Ja, jag vill jag kan jag måste alltid vara nykter. Tror jag
äntligen insett detta efter ca 10 återfall på två år.
När jag väl har satt igång håller jag på i månader och
bränner ut mig totalt, då är det bara alkoholen som styr.
Vit igår sex veckor. Det har varit stapplit denna gången.
Men en sak vet jag nu att för mig har det blivit värre och värre
för varje gång. Mannen hittade mig i köket den 10 september, ett
datum jag aldrig glömmer. Säckade ihop och fick kramper i hela
kroppen. Själv minns jag inget. Så det blev färd till akuten.
Blev inlagd på medecinavd. där det konstaterades att jag hade
natriumbrist i kroppen, för lite salter. Fick ligga med salt-
lösningsdropp i fyra dygn, det är tydligen farligt. Jag la
korten på bordet till läkaren och berättade att jag druckigt
konstant i månader och även nätterna för det var då värsta,
värsta ångesten kom. Han berättade att det var mitt missbruk,
och jag hade ätit som en fågel, och sov bara 2 timmarspass innan
det var dags att fylla på. Jag blir förskräckt när jag läser detta
nu.
För mig finns inte första glaset för då är det kört
Det är inte så dumt att leva nykter, man ser känner smakar allt
det är bara att hålla sig på banan.
Tack alla för ni finns. Det är en stor hjälp för mig.
Konstnären

nyktra årsdagen är så stor !! Att ha gått runt ett helt år och kännt av alla årstider och helger och haft en stabil nykterhet är så omvälvande skönt !!

Med varma sköna kramar skickar jag ett stort GRATTIS !!!

KRAM ♥

PP

Tanken kom direkt i morse, konstnärens stora dag! När jag kom tillbaka från grannlandet ikväll kunde jag med sådan glädje läsa alla lyckönskningar. Du förstår säkert att jag instämmer! Under min resa - 10 månader imorgon - har du "vandrat" med mig. Tiden går så fort, och jag minns så väl hur illa det var. Nu när allt blivit till det bättre finns du här för andra. Det är näst intill ofattbart stort. Trots tiden som gått är jag säker på att förändringen fortsätter. Ta fortsatt vara på dig vännen!
PP

Vickan69

Du klarade det! Ledsen att jag missade din dag i veckan. Fanns ingen chans tyvärr. Men jag säger grattis till din fantastiska styrka och den långa nykterheten, <3

Hur mås det idag efter firandet. Nya mål? Mannen hakat på igen? Har du hunnit njuta av det underbara vädret vi haft i veckan?

Stor-kramar

Moa

Grattis! Vilken resa du varit med om och är i!
Du är stark i din kamp mot a och är en förebild för många andra! Så grattis igen!

konstnären

Jag var lite seg dagen efter årsdagen. Magen var full av tårta och bubbelvatten. Det var en fin dag, och tack snälla för din hälsning. Går in för mig själv just nu, har ju sista året alltid väntat in mannens nästa period. Men det gör jag inte nu, allt är upp till honom vad gäller A. Han är fortfarande nykter och hans humor börjar så sakta komma tillbaka.
Skönt att det går bra för dig vickan. Jag har njutit av våra fina höstdagar, älskar hösten, inga krav.
Fin söndag vickan
Kram Konstnären

konstnären

Tack Moa för dina värmande ord till mig. Hoppas innerligt att det går bra för dig, det blir riktigt roligt att vara nykter. Allt är på riktigt.
Kram
Konstnären

efter att följa fullt ut i dina fotspår konstnären. Åt alldeles för mkt tårta på ditt kalas, men det ordnar sig ju till slut. Ingen mer tårta, ingen mer A, ingen mer ångest är vad jag tänker efter ditt årskalas:-)

Vickan69

Kk= kära konstnären, inte Kamratposten ;-) vad bra att du fokuserar på dig nu och inte låter dig störas så mycket av det som händer runt omkring.
Längtar verkligen till jag kan tänka att det var ett år sedan. Bara knappt tre för min del men det känns som det kan gå fort.. Men nu känns det som antalet månader just när det gäller att räkna A-fritt går väldigt långsamt. Och det är ju en omväxling! :-)

Humör, har jag men ofta inte tid. Är så tydligt och väldigt bestämd och arg när jag väl blir det, så barnen och mannen lyssnar. Helt klart en positiv utveckling. Vad glad jag blir att han mår bättre för din skull. Mellan mig och min man finns mycket mer humor nu när jag inte dricker och det kommer man ju långt med...

Ska du vidare till andra forumgrupoen, också som M? Du kanske redan har tråd där?

Kramar

konstären

Jag drog en vinare igår och har så sjukt mycket ångest.
//OBS! Vi har blivit uppmärksammade på att detta inlägg inte är gjort av konstnären, utan någon som kallar sig för det likartade konstären. Det kontot är nu spärrat. /magnus//

Meredith11

Inte jag heller. Hoppas du kan se detta som ett litet sidsteg på vägen fram mot alltmer hälsa.
Ångest kan vara en kraft till förändring.
Ha det så bra som möjligt idag, lycka till!

m-m

Oj, Konstnären. Förstår ångesten. Undrar liksom Villmåbra, hur det gick till. Bestämde du dig innan eller bara "blev" det så? Tillsammans med maken eller ensam? Skriv om du vill och orkar. Ingen som dömer dig, vi bryr oss. Kram m

Idamia

Herregud, du har varit nykter i över ett år! Slå inte på dig själv. Jag tror att det lätt blir så då man klarat ett helt år. En milstolpe är nådd och då kanske, kanske det blir toppen med lite alkohol... Hände det något otrevligt också, är det ångest över att du drack eller kemin i kroppen? Upp i sadeln igen! Kram

PP

Skrev innan i din tråd men det försvann...

Det som hänt dig skakar upp, men det viktigaste är ju som du vet - upp i sadeln nu direkt.
En vinare förgör inte en vinnare, men tänk inte tanken "nu kan man lika gärna dricka igen"
den är inte bra. Jag har gjort det, det gick ju åt pipan.

Tänker på dig vännen. Kom igen och berätta för oss hur du har det och hur det går nu.

Försök skaka av dig missödet, vi är många som tänker på dig nu

//PP

LenaNyman

... jag har försökt formulera ända sen jag såg ditt senaste inlägg, Konstnären. In i matchen igen, upp på banan, inget allt eller inget-resonemang SNÄLLA.

Det reder sig. Allt är övergående. Kom igen.

/L