Ja, jag vill jag kan jag måste alltid vara nykter. Tror jag
äntligen insett detta efter ca 10 återfall på två år.
När jag väl har satt igång håller jag på i månader och
bränner ut mig totalt, då är det bara alkoholen som styr.
Vit igår sex veckor. Det har varit stapplit denna gången.
Men en sak vet jag nu att för mig har det blivit värre och värre
för varje gång. Mannen hittade mig i köket den 10 september, ett
datum jag aldrig glömmer. Säckade ihop och fick kramper i hela
kroppen. Själv minns jag inget. Så det blev färd till akuten.
Blev inlagd på medecinavd. där det konstaterades att jag hade
natriumbrist i kroppen, för lite salter. Fick ligga med salt-
lösningsdropp i fyra dygn, det är tydligen farligt. Jag la
korten på bordet till läkaren och berättade att jag druckigt
konstant i månader och även nätterna för det var då värsta,
värsta ångesten kom. Han berättade att det var mitt missbruk,
och jag hade ätit som en fågel, och sov bara 2 timmarspass innan
det var dags att fylla på. Jag blir förskräckt när jag läser detta
nu.
För mig finns inte första glaset för då är det kört
Det är inte så dumt att leva nykter, man ser känner smakar allt
det är bara att hålla sig på banan.
Tack alla för ni finns. Det är en stor hjälp för mig.
Konstnären

m-m

Ditt återfall har verkligen skakat om mig. Jag hoppas verkligen att du intr, som andra skrivit här, ser det som allt eller inget nu. Du kan välja att se det som att du har varit nykter i typ 400 dagar och druckit en. Du har under 400 dagar druckit en flaska vin. Ok. Nu är det nya dagar, och nya tag. Jag skulle så gärna vilja se ett livstecken från dig och en bekräftelse på att det bara var den dagen. Skriv här, läs din bok, sök läkarhjälp och gå till AA. All kryckor är bra nu. Du är värd att må bra.
Kram m

PP

m-m har helt rätt. Bara en flaska vin på så lång tid, men jag vill nog påstå att vi förstår hur du känner dig i alla fall. Vi har hängt ihop här ganska länge nu och som du förstår är det omskakande även för oss. Jag skriver inte det för att plåga dig, endast för att du ska veta att det berör oss. Inte så mycket att du druckit en flaska vin - för det är egentligen en bagatell i sig - utan mer tror jag att det handlar om vad den bagatellen utlöst hos dig. och hur du känner dig nu...

Forumet har gett oss möjligheten att komma långt. Mycket beroende på att vi får dela erfarenheter och att vi lär oss av andra. Exakt på samma sätt som andra lär sig mycket av oss. Den erfarenhet som du nu gjort kommer säkert att ge dig nya perspektiv framöver. Säkert skulle det vara skönare om du sluppit, men om ett tag kommer du säkert att känna lite på det viset. Samtidigt kommer du att kunna hjälpa oss andra ännu mer. Jag tror att det verkligen är nu som du behöver forumet, och forumet behöver dig.

På så sätt är den en delad upplevelse. Du våndas säkert en del just nu, och vi med dig, men det fixar sig. Ett lite bakslag är verkligen inte hela världen Nu tycker jag vi tar varandras händer och går vi vidare tillsammans.

Resan fortsätter och morgondagen blir vad vi gör den till.

Tänker på dig

//PP

konstnären

jag har inte skrivit detta. Fy faan vad gör man.
Konstnären

Så här får det inte gå till. Jag har spärrat kontot och skrivit en notis i det felaktiga meddelandet så att det inte blir fler missförstånd.
/magnus