Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

Meredith12

Det låter som att du håller på att landa i din nya nyktra tillvaro.
Du är en förebild, en omtänksam ängel och jag unnar dig all harmoni o glädje som står att finnas.

Jag mår bra, och är just nu kvar i badrocken efter duschen efter långpromenaden o myser med lite kaffe med mycke mjölk.

Kram!
M

myrkotten

Förr blev man uppvaktad av kungen när man fyllde hundra år, det kanske är så fortfarande vet ej. Jag ser kungen framför mig när han lyfter armen när han utbringar hurrar-rop: Hurra, Hurra, Hurra, Hurra! Grattis på hundraårsdagen, önskar myrkotten.
PS Jag började läsa Jonas Jonassons bok Hundraåringen igår, har inte kunnat koncentrerat mig tidigare så jag har många böcker att läsa nu när det går, en sundare flykt från vardagen än A.

mod60

Jättekul att det går så bra för dig LenaNyman:) Jag mår oxå bra i min nykterhet och inget kan få mig att dricka som det känns idag. 6 månader!! Nu njuter vi av det fina vädret som ska komma och dricker gott a-fritt bubbel med vetskapen om att vi vaknar med ett leende och klara i huvudet. Ingen ångest här inte p.g.a alkoholen!!!
många kramar mod60 :)

LenaNyman

Uppe i huvudet. Det är nåt subtilt, eteriskt, svårt att sätta ord på. Som att nån gläntat på vindsluckan så att syrerika vindilar kan svepa in. En tryckförändring. Som att dra in den första höga höstluften i lungorna. Som att själen vågar ta plats i min kropp igen.

Det tog sina modiga hundra dagar. Och oj, så värt och värdefullt det är.

God morgon, förresten, allihop. I dag blir det varmt. Fiery Friday.

FataMorgana

Hoppas det händer mig med nästa vecka :). Just nu vill jag bara dra täcket över huvudet. Det mesta känns som sirap. Så lite mer syre hitåt också, tack :)..
Vilken ljuvlig känsla, Lena. Njut av den. Kram / FM

Ebba

Phuuu.
Tur att jag är ledig och har fastnat i Kristina Sandbergs böcker om Maj.
Hennes man har ju dessutom ALKOHOLPROBLEM.

Såg en hälsning från dig hos mig som var skriven i början av juni och vill skicka ett litet vykort från mitt sommar Sverige och det är det vykortet du nu läser.
Det går bra för mig kan man säga och då förstår du nog hur jag menar.
Jag dricker inte och vill inte dricka.
Livet är som fest och baksmällor även utan alkohol, hahaha....he.

Nu ska jag fylla på mitt kaffe och fortsätta läsa om Maj.
Jag har inte badat en enda gång denna sommar och tror inte jag kommer göra det heller.
Längtar efter augusti och kräftor.
Borde Carpe Diem.

Gillar dig!

LenaNyman

Jag blir alltid extra häppi när jag får vykort. Såna där, du vet, som trillar ner i ens brevlåda på gammaldags vis. Ditt känns som ett sånt.

Varmt i går, svalare i dag här hos mig.
Kristina Sandberg har jag inte läst. Har påbörjat en annan Donna Tartt efter Steglitsan (SL:s fel alltihopa). Nej, vad säger du? Har hennes man alkoholproblem? Är han rentav en ALKOHOLIST? :D

Ja, jag tror jag förstår vad du menar. Eller, jag är nog rätt säker. <3
Jag dricker inte och vill ibland dricka.
Japp, sånt är livet. I ett nötskal. Skrattet fastnar i halsen sometimes. Men what the heck..!

Har inte hunnit dricka kaffe än. Ojojoj, klockan är ju över elva!
Bada, hm. Osett.
Jag längtar också efter kräftor! Äääälskar kräftor, såna överljuvliga små djur!
Carpe Diem:ar i korta ögonblick åt gången, dom är fler i dag än i vintras.

Gillar dig med!

(Ochdetärklartattjagvillvetamassoromhurdetärmedalltmen ... jaja)

KRAM!

LenaNyman

Var och handlade i går em och stötte då på en jämnårig kusin. Jag har alltid känt mig underlägsen henne. Hon var den coola tjejen i skolan, jag var den med läshuvud. Men i går hade vi ett kort, genomgott samtal och jag fann mig titta henne rakt in i ögonen, ärligt och utan ansträngning, strax innan vi båda exploderade i ett gemensamt skratt som fick tiggaren bredvid att också dra på munnen. Så jäkla skönt var det. Ett äkta möte.

I förmiddags tog jag ett långt fotbad. Ni vet, ett sånt när man verkligen går loss med fotfilen och får så härligt lena bäbisfossingar efteråt. Och jag märkte medan jag grejade med mina fötter att jag gjorde det för min egen skull, för att jag tycker det är skönt att ha lena bäbisfossingar, inte av rädsla för att nån annan ska tycka att jag har ovårdade fötter.

Ja, såna där små aha-upplevelser gör att jag märker att jag är på rätt väg. Att det är värt att vara nykter. Och att belöningarna kommer.

<3

FataMorgana

med fotbad. Försöker minst en gång per vecka eftersom jag har fötter som kräver en hel del omvårdnad. . Tror dom blir två storlekar mindre varje gång :). Hursomhelst - Skönt är det. Jag försöker också vara uppmärksam och se vad som förändras. Men rastlösheten finns där fortfarande. Dock var jag mycket glad att vakna icke- bakis i morse.. Till skillnad från äkta hälften ;). Kram / FM

LenaNyman

Det var ju så bra i morse. Sen kom eftermiddagen. Jag gick en sväng med Selma och träffade då ett grannpar som skulle på puben. Den med kanonuteplats, sol till sena kvällen. Och BAAAM! kom suget. Gick vidare med Selma. Hon uträttade sina behov och när jag skulle plocka upp efter henne ser jag att bajspåsen har samma färg som Bolaget. Men skit också. Väl hemma satte jag mig i trädgården och rensade ogräs. Det brukar hjälpa i vanliga fall men icke så denna gång. Blev på ett jävla humör också och det satt i under middagen med Lucas föräldrar. När vi kom därifrån stannade vi till på affären och jag sprang in och köpte på mig hela kittet; ostbågar, lösgodis, dricka och ett par månadsmagasin. Sen satte jag mig i soffan och hetsåt tills jag somnade. Vaknade för nån timme sen av att det ringde på ytterdörren.

Herregud, den här var jag inte beredd på. Så långvarigt och intensivt. Good heavens...

Vändningen

ååhh, det är nog ett större gift för mig än A trots allt ;) ... men jag känner igen hur sug på annat tar över. Växlade precis över till att äta istället för att dricka och börjar mer och mer känna mig redo för sängen konstigt nog. Inte likt mig, men att vara nykter en lördagskväll är inte heller likt mig. Numera.

Vändningen

Magisk siffra och grattis i efterskott till det! Grymt bra jobbat!

LenaNyman

Ja, dom där förbaskade ostbågarna! Jordens salt och jordens förbannelse på en och samma gång.