Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

LenaNyman

Vaknar med intakta ögonvitor. Inga ögongulor eller ögonrödor. Nu ... kaffe på säng. Ha en skön söndag, alla!

Stingo

Själv får jag stora skälvan av allt tal om springande, som det varit här på forumet en tid nu. Jag hatar att springa! Jag klarar att kuta 100 meter till en buss eller så (bara jag har bra skor), men mer än så, Nej! absolut inget för mig! Men jag gillar att cykla, simma, promenera, bollsport, hugga ved... och jag har inget emot en timme på gymet.

Tänkte bara om det är liknande för dig? Finns det något slag av träning, som känns kul för dig?

Madeleine 83

December är ju en perfekt tid att ha som mål när man ska komma igång med träning. Nu menar jag trevlig, behaglig träning som du kan trivas med under hösten. Kanske yoga, simning eller karate som jag ska börja med ;-)

Meredith12

till att röra sig. Jag tror också på att försöka med nåt enkelt, nåt man gillar, eller ogillar minst. En del hittar träningskompisar som hjälper en att hålla föresatserna.
Promenader är väl så bra!

Vissa perioder måste man kanske bida sin tid tills det blir mindre tråkigt, eller man får liten ingivelse att komma igång.

M

steglitsan

Jag blev precis inbjuden till en fest i slutet av oktober. Jag vill också komma i bättre form tills dess. Nu kör vi Nyman. Vi ska va som de snygga fransyskorna (jag skrev om de i min tråd). Lucas, won't know what hit him i december!

LenaNyman

... som jag kommer hem, stänger ytterdörren om mig och inte har ont i skallen. Denna måndag är också den sista innan semestern. På fredag vankas det grejer, där på eftermiddan öppnas porten till 37 oskrivna dagar på raken.

Stingo, jag är ingen löpare heller, that makes i alla fall två av oss här på forumet. Ah, hugga ved låter skönt! Minns med glädje tillbaka på det tillfälle när jag gick lös med kofoten på det gamla köket på övervåningen i huset jag och exet köpt. Det var så underbart att bara smälla, hugga, bända, slita och så ut med hela skiten genom det öppna fönstret! Jag skulle haft ett gammalt kök att riva ut varje dag; det skulle göra susen för både figur och humör. Som yoga och karate tillsammans. ;)

Annars tror jag på raska promenader nu under semestern. Det är det här med kontinuiteten. Samma sak med alkoholen, kruxet är inte att sluta utan att fortsätta sluta, varje dag.

Maten, som du, Vilja, är inne på - oj, där finns det massor att jobba på. Jag sover oroligt och titt som tätt slinker det ner en nattmacka mellan uppvaken. Använder mat som tröst, ångestdämpare, förströelse. Samma sak, igen, som med alkoholen.

Så, yes, SL, I'm in! Jag känner mig mer som mig själv när det finns mindre av mig, let's go there!

P.S Kvaddad, det är som med hönan och ägget. Det går inte att prata om vitan utan att i nån mån även nämna gulan. ;)

FataMorgana

Håller med om att det är skönt att gå lös på lite större grejer. Bryta, bända och hiva :D. Då får man både jobba fysiskt och man SER ett resultat direkt. Perfekt för rastlösheten. Hitta ett rivningsobjekt vi kan gå lös på, LN - jag är på ;),

LenaNyman

Det är sånt ös på forumet nuförtiden att man inte hinner läsa ikapp även om man vill. Levande. It's a living thing.

Haha, FM, "Demolition Women"! Yes, jag håller ögonen öppna efter lämpliga objekt. :D

Tack för fin kram, M! <3

Vändningen

Du är välkommen att komma och riva vilken dag du vill! Kofot, motorsåg, finns massa roligt (och massa som ska rivas också) ;)
Hoppas du har och får en fin semester nu!

LenaNyman

Tack för det, V! Trevligt att se att din tråd är bemannad igen! :)

LenaNyman

Det ÄR ju det! Är alldeles till mig! Men vad tycker du, hur sitter den, passar den, SÄG då! :D

steglitsan

fattade direkt att det var du!!! Med andra ord sitter den som en smäck!

Dessutom gör den inte avkall på något och med det menar jag att den inte förskönar eller döljer tidigare ångest och mörker den helt enkelt straight forward! Men jag tycker att den beskriver din sinnesstämning, som jag upplever den, mycket bättre. Du är ord och inga visor nu Nyman!

Vändningen

Asså haha, jag blir generad och vet inte riktigt vad jag ska skriva... exakt vad är det ni testar och är det vad jag tror det är? hah känner mig som ett skolbarn som ska försöka vara proper och fokuserad inför rektorn.