Senaste kommentarer

Det är Nelson Mandele som hållit detta tal. Fantastiskt...

2010-06-12 00:00 av Fenix - Det är Nelson Mandele som hållit detta tal. Fantastiskt och så sant. Det är vår storhet som skrämmer skiten ur oss. /Fenix

Till finaste starkaste klokaste kvinnorna här i...

2010-06-11 23:45 av victoria - Till finaste starkaste klokaste kvinnorna här i anhörigdelen av forumet... LillaBlå, Märta, Mie, Märtis, Carina, Marmar och ni andra... fick den här texten på min mail som sommargåva av Någon, tycker den är vacker och vill "pass it on" till Er, som jag beundrar så... ”Vår djupaste rädsla är inte att vi är otillräckliga. Vår djupaste rädsla är att vi är mäktiga bortom ord. Det är vårt ljus, inte...

Ju mer jag lär mig om alkohol och dess effekter desto mer...

2010-06-11 19:37 av Adde - Ju mer jag lär mig om alkohol och dess effekter desto mer militant blir jag. O (noll) tolerans !!! http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=5172

Lillablå, tro mig ! Ensamheten är otroligt utbredd i...

2010-06-10 20:04 av Adde - Lillablå, tro mig ! Ensamheten är otroligt utbredd i vårt land. Och det är många, många som är ensamma i tvåsamhet. Vi är väldigt duktiga på att visa upp en fiiin fasad men...bakom den ! I min aktiva tid så trodde jag att jag var ensammast i världen men numera fattar jag att det inte är så. Det finns de som är totalt isolerade i sin hyresetta och de som har värsta rusningen av bekanta men vi är...

Bättre med ensam ensamhet, än ensamhet när man är två...

2010-06-10 19:51 av victoria - Bättre med ensam ensamhet, än ensamhet när man är två sjöng susanne alfvengren... Du LillaBlå, alla människor är ensamma - en del har bara så mycket folk runt sig hela tiden att de inte märker det (stulet, men minns inte från vem) : )

Härligt Märta, här vräker regnet ner... trist men...

2010-06-10 19:32 av lillablå - Härligt Märta, här vräker regnet ner... trist men mycket behövligt! Haft en ok dag idag, en av mina favoritkollegor har jobbat idag, hon arbetar bara deltid nu när hon pluggar, men vi jobbar och trivs bra ihop! Känner igen det där med semestern, jag verkligen fasar för den... vet att jag är mer än hjärtligt välkommen att vara hos mina föräldrar på gården, och mormor uppskattar ju allt sällskap...

Hej Märta & Westie! Nja, det är väl lite...

2010-06-10 13:18 av Berra - Hej Märta & Westie! Nja, det är väl lite si och så med det, solen alltså... Surregnade lite igårkväll, inga mängder men kallt och tjurigt... Var ute och rökte nyss, och då tittade den stora lampan fram mellan molntussarna för någon minut eller så... I själen lyser väl solen, kanske inte lika starkt, men jag älskar Torsdagar... One more to go! Jag känner mig rätt nöjd med mig själv,...

Hej Berra Här skiner solen, hur är det hos dig?...

2010-06-10 12:56 av Märta - Hej Berra Här skiner solen, hur är det hos dig? Kram Märta

Hej lillablå Hur har du det i dag? Jag har en bra dag...

2010-06-10 12:54 av Märta - Hej lillablå Hur har du det i dag? Jag har en bra dag i dag, ska ut på stan och fika med min dotter, sitta i solen och titta på människor. Kram Märta

lillablå Det här med tröttheten känner jag så väl...

2010-06-08 11:54 av Märta - lillablå Det här med tröttheten känner jag så väl igen. När kroppen inte längre behöver vara i full beredskap så kommer tröttheten. Jag märker av att jag behöver sova mycket mer än vanligt och jag sover dåligt så fort något stressar mig. Det ska vara så säger min samtalskontakt, det kommer att vara så ett bra tag. Ensamheten, ja den känner jag också av. Nu kommer semestertider, alla planerar och...

Som dom gamla grekerna sa: Move your ass and your mind...

2010-06-08 10:38 av Westie - Som dom gamla grekerna sa: Move your ass and your mind will follow!

Hallå Tisdagen! Åter till vardagen, men...

2010-06-08 10:16 av Berra - Hallå Tisdagen! Åter till vardagen, men den är inte lika tung som tidigare... Måndagen passerade utan några djupa sår... Var hos KBT-agenten igår, har börjat känna mig trygg med henne... Hennes agenda ändras varje gång för vad jag ska göra, just nu lyssnar hon väldigt mycket. De små trevande försöken hon försöker få mig att ändra på, har hittils inte lyckats... Men jag hoppas att hon...

Hej Märta! Jag lever! Har spenderat helgen på mammas...

2010-06-08 07:55 av lillablå - Hej Märta! Jag lever! Har spenderat helgen på mammas och pappas lilla gård, tog med deras fina lilla katt som sällskap! Rensat i landet, klippt gräset, tvättat lite, gjort rabarberpaj... och sovit... trodde jag skulle bli mörkrädd där i ensamheten utan grannar, men icke... lugnet kom över mig! är trött. tröttare än jag trodde var fysiskt möjligt. funderar på om nåt kan vara fel. och trots att jag...

En tänkvärd artikel om FAS-barn. Finns många fler på...

2010-06-08 05:25 av Adde - En tänkvärd artikel om FAS-barn. Finns många fler på nätet. Det är enormt glädjande att mödravården numera ställer de rätta frågorna och att även BVC följer upp den lilla familjen. Men vad händer sen ?? http://www.fasforeningen.nu/artalko.htm

Och hur det med dig fenix? Jäkla papegojor.. att de...

2010-06-07 21:58 av Kvinna-mamma46 - Och hur det med dig fenix? Jäkla papegojor.. att de är lika dumma som homo sapiens??? tsss.

En bra artikel som får en att fundera. Man tar för givet...

2010-06-07 19:42 av Mickey - En bra artikel som får en att fundera. Man tar för givet att det är fullt normalt i "alla" länder!

Härligt Berra! MC är NÄSTAN lika häftigt som...

2010-06-06 22:07 av Kvinna-mamma46 - Härligt Berra! MC är NÄSTAN lika häftigt som hästar! But we are both worth it! Kramar om

Ler stort ;-)))))) Kram Märta

2010-06-06 13:46 av Märta - Ler stort ;-)))))) Kram Märta

Hej lillablå Hur har du det? Kram Märta

2010-06-06 13:42 av Märta - Hej lillablå Hur har du det? Kram Märta

Hmm, nja, nej, ja, visst ..... "fniss"... Njut Berra......

2010-06-06 10:21 av Mie - Hmm, nja, nej, ja, visst ..... "fniss"... Njut Berra... njut av livet

Tack alla... Jo det är väl som så att man gärna...

2010-06-06 01:21 av Berra - Tack alla... Jo det är väl som så att man gärna vill ha en reflektion på det man har skrivit... Annars känns det som om man pratar rakt ut i tomma intet.. Jag ser ju att folk har läst min tråd, men vet inte vad de tycker om det... Och prata med någon som inte säger hmm, nja, nej, ja, visst emellanåt, då blir det pratigt med ändå ensamt på något vis... Idag har det varit en riktig "pluss-dag", en...

Det blir bara värre. Det här gänget papegojor från...

2010-06-05 18:44 av Fenix - Det blir bara värre. Det här gänget papegojor från Australien har tydligen suttit och dragit i sig ölslattar på en uteservering. Mår visst inget vidare. /Fenix http://pici.se/pictures/rAHFhiIeI.jpg

Vi tycker om dej Berra för den du är... Du behöver...

2010-06-05 14:53 av Mie - Vi tycker om dej Berra för den du är... Du behöver inte vänta ut oss & se om vi saknar dej. Kram från Mie...

Att sätta gränser är svårt. Jag inbillar mig att...

2010-06-05 08:37 av Adde - Att sätta gränser är svårt. Jag inbillar mig att jag är en modern och självständig människa med en egen personlighet och ett fritt tankesätt. Ibland är det bara så fel. Jag går fortfarande tillbaka till gamla värderingar och söker skydd och stöd i div felaktiga positioner. Jag kan fortfarande känna skuld och skam när jag tar ett beslut som jag instinktivt känner är rätt för mig men som kan såra...

Berra leker kurragömma,det gör jag åxå ibland men inte...

2010-06-04 11:50 av vana - Berra leker kurragömma,det gör jag åxå ibland men inte ropar ngn alltid på mej.det är sånt man får ta o leva med. Hur länge hade du väntat med att höra av dej tro? Kram på dej

Berra Klart vi saknar dig och dina inlägg. Du, jag...

2010-06-04 11:25 av Märta - Berra Klart vi saknar dig och dina inlägg. Du, jag skrattade gott åt din formulering KBT-agent, har också en sån hahaha.... Vissa dagar är ett helvete, andra dagar är det värre. Men solen skiner i dag hos mig, hur är det hos dig? Kram Märta

lillablå Jag håller med din vän, du ska inte träffa...

2010-06-04 10:39 av Märta - lillablå Jag håller med din vän, du ska inte träffa honom om du verkligen vill bryta. Han har inte förändrats på så kort tid, du vet det, eller hur? Och jag tror du ska fundera över vad det är för slags relation du egentligen vill ha med honom, vara ärlig mot dig själv lillablå även om det är jobbigt. Om du träffar en ny man, vill du fortfarande ha en relation med T och hans barn? Du är i ett...

Hej Vana & Märta! Jo jag lever, och finns...

2010-06-04 09:39 av Berra - Hej Vana & Märta! Jo jag lever, och finns här... Jag ville vänta och se om det var några som saknade mig, behovet av bekräftelse ni vet... Jag fluktar av forumet 2-3 ggr per dag, och söker på om det är någon som har ställt en fråga eller omnämnt Berra... Precis som jag har skrivit förut, jag har inte så himla mycket mer att tillföra forumet när det gäller min nykterhet, och...

hej alla fina... igår, som en blixt från en klar...

2010-06-04 07:57 av lillablå - hej alla fina... igår, som en blixt från en klar himmel, kom det ett sms. första sen jag gick. det var som att få en rak höger. världens finaste sms, där han börjar med att be om ursäkt för att han hör av sig, vill ju inte förstöra min återhämtning från honom... han vill ju bara mitt bästa, att jag ska må bra, men han var tvungen att höra hur jag har det... sen kommer det: barnen saknar dig, de...

Kollade lite prylar på You Tube och kan inte undanhålla...

2010-06-04 00:10 av Fenix - Kollade lite prylar på You Tube och kan inte undanhålla er denna, blir mer och mer förtjust i den här videon från Petter, trots att jag inte gillar rapp ngt vidare. Nu är det här en klar favorit. /Fenix http://www.youtube.com/watch?v=CGw9AMXhUrU

Hej benKct, vilket djävla gift detta är. Man vet att det...

2010-06-03 23:31 av Fenix - Hej benKct, vilket djävla gift detta är. Man vet att det sitter i hjärnan alltihop, och ändå är man styrd som en robot. Eftersom det är min hjärna, borde jag kunna styra den bättre. Men vi hamnar i missbrukets logik, och där är vi ganska chanslösa om vi inte hittar en utväg. Prata och skriv här, ha det själv! /Fenix

Berra?

2010-06-03 23:20 av vana - Berra?

I'm sorry lilla blå , jag finns ju på ett annat spår...

2010-06-03 22:13 av benKct - I'm sorry lilla blå , jag finns ju på ett annat spår men alla sover ju nu. Vet inte varför det är som det är ( att jag dricker). När jag har druckit 1 gr alkohol är det kört, är det kanske psykologiskt, att jag inbillar mig att fortsätta. Hoppas det går bra för dig iaf för mig har det gått utför ett tag, därför behöver jag prata/skriva. ha det!

Tittut Berra Hur har du det? Det är så oroligt...

2010-06-03 16:49 av Märta - Tittut Berra Hur har du det? Det är så oroligt tyst.... Kram Märta

Ringla honung på frukostgröten? Ät en banan med...

2010-06-01 15:08 av Kvinna-mamma46 - Ringla honung på frukostgröten? Ät en banan med chokladsås? Fullkornsmackor med marmelad? Eller med jordnötssmör och sylt? Eller med nutella? Mörk choklad med nötter och frukt i? Gärna en liten bit i taget, ska vara läääänge. Oj så gott, inte världens nyttigaste kanske, men mkt bättre för humör och blodsocker än en påse lösgodis att vräka i sig på en halvtimme. ja Cloudy. Jag åt antabus och...

Vilket uppmuntrande inlägg Pia. Och så bra du beskriver...

2010-06-01 13:03 av cloudy - Vilket uppmuntrande inlägg Pia. Och så bra du beskriver det där med godiset. Tack för antabussvar! Ja, jag får nog släpa mig iväg till vårdcentralen och hoppas dom är snälla mot mig. Vill ju bara få chansen att klara mig lite längre så jag har en möjlighet att få börja leva på riktigt igen.

Det där med godis.tack Pia.Det håller på att bli ett...

2010-06-01 11:43 av vana - Det där med godis.tack Pia.Det håller på att bli ett substitut båda för alkoholen o cigaretterna.Tröst,uppmuntran,belöning,fredagkväll,lördagkväll,söndag you name it. de 6 kg jag gick ner i höstas har jag nu gått upp. har börjat slava med maten,glömmer tom grötfrukosten ibland. Nänu måste skärpa....

Kramar i massor till dig också Pia! Så bra att du delar...

2010-06-01 10:58 av victoria - Kramar i massor till dig också Pia! Så bra att du delar med dig av den kunskap du har, det hjälper mig oerhört mycket att förstå processer och varför jag ibland mår som jag gör. Egentligen talar ju vår kropp om för oss hela tiden vad den behöver och inte, men vi har ju tyvärr gjort allt för att tysta den rösten i så många år, att det tar tid och tålamod att komma tillbaka. Jag har äntligen börjat...

Hej Kristina. Antabus kan påverka levern och vissa...

2010-06-01 09:58 av Kvinna-mamma46 - Hej Kristina. Antabus kan påverka levern och vissa alkoholister kan inte ta dem pga för höga levervärde. Har ingen aning om -och hur det kan påverka din lever nu när hepatiten är utläkt...och om det kan vara värre för levern än alkohol??? Fråga på vårdcentralen. Det finns oxå andra tabletter som ska påverka suget.. men det har jag ingen personlig erfarenhet av. Provade campral en gång...

Det är jobbigt när hjärta & sinne inte är synkat......

2010-05-31 23:19 av Mie - Det är jobbigt när hjärta & sinne inte är synkat... när jag med hela mitt sunda förnuft kan förstå vad som är rätt & fel, men mina känslor hänger inte med.Är inte på samma tåg helt enkelt. Jag är i konflikt med mej själv. Sakta men säkert kommer kropp & själ i balans. En känsla av lugn sprider sig när jag kommit i takt med mej själv. Vanans makt är stor & den bekanta känslan av...

Sidor