ett rödvin, gick inte så bra drack upp 2 flaskor, ni kan ju tänka er fortsättningen,när det var tomt tänkte jag i min sjuka hjärna, det är bara fjantar som samlar på vin. Allt för att skydda mitt eget beteende. Som sagt förr så kan det gå när inte korken är på för Konstnären. Idag tror jag att jag skulle kunna dofta på vin utan att läppja. Vad vill jag med detta, visa för mig själv hur en missbrukarhjärna fungerar. Idag lägger jag pengar på annat. Har börjat med gummibandsträning och jag är halvdöd, tränar armar, stuss och lår. Lite konstig har jag blivit sedan jag la av det där farliga.
Tack för all stöttning ni ger och gett mig, goa vänner.
Söndagskramar
Konstnären

konstnären, berättar om tillkortakommanden med glimten i ögat. Och snart ett år, du är en ledstjärna, hoppas komma dit du är i dag med din nykterhet. Man fattar ju att det går upp och ned, men att det gäller att hålla fokus på att inte ta det första glaset när det känns nedåt.

Tor

Bra att påminna om hur det var. Bra tränat där :) och om vänder på det så är du half alive också. Knasigt med vinkällare. Bra berättelse. Ha en bra dag.

Ebba

Jag frågade bara Tor om han visste någon boxningsklubb dit man är välkommen. Tror att det vore bra för mig. Tor rekommenderade löpning. Så var det :) Hej på dig. Idag har jag suttit på en jättefin kyrkogård, där finns en fontän med bänkar runt. Jag var ensam där och solen sken. Sen kom en tant och jag fick ont i hjärtat, jag började tänka på att hennes man var död och att hon skulle äta pannbiffar själv vid köksbordet ikväll. Jag började nästan gråta där jag satt.

Kram Ebba.
Ja du ÄR härlig :) Håller med.

Hur är det med vinsamlaren idag? Kanske prova med frimärken, skalbaggar eller bokmärken istället ;-)

Ha en härlig måndag!

PS. Hålla hand är inte det sämsta ;-)

Samla alkisar och vårda ömt...? Jag fick mig ett gott skratt! Du har skön humor hörru! Men allvarligt talat, ja det finns tyvärr rätt många här också...

Största kramen till dig

8 dagar kvar till årsdagen! Hur känns det vännen? På riktigt? Det måste vara lite omtumlande, antar jag. Både fantastiskt roligt och underbart, men det kanske också väcker minnen? Jag tycker du är helt fantastisk i alla fall. Tänk vilken resa du har gjort det här året! Tänk att mannen faktiskt också är nykter. Om det här året blev så här bra, hur ska då inte nästa bli? När det har gått ännu längre tid och du blivit ännu starkare!

HEJA DIG I STORA LASS!

PS. Hur går det med gummibanden (xertubes tror jag de heter...)???

m-m

Vilken skillnad det är på dig Konstnären, nu mot när jag lärde känna dig i höstas :) Dina inlägg utstrålar styrka och livskraft och jag är så glad för din skull att det snart gått ett år!
Om jag inte skriver innan, så ha en bra ett-årsdag med en ordentlig tårta :)
Kram m

God morgon vännen! Tack för din härliga hälsning! Vilken entusiasm och energi! Jag blir så glad av att läsa hur gott du mår! :-)

Allt bra här också, tack. För första gången på hur länge som helst vaknade jag UTAN att känna mig sur och stressad. Jag är morgonmänniska, men bara om jag får vara för mig själv. Blir jättestressad när jag ska lämna barn till dagis och skola m.m. MEN idag var det lugnet i filbunken som gällde. Älskar när det är så.

Din liknelse om matteprov var så slående. Jag har aldrig knäckt mattekoden. Det förblir en hemlighet för mig. Visst är jag högutbildad idag, men jag kan inte räkna...! Idag känns det som om matteprovet gick bra ;-) Morgonen är så otroligt vacker. Det är miljoner daggdroppar överallt och solen glittrar i dem alla. Ser ut som diamanter i hela gräsmattan och träden. Såg också att lönnarna har slagit om redan. Skiftar på flera ställen i gult och orange. Det är så vackert och stilla. Nämnde jag att jag älskar hösten. Det är på hösten allt början om. Inte på våren. Visst är det vackert på våren, men då blir jag alltid deppig och känner krav på prestation. Hösten är lugn, stilla men ändå fylld av energi. Måste ut i skogen idag!

Ja, idag är jag high on life! Ha en underbar dag vännen! <3

PS. Det är väl tur att hela gräsmattan glittrar som diamanter, för även om det är jämn bröllopsdag snart, så lär jag inte se röken av något blingbling ;-)

Ebba

Så himla roligt, så himla oschysst.
Hahahaha. Hahaha. Hahaha.
Jag läste det (du skrev i en annan tråd) och har skrattat när jag har tänkt på det.
Biblioteket är även mitt andra hem när jag behöver en paus från stämningen här hemma eller så. Där får man bara vara. Finns hur mycket som helst att upptäcka där. Jag pluggade polska för mig själv där ett tag. Fördjupade mig i romernas historia en annan period ( varit förälskad i Katitzi sedan jag var liten) och forskade på egen hand om schizofreni, hade en teori. En vän till mig (tjej) rökte för mycket cannabis och utvecklade schizofreni nämligen. Hon är fortfarande sjuk och idag har vi inte kontakt. Allt jag vet är att hon proppats full av piller och väger hundra kilo. Hon var så himla fin. Fan var sorgligt. Kolla jag kan inte sluta berätta när jag väl börjat :) Köttfärslimpa!!!' älskar det så mycket!! Med potatis. Inlagd gurka. Gelé. Sås. Syltlök. Potatis. Finduk. Nu började jag sakna farmor :( jag är dålig på köttfärslimpa synd nog. KÅLPUDDING!!! Det vill jag äta idag.
Kram!

/Ebba, hungrig.

konstnären

har jag gått till idag. Så nu har jag två trådar. Jag har blivit beroende av forum, men helt klart bättre än A. Idag ska min syster och jag åka till en liten Gårdsbutik ute på landet och titta om vi kan finna några hängmörade biffar till helgen. Jag vill ha en blodig biff. Har nästan inte ätit det sedan jag slutade med A. Så rädd var jag för jag förknippade det med en flaska rött. Den tiden är över och alkofritt rödvin har jag svårt att njuta av nu. Borde även ta tag i en liten höststädning men det är så fint väder att det får vänta.
Fin dag alla
Konstnären

konstnären

dom som funderar på att ta det där första glaset. Min man gjorde det för ett dygn sedan och är nu på botten, den riktiga botten.
Tack alla fina vänner för att ni finns. Jag kommer inte att ta det första glaset, för då får jag inget ettårskalas.
Konstnären

lilla Anna

Aj så tråkigt att mannen ramlat dit igen! Du är så stark nu så du klarar det här! Grattis till dig som firar ett år utan alkohol i dagarna! Låt inget sabotera det.

Kram från Anna

Ebba

Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

En stor kram från mig.

konstnären

Tack Ebba. Jag hatar oxså alkohol och vad den gör med människor. Kanske var det en engångsföreteelse, nu jobbar han sig tillbaka och är full av ångest. Jag ska aldrig prova igen, det gick så himla fort sedan inget stopp. Nu har tryckt på stoppknappen, vet bara att långa återfall pallar jag inte. Tänka känna efter ska jag. Jag har oxså en inre bild av del människor här inne. Jag tror du har axellångt hår, rakt och ganska mörk. Liten och nätt, det är min bild av Ebba. IDAG SKA JAG VARA GLAD.
Tusen tack för din omtanke
Kram
Konstnären

konstnären

Tack. Innan när jag drack tyckte jag att A skulle finnas i alla affärer, jag var starkt emot systemet, monopolet. Nu tycker jag tvärtom, kanske skulle receptbeläggas.
Farlig är alkoholen och den förstör mycket. Men jag har mig själv att ta hand om. Inte sugen alls. Ska gå en match med gummibandet nu.
Fin morgon till dig
Konstnären

Ebba

När jag gick på mellanstadiet bröt jag ner min kompis i armbrytning. Han var stark och sur över att jag vann. Jag är nog bara liten och nätt inombords, samtidigt ett vrålande lejon eller en attackerande tiger. Som vill alla är - både och liksom. Dessutom är jag MINST 173 centimeter :)
Ät något gott idag!!! Bakelse vid stenen!

En puss på varje kind och en i pannan/
Ebba