Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

Levande

Inte ett kilo har försvunnit från denna kropp, kan ju vara så att jag äter mer och dricker mindre.
Men kropp och knopp är glada och en ny kvinna växer sakta fram, med kilo och allt ?

Leverjag

Otroligt hur subjektivt vikten upplevs och uppfattas. Jag får kommentarer att jag blivit så smal. Vissa gamla byxor när jag var "normal" hänger och andra sitter åt. Jag upplever mig ena dagen kraftig och andra orolig att jag har en sjukdom för att jag tappar massa vikt. Vågen visar men normala vuxenvikt men upplevelsen går upp och ner. Som jag mår upplevs jag. Med tanke på hur det växlar måste jag upplevas. Byta skepnad ganska ofta. ;-))

Härligt att du känner dig fräsch. Jag känner mig lite sliten och ynklig idag men i fredags och lördags var. Jag världens energiknippe med mycket glädje och skratt i kroppen. Håller på att lära mig att accepteramin "rollercoster".

Kram på dig! ?

LenaNyman

... och resa under nytt alias. Det hjälper föga om man låter dom gamla ränderna lysa genom.

Med det sagt, raskt över till något helt annat.

AlmaAmanda! Plötslig avmagring har jag aldrig varit med om. Det kanske är tur? Jag tittar på ditt äkta glada leende, blir lika glad själv och speglar tillbaka ditt härliga smajl. Kram!

Levande; ja! Ny kvinna växer fram, med kilon och allt. Det är vackert. Det är livet som kommer till dig i sin sannaste form. Kram!

Ebb; leverans är på väg. :)

Leverjag; "rollercoaster". Ja, det nicket har man ju haft i en del sammanhang. ;)
Upp och ner och så nån tupp som gal i grannens topp. Det är okej. <3

Sådärja. Nu blir det fika. Nån har med sig bakverk med nåt kungligt namn. Skiter i att det är kejsarens nya kläder = tomma kalorier. Jag ska strax bara njuta, Lord have mercy on my soul.

PUSS!

Var får du allt ifrån LenaNyman? Tanken på nya ytterplagg med gamla ränder lysande spred ett leende i mitt ansikte. Inte för att det är snyggt, men är ju precis så. Och precis som Leverjag skriver att det är en subjektiv upplevelse det där med hur man upplever sig själv.
Jag saknar också viktraset jag förtjänar. Det var ju en herrans massa kalorier som jag numera inte intar. Får hoppas att de gamla ränderna åtminstone lyser igenom vertikalt så att man får ett slankare uttryck.

Leverjag

Önskar jag kunde skicka bilder med toner istället för ord ibland. Just nu till dig.❤️

????

Vill vara först ut och ställa mig i den långa raden av gratulanter. Imorgon smäller det (om jag inte minns fel...!). Inser du själv vilken otrolig resa som du har gjort under det här året? Du är helt fantastisk Nyman! Jag hoppas att du får en helt underbar dag imorgon och att du faktiskt firar den ordentligt. Det är du verkligen värd!

Kommer tänka på dig hela dagen - med ett stort leende! :-D

Bamsekramar från en som numera sitter på stenen och vägrar krypa in under den igen!

LenaNyman

Så du är här nu. Vad trevligt. Välkommen. ♥

MuMa-Muris. Det känns så rätt och riktigt på alla sätt och vis att du är den första att gratulera. Du är en av dom som betydde allra mest för mig där i början - jo, ja, förvisso nu också ;) - och jag vet att jag sagt till dig att du fick mig att ta min nykterhet på allvar. Löv u for now and ever.

Ni är många som hjälpt och uppmuntrat och varit så fantastiska här, och det på ett sånt klokt vis. Aldrig att jag känt mig så där rådd och förmanad (som skulle fått mina gracila hästben att sparka rätt ut) utan ni har funnits där och tagit mig och mitt stundom konstrande sätt så ... ja, jag undrar om ni inte är både psykologer och pedagoger hela gänget. Stort varmt kramtack till alla er. ♥

I min fantasi skulle jag nu ha publicerat en välskriven och eftertänksamt formulerad liten reseskildring men, vafan, det sket sig. En gammal släkting gick och dog och jag har ägnat helgen åt att städa och städa ut boyta. Gah, jag b e h ö v e r verkligen mina lediga helger..!

Hursomhelst. Jag har mött varje morgon i ett års tid med ny- och renbäddat sinne. Jag är klarare, sannare och lättare - jag har blivit mer mig själv.

Värt det?
Ja.

Så där ja. Nu ska vi ha en förbaskat skön tisdag, hörni.

PUSS!

Ebba

Ett år idag.
Det är vackert.
Det är skönt i själen min att tänka att du i ett års tid har sluppit att vara bakis & skakis.
Helt jäkla underbart.
Jag är väldigt glad över att du finns och att få ta del av dig här.

P&K!

G R A T T I S :)

Grattis på ettårsdagen forumhjälten. Nästan bra att du sparar din reseskildring till den bok jag hoppas att du någon gång skriver.
Många kramar!

Leverjag

Gratulerar till ditt nyktra år!!! Hoppas det känns bra och rätt att leva utan. Tycker du är fantastisk och ett bevis för att det går att bli fri och förändra sitt liv till ett mycket mycket bättre.

Inspirerande, rolig, omtänksam, språkbegåvad, erfaren OCH nykter! ✨??????✨

Det verkar verkligen fungera med citalopram mot pms för mig :) Jag blir av med ett betungande problem, som ökade säker alkoholsuget.
Jag kunde inte riktigt hitta FB gruppen däremot, vad ska jag skriva in i sökaren?
Och vad jag är avundsjuk på din långa nykterhet...

Tjalle

Jag är mäkta imponerad av din "ettårsdag". Förutom din nykterhet sprider du enorm glädje och hopp med dina uppfriskande inlägg och insiktsfulla kommentarer. En riktigt trevlig påsk och kram från Tjalle (nykter 1 månad och 16 dagar idag)

Vill vara fri

Forumet är så viktigt för oss alla och tack så mycket för att du så frikostigt delar med dig av din resa :-)

PP

Det är verkligen så kul att få läsa om glädjen när du nu firat! Glad för din skull, även jag har ju fått uppleva känslan.
Imponerad över din resa och allt viktigt och fint du bidrar med här inne.

Stor kram & Glad Påskhelg!

//PP