Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

Ha ha, grannens hund är en stor vit det o go Golden. Hon heter eg Ester, men jag kallar henne Selma för hon ser ut dom någon som heter Selma!!! Kärlek! Hur ser din Selma ut???

LenaNyman

Hehe, Selma är inte riktigt lika stor som en lab men rätt ljus i pälsen. Japp, KÄRLEK! Tänk om det varit samma hund, Sattva, världen kan ju vara så liten ibland. Men det skulle jag förstås inte säga då. ;)

LenaNyman

Somnade återigen i soffan och vaknade tidigt i morse till ett urdrucket vinglas, med snusen inne och huvudvärk. Det gav såna flashbacks så ... ja, usch. Jag vill verkligen inte dit en gång till. Hm, läste om Stingos kalsongfylla. Undrar vad man skulle kalla mina tidigare ensamaktiviteter. Stringtrosfylla, kanske. Eller måhända mameluckparty.

Strålande söndag, vänner. Jag har repat mig från det otrevliga uppvaknandet, klockan har precis slagit eftermiddag och gårdagens sug är som bortblåst.

LenaNyman

Imponerande! Tänker rätt ofta på vilka pengar i sjön (överläppen) snusning innebär. Och ibland tittar jag på dosan med tacksamhet i blick, glad att den finns till tröst. Men kanske till hösten...

Haft en jädrans huvudvärk hela dan igenom i dag, och det utan nåt vin, så jag vet inte vad jag ska tro. Lustigt, V. Gjorde "smörgåssmör" (smör, vatten, rapsolja) och då tänkte jag på dig. Det här är säkert nåt Vilja testat att göra, tänkte jag. :)

LenaNyman

Jag var helt spattig i går. Det handlade inte om att jag ville dricka nåt glas i trevligt gemyt, nej, jag hade lust att supa skallen i bitar. Kastade mig över dom Carlsberg som var kvar efter midsommar och drack, inte för att det var gott utan helt enkelt bara "i stället för".

Oj, vad långt jag har kvar... Å andra sidan; fastän jag så hett önskade och ville söp jag ändå inte skallen i bitar i går. Jag valde nykterheten.

FataMorgana

Har du kunnat identifiera vad som utlöste det? Jag gick något liknande sug i dag när vi avslutat en stor släktsammankomst. Det var som luften gick ur mig och jag blev slut och direkt kom tankarna på att nu skulle jag bara vilja sätta mig i lugn och o ro med ett glas. Jag löste det med a- fritt - igen... Så det är alltid nån känsla bakom som triggar suget när jag tänker efter. Trött, förbannad, ledsen , you name it. Det löses med ett glas vin. Eller kanske jag ska skriva löstes. Jag hoppas det är historia nu. Kram <3

Vändningen

Huvudvärk kan bero på så mycket, men jag noterade för mig själv att a-fritt vin iaf verkade vara vätskedrivande i någon mån, ungefär som vin/öl normalt sett är. Så för min del så gäller nog varannan vatten även på a-fritt vin.

LenaNyman

FM, ja, precis, alltid är det nån känsla bakom. Känslodrickare äro vi båda, tror jag. I mitt fall var det nog nån slags gryende irritation och allmänt missnöje som födde suget till att fly. Ingen specifik händelse i sig. Jag vill också att det ska vara historia, kära FM. <3

Haha, V å V; fromma som nunnor med våra vattentunnor! Vilja, jomenduvet, stuga på landet, självhushållningsprincipen, göra eget smör... ;)

LenaNyman

Undra om det är lättare att stå ut i ångest om man betraktar den som förvrängd livslust?

SL; haha, ja, det här blir bara värre och värre! :D Det smakar helt okej. Smöräkta. Yup, jag är också glad att jag är här. Det betyder att jag är nykter och så vill jag ha det. Kram på dig, fina.

Vilja; nämen sånt meck! Men du, no prob! Snart äre blåbärstider, då ska världen få se på attsingen, 100 % blåbär the real deal! Kram påre!

LenaNyman

Köpte Natureos vita i dag när jag ändå skulle handla käk, flaskan har stått på kylning sen jag kom hem. Lucas gick nyss och la sig, han ska upp i ottan i morrn och jag tänkte då - i min övergivenhet i soffan - att varför inte testa ett glas? Men vad var det som hände? Jo, bara detta att hälla upp ett glas vitt en vanlig tisdag kändes smått obehagligt. Sunkigt, liksom. Satt bara och betraktade glaset ett tag. Färgen. Sen drog jag in doften. Jisses, det här luktar ju VIN! Till slut tog jag en klunk. Och det smakade nästan-vin.

Det är i och för sig ett gott betyg, Natureos vita är så naturtroget som det kan bli. Men det intressanta var min reaktion. Jag återbördades till alla gånger jag hällt upp för att sen sätta mig i soffan och ensamdricka att jag var tvungen att hälla ut det i vasken.

Ja, så gick det alldeles nyss till här hemma hos mig. :/

steglitsan

Så jäkla bra, att du reagerade på att det där beteendet till hör något destruktivt. Det händer grejer inuti oss. Och vad sjutton ska du sitta och suga på ett sunkigt låtsas vin. Köp en jävligt god juice/must/ bitter (eller vad sjutton det är som Stingo fick dille på för ett tag sen) istället, en äkta vara av något gött istället för en blek kopia av något som vi vill komma ifrån. Eller?

Fast jag glömmer ju bort att andra faktiskt tycker att vinsmaken är god så jag ska inte vara allt för hård.

LenaNyman

Åh, Sattva, fan vad glad jag blir över din tolkning! ♥

SL; nä, precis, sitta här och sursuga! Jag känner att för min del funkar det bra om jag plockar fram di a-fria när det verkligen ska vara guldkant.

LenaNyman

Jag har alltså pms. Det är ett fanstyg. Vid ägglossning och strax innan mens är det alltid flera dar på raken som går åt till att vara på dåligt humör, trött, grinig, ont i skallen, bekräftelsetörstande, så effing förbannad ... allt det där. Och det är vid dom här tillfällena jag skulle kunna åka dit på att dricka. Grejen är att jag inte fattar att det är pms förrän efteråt. Varenda gång blir det så; jamenvisstja, det var ju DET det berodde på. Sen käkar jag p-piller så jag har aldrig nån riktig koll på var i cykeln jag befinner mig.

Sug en hel dag i helgen, huvudvärk, försök till att "tröstdricka" i går kväll - och förstås den demolerade datormusen. Suck...

LenaNyman

Så här snart 16 veckor in i nykterheten kunde jag inte låta bli att kolla läget med Lucas. Jag är en ordmärkare så det jag var ute efter var om han skulle uttrycka sig i stil med "ja, när du drack så..." eller om det skulle låta "ja, när du dricker så..." - vilket tempus man använder avslöjar rätt mycket om var man befinner sig nånstans i en process.

Han använder fortfarande presens.

Soff

Känner så igen det där med pms och ägglossning. Det är också då jag är allra sugnast på att dricka. Jag kan bli så obeskrivligt nere och då känns det som att alkohol är det enda som hjälper men så är det ju naturligtvis inte, antagligen gräver man sej bara djupare och djupare ned.