Senaste kommentarer

Berra: Jag har, eller rättare

2011-05-14 19:26 av Anotherme - Berra: Jag har, eller rättare sagt hade, ett jobb som jag hatar. Jag orkar inte gå in på detaljer, men jag kan säga så mycket att min chef hade samma tendenser som din. Dvs ett fullständigt respektlöst beteende, han gillar att sätta sig på andra för att frossa i sin egen auktoritet. Det är en fruktansvärt ond och girig människa. En vacker dag så fick jag nog och bad honom fara åt h-e. Jag sa allt...

Tänk...

2011-05-14 18:25 av Lelas - Klart vi läser. :-) Du... tänk om... det... kanske är han som inte duger åt dig? Tänk om han är lika rädd som du för att inte vara bra nog, för att inte räcka till åt en sån fantastisk person som just dig? Kram, vännen! /H. PS. Prinsen kommer, när du minst anar det. Jag lovar.

Lite nere...

2011-05-14 17:25 av lillablå - Hej fina ni! Just idag känns det rätt trist. Igår också, faktiskt... eller ja, ända sen i torsdags, om jag ska vara ärlig... Skitsak egentligen, men den finns där som en sten i skon, gör inte direkt ont, men den skaver och gör sig påmind hela tiden, irriterande är det... har varit på ett par tre blinddejter med min mosters mans dotters kompis.. =) Det har varit trevligt och roligt, och allt det...

Det var verkligen värt sina

2011-05-14 13:12 av mr_pianoman - Det var verkligen värt sina 40 mil igår. Samtalen blev väldigt bra och mitt i allt allvar så var det mycket skratt och livsglädje för oss som var där. Jag kände mig verkligen peppad när jag körde hem, första timman. Sen slog tröttheten till och jag var tvungen att stanna för att få i mig en skvätt kaffe på Mc Donalds. Sista timman var seg att köra men det gick bra. jag kom hem och var på väldigt...

<3

2011-05-14 11:38 av Lelas - Mie, du är en förebild! Ha en skön helg! /H.

Får inte glömma...

2011-05-14 11:01 av Mie - Jag får aldrig glömma mitt förflutna.... Det är då jag så lätt hamnar i samma mönster igen & dit vill jag inte. Jag gick oxå i en anhörig grupp & det var det bästa jag gjort. Kommer ihåg när jag blev erbjuden platsen i guppen. Tyckte inte jag platsade, det fanns ju så många som hade det värre en mej resonerade jag (& så många med mej)... det visade sig att det var tvärtom... jag...

Går tillbaka och ser vad du skrev den 27 mars efter att vi

2011-05-14 09:35 av mulletant - kom hem fr Ns födelsedagskalas. Blir varm i hjärtat när jag läser dina ord och i backspegeln ser att din vilja är äkta och sann. Det här är 1½ månad sedan och det har varit en fin tid. Nu har vi fler familjehögtider framför oss med början idag. Jag önskar oss kraft och styrka inför alla vårens utmaningar. Jag vill så gärna fortsätta på det liv vi lever nu. Puss, jag älskar dig!

Hej Adde, det är väl så att slumpen är ingen

2011-05-13 16:11 av mulletant - tillfällighet. Trevlig helg! / mt

Tack Berra !

2011-05-13 12:28 av party67 - Tack för att du peppar....man får vända på steken och försöka se det positiva med att INTE bli dretfull och sen rejält bakfull dagen därpå. Nu kan man i lugn och ro ha roligt och skratta åt när de andra tokar sig, förra festen för något år sedan fick jag väldigt ångest efteråt, betedde mig då som en "full 14-åring", ramade omkull, "skojade" med alla grabbar och drog dom i sjkortan och sa massa...

Hej Adde!

2011-05-13 10:51 av Berra - ..vänta lite, jag hänger inte med i ditt inlägg idag... Är det någon du känner som har trillat dit igen, eller är du rädd för att du har blivit lite "slapp" i dina tankar? ..eller så är det bara jag som är lite trögtänkt på morgonen så här.. /Berra

Hej 67:an!

2011-05-13 10:46 av Berra - Vilken kanonshysst inställning du har till festen, du ser positvt på den och du slipper ha ångest både innan och efter... Kanske det "skälver" lite inom dig ändå, men det är bara "onödiga" tankar, går du in för att det ska bli bra, så blir det bra... Passa på och "observera" hur fyllan ser ut i verkligheten, man kan snabbt bli lite "äcklad" av den, men fortsätt vara med och konversera... Döm inte...

Dax att ta tag i problemet...

2011-05-13 09:55 av party67 - Idag är jag "duktig", det är stor Fest med ett vansinnigt kul gäng med fullt ös....men jag bestämde mig för att ta bilen dit och inte dricka något, alla kommer tjata för jag är ju en partaj-tjej men jag hade ångest inför Festen för jag vet att jag dricker mer än jag tål och man funderar alltid efteråt vad man gjorde och vad man sa. Har tre små barn hemma och en gullig man, tänkte att de skulle få...

Återigen

2011-05-13 09:48 av Adde - har jag blivit påmind om konsekvenserna när jag glömmer bort vem jag är och slutar påminna mig att jag är en alkis. Nu har det hänt alldeles för många gånger för att det ska vara en slump. Jag blir mer och mer övertygad om att jag måste sköta om mig själv och göra det som är bra för mig och mitt mående för att få ett fortsatt bra liv. Jag är, skam att säga, inte så frekvent i mina möten på AA...

Idag är det fredag och imorgon är det fridag. Inte för

2011-05-13 05:31 av mulletant - alla, men för dig Berra. När jag läser hur du vantrivs på ditt jobb är jag inmponerad över ditt sätt att ta dig igenom dagar och veckor. Din förmåga att skriva och beskriva är säkert en viktig ventil - du pyser ut ditt illabefinnande i texten och beskriver så fint hur du kan fokusera bort det trista och få kraft att fortsätta. Jag skulle önska att det kom en prins (direktör?) och lyfte dig på sin...

Berra tar en klunk...

2011-05-13 00:07 av Berra - ...av kaffet på fikarasten, han är förbannad och förnärmad... Chefen har precis hånat honom inför sina kollegor med en skitsak, en skitsak som blev en prestigesak, bara för att chefen har en auktoritetsställning... Han sväljer förtretet och det sista av kaffet, lyfter på sin stora hydda och förflyttar den via kontoret ner i källarplanet och ut ...ut på framsidan av huset... Sätter sig på ett...

hej

2011-05-12 23:04 av denial - genom att välja bestämmer du och tar makten och kontrollen över omgivningen

I morgon

2011-05-12 18:42 av Adde - åker vi på vårträffen på Nämndemansgården ! Vår ideella förening har vår-och höstträffar och det är lika fantastiskt roligt att få förmånen att få åka dit ! Vi skvallrar lite, skrattar MYYYYCKET, äter gott och fullkomligt vrålnjuter av fint sällskap och fina omgivningar ! Föreningen har en fantastisk förmåga att få dit bra föreläsare av olika slag som både lär oss och får oss att skratta. Jag...

hej berra

2011-05-12 15:10 av denial - prova genom dagen välj hela tiden gör aktiva val även småsaker ja man måste ha kontroll på omgivningen annars mår man inte bra denial

Tosdag...

2011-05-12 10:36 av Berra - ..en dag utan "r", och ingen anledning till att dricka, känns rätt skönt och befriande... Och jag tänker vem är jag och vart vill jag??? Lite disträ och lite rådvill, och ibland känns livet rätt kaosartat... Saker och ting händer utan min makt att förändra den (sinnesrobönen, hallå!) Saker och ting inträffar och jag vet inte HUR jag ska förändra/förhålla mig till den (sinnesrobönen igen..) ..och...

Godmorgon! Igår kväll var det

2011-05-12 09:00 av Lelas - Godmorgon! Igår kväll var det dags för anhörigträff igen, tänk att det redan är en månad sedan sist... Och som vanligt var det värt att åka. Ett par av deltagarna mådde riktigt dåligt igår, och det fick mig att fundera. Dels av omtanke om dem, såklart, men också över min egen process. Att vara på de där mötena är som att titta in i en spegel. I andras berättelser kan jag få perspektiv på min...

Hej Pianomannen, hoppas det blir en givande resa!

2011-05-11 23:55 av mulletant - Ja, det är många som lider och kämpar pga alkoholen, jag har aldrg mött det så naket som här. Det är verkligen värt att glädjas över alla som söker vägar till ett värdigt liv. Både alkoholister och medberoende. Allt gott/ mt

Eftervård

2011-05-11 22:29 av mr_pianoman - Dags för eftervård på fredag. Tänk va fort tiden går, tyckte jag nyss var där ändå har det gått en månad. Det var två lirare som avslutade sitt år förra gången så det kanske kommer några nya på fredag. Vore trevligt om det var någon som jag har nått gemensamt med. Konstigt att hoppas på att det kommer nya. I den bästa av världar skulle det aldrig komma några nya, men så är det ju inte. Vi är...

Dagens hälsning till dig Mullemannen som just nu

2011-05-11 20:16 av mulletant - sover gott bredvid katten:) Inte av berusning utan efter att ha stigit tidigt upp. Livet är gott just nu. Kram till dig / mt

Tack för att du delar med till oss andra. Jag tror att

2011-05-10 21:11 av mulletant - det är till hjälp för dig att skriva också, att formullera dina tankar och att kunna gå tillbaka och läsa. Man glömmer mer än man tror. Dessutom är dina tankar och erfarenheter til hjälp och nytta för andra. Ha det gott! / mt

Hej Mullemannen, nu visslar du igen

2011-05-10 20:47 av mulletant - medan du spikar lister. Musik i mina öron! Puss! / mt

det är alldels rätt

2011-05-10 15:03 av vana - ....att den enda som kan se till att jag mår bra är jag själv.det är bara jag som kan sätta mina egna gränser. Jag vill bli en glad pensionär.Jag vill inte slita ut mej på jobbet så jag drar på mej sjukdomar när jag drar mej tillbaka från arbetslivet. Har haft ett friår som tar slut idag.Idag är sista dagen. Det har varit ett SAGO-år. Jag önskar ALLA att få ett ledigt år med lön. Man hinner vila,...

Ti(r)sdag, idag!

2011-05-10 13:58 av Berra - Och jag känner mig superstressad på jobbet, alla jagar mig och tjatar, och jag svarar med ett mer resolut svar, hugger ifrån liksom... Om och om igen testar de var mina gränser ligger, har tusen case's känns det som, gamla och minutgamla som poppar upp... Har så svårt att prioritera och de vet de andra, med ett litet falsk smajl försöker de uppgradera sig i prioritet, jag har genomskådat det,...

eller...

2011-05-10 08:20 av vana - pensionärer då.....en del av dem är knallbruna redan i mars :)

Tack för igår Mm. Det var en

2011-05-10 05:40 av mulletant - stark upplevelse för mig. Inte alldeles enkel men ett viktigt steg på vägen mot det gemensamma liv som jag hoppas på. Jag skriver till dig här för det är viktigt för mig. Viktigare är förstås det levande samtalet oss emellan och då vill jag särskilt tacka dig för söndagskvällen. Det var mitt bästa samtal med dig på många år. Kram / mt

Säger som

2011-05-09 23:59 av Fenix - en av min favoritkåsörer Johan Hakelius, jag tror han skrev ungefär så här: ...det var en sådan djup och vacker solbränna som man bara kan se hos långtidsarbetslösa... Hm, det var i alla fall roligt i det kåseriet:-) /Fenix

jag blir åxå brun

2011-05-09 20:33 av vana - ,,,,,,,snabbt.det beror på att jag är nere på kolonilotten o jobbar o svettas i solen.

Jag fattade

2011-05-09 16:40 av Adde - bara inte kopplingen mellan Mie's och mitt inlägg. Jag pratar om att åka till div aa-tillställningar och får gorillor på zoo som svar ??????????? Är vi så lika, vi på aa och zoo-gorillor ?? Av roliga historier har jag hört de flesta så de bekommer mig inte på något sätt.

Jo jag vet...

2011-05-09 15:39 av Berra - ..att den kanske inte alltid faller alla på läppen, speciellt för dem som kanske har haft en trist realtion till sex & samlevnad, eller t.om övergrepp... Själv är jag så inskränkt att jag inte orkar ta all den hänsyn till att alla inte pallar den typen av humor... Men att någon blir trampad på tårna då och då, det får man ta med i riskerna.. Hur många gånger har inte Robert Gustavsson spelat...

Hej Vana!

2011-05-09 15:19 av Berra - Njaäe....inte säker.. Jag ser avundsjukan som om "..varför är han så brun, har han varit utomlands, haft semester och latat sig..osv Och de ser orättvisan med att varför är inte jag så där brun, varför har inte jag haft råd, tid att vara i solen osv.. De säger inte att jag ser bra ut, de frågar bara vad jag har gjort eller varit.. Kanske att grilloset är en bra solkräm/marinad, den färgar ju av...

Tankar från mej

2011-05-09 14:11 av tekla - Jag mår hyfsat men är så trött, så trött. Jag låter dagarna gå utan att göra allt för mycket men känner att jag måste börja sätta upp lite mål för mej nu. Idag har jag varit ute och promenerat alldeles ensam. Kändes gott efteråt. Jag har ännu inte kommit fram till vad jag vill. Jag vill inte lämna honom för jag tycker om honom, men förstår inte varför det viktigaste på fredag och lördag är...

ja

2011-05-09 13:25 av vana - den var ganska våldsam den historien........tänk den tvärtom :)...alltså det står en hon-gorilla innanför muren o frun kastar till slut in mannen....Adde haha då blir den ännu roligare....;)

bera hahaha

2011-05-09 12:14 av vana - Mitt ansikte är brunt som en pepparkaka, och några kollegor har avundsjuk kommenterat det, men det är deras problem... Jag tänker bara, men hallå håll er ute då och få er lite färg tillgodo.......dom kanske tom unnar dej solbrännan kompis :)

Go'morgon Livet!

2011-05-09 10:17 av Berra - ännu en klassisk rubrik... Nå!, hur är livet då? Jo..tackar som frågar, rätt OK faktiskt... Alla mina negativa farhågor om hur helgen skulle bli, vara bara ett kasst hjärnspöke, tackar för det! Allting löste sig, och de som hade fått sina arbetsuppgifter löste det, och jag fick en del av min egna helg... Jag behövde inte bära hela världen på mina axlar i helgen, så jag var fri... Massor av...

Du ska vara mycket stolt över att du skriver i stället

2011-05-09 05:28 av mulletant - för att dricka. Mycket stolt över att du möter dig själv i stället för att fly! De är ett möte som de flesta av oss (?) värjer sig för. ... också inom oss själva finns valv, efter valv. Du är människa, skäms inte. Var stolt. ... för att mycket fritt citera Tranströmer. Önskar dig en fin dag / mt

Hjärnspöken

2011-05-09 01:40 av mr_pianoman - Jag varnar redan här för att jag mest skriver för min egen skull, så kanske jag förstår vad det är jag tänker när jag läser igenom det sen. Men det är klart, är det någon som läser och har nån bra kommentar så är den välkommen. Så sitter jag här igen då. Sömnlös natt pga hjärnspöken som far omkring mellan öronen. Jag vet inte om jag är ledsen arg uppgiven förbannad eller bara nollställd. Positiva...

Sidor