Senaste kommentarer

Vilken härlig läsning Grattis

2011-11-30 16:59 av Lisamari - Vilken härlig läsning Grattis och Kram Lisamari

Grattis Viktoria vilken

2011-11-30 16:56 av Lisamari - Grattis Viktoria vilken nyhet, (tjuvlyssnade). Kram Lisamari

Jag känner igen det du

2011-11-30 16:17 av Mickey - Jag känner igen det du beskriver Fenix. Jag har själv stött på folk på systemet som har gått ner sig. Folk som man stötte på ute på krogen ibland, och vissa fall hamnade man på samma efterfest. Tänker på en kille som snabbt gick in och greppade två stora flaskor renat. Man såg och förstod. Han var lika glad i festen förr som jag. Men hans resa hade gått betydligt snabbare än min. Här pratar vi...

Grattis!

2011-11-30 14:52 av Lelas - Grattis Viktoria! Wow! Vilken härlig nyhet! :-) (Fast jag hörde den ju knappt, så lågt som du viskade....) Kram! /H.

Men Viktoria....

2011-11-30 14:01 av Adde - du gör min dag till en solfylld dag :-)) Det är så stort att få se och uppleva när det går bra för kollegor i branschen !!!! Där kan man snacka om belöning i nykterheten......jag blir absolut tårögd av att få dela din glädje :-) Åååå vad jag önskar att du vore här så jag finge krama dig vännen !! Ja jösses vilken känsla ! Tack för att du viskar hemlisar i mitt öra :-))) KRAM

Nu börjar

2011-11-30 11:27 av Fenix - min nykterhet kännas så bra att jag stiger upp typ vid 7-tiden på morgonen fast jag inte behöver. Bara för att jag njuter så mkt av en ledig dag där jag kan göra småsaker i lugn och ro. Börjar faktiskt på allvar inse att det är i vardagens små händelser som livet utspelar sig, och det är där man ska söka meningen med sitt liv. I dag åkte jag ned på stan och skulle köpa en pryl. Gick förbi...

Håll ut

2011-11-30 11:18 av Fenix - Berra! Du vet ju att plötsligt har den här skiten spolats ned, och livet ser ljust ut igen. Det visar inte minst din tråd som har tre års facit. Och att du började med alkohol skulle få alla dina fiender så glada, så glada. Det är dom inte värda eller hur? Styrkekram från /Fenix

Wow vilken helg!

2011-11-30 10:50 av Stigsdotter - Och vilken stark person du är som axlar allt detta ansvar, dessutom utan att klaga på de andra föräldrarna som inte ställde upp! Jag hoppas att övriga inblandade har tackat dig ordentligt för detta fixande och trixande för att inte spelarna och alla gäster skulle bli besvikna! En stor seger för Berra! Kan du försöka prata med chefen om hur du upplever situationen? Ibland märker man inte riktigt...

Ett litet knytte!!

2011-11-30 10:29 av Stigsdotter - Råkade se hemlisen ;-) Kramar om, nu ska du vara rädd om dig!

Vänner...

2011-11-30 09:48 av viktoria - Viskar en liten hemlis här, för jag kan inte hålla mig. I går på ett läkarbesök har jag sett två små fenor på en liten, liten spökkropp vinka till mig på en ultraljudsskärm. Vi väntar en baby... Sitter här med mitt morgonkaffe nu och tänker att det är fint, bara fint...bra så... Kram V

Skit flyter uppåt...

2011-11-30 06:34 av Skamsen - ...häromveckan lättade jag mitt hjärta för en ny kollega. Höll igen men beskrev helvetet på min tidigare arbetsplats, ett helvete som fortsätter rida mig som en mars eftersom min formella anställning ligger kvar hos dem. Kollegan sa då bara : Jaja, skit flyter uppåt. Vill du bli av med någon befordra han/henne... Det är en trösttanke som faktiskt styrkte mig. Har läst om din nyktra helvetesresa....

Hej Adde och viktoria

2011-11-30 05:20 av mulletant - - kände också för avtryck just här och skickar en kram till er båda. / mt

Skickar världens

2011-11-30 05:15 av mulletant - tröst- och styrkekram till dig Berra! Fy f-n för att ha det så på jobbet:-( Fruktansvärd press att känna att ledningen är ute efter att man ska misslyckas -om det är så du känner det? Oberoende hur det går med jobbet Berra har du hittat LIVET, det har vi fått läsa så många gånger. Det är det viktigaste och det kommer du hålla greppet om! / mt

Stort grattis och snyggt

2011-11-30 01:55 av Lisamari - Stort grattis och snyggt jobbat. Kram till er båda Lisamari

Peters princip finns också...

2011-11-30 00:01 av Anonymt - Peters princip: Alla har en inkompetensnivå. Exempel: En chef som gör ett bra jobb blir befordrad till en högre tjänst. Gör han även detta bra blir han befordrad igen. Detta fortsätter tills han är på en post som han inte klarar av och inte blir befordrad längre. Han har nu nått sin inkompetensnivå. Detta betyder att de flesta chefer som inte är i karriären är inkompetenta för vad de gör och där...

Berra

2011-11-29 23:18 av ockman - Tror inte alls att du bryts ner! Du verkar va jävligt stark.Det som inte dödar stärker! Nu tar vi dom..

Murphy's Law...

2011-11-29 23:09 av Berra - ..om alltings jävlighet stämmer faktiskt, verkligen... För er som orkat läsa min helgberättelse så är det inte nog... Har denna veckan ett viktigt leverantörsbesök från utlandet som jag tvingas jobba både länge och väldigt intensivt med. Jag måste alltså prioritera att ta hand om min "gäst" samtidigt som allt annat formligen bara spyr ut andra brandkårsutryckningar. Så det jag borde göra med mitt...

Vi rena alkisar

2011-11-29 18:04 av Adde - är ungefär knappt en miljon i antal här i Sverige, och då är alltså inte tablettmissbrukare eller narkomaner med. På oss alkisar går det ca 3 medberoende per alkis............medför alltså att ca 4 (FYRA) miljoner i vårt land är direkt drabbade av sjukdomen. Nästan halva Sveriges befolkning. För några år sedan fick jag lära mig av en alkoholforskare att ca 60% av oss alkisar har fått sjukdomen...

Fan visst måste...

2011-11-29 16:15 av Mannagryn - ...det gå bra. Vill inte tänka annat. Ett ljus har brunnit för dig i köksfönstret hela dagen. Även när vi vilat/sovit. Skönt att du är hemma nu. Sjukhusmiljön kan verkligen knäcka en när man är där som patient. Mkt väntan... Hoppas du hade ngn me dig. "Läste ut "Ur vulkanens mun". Kände verkligen igen surandet och ledsnaden. Men inte Anna eller maken. Antar att alla relationer är olika. Tror det...

Tack för tumhållningar...

2011-11-29 15:22 av Stigsdotter - ...böner och ljus. Känns otroligt bra att veta att ni tänker på mig även om jag inte vet vilka ni är :-) förhoppningsvis får jag ett positivt besked i slutet av veckan Jag undrar om det är detta jobbiga som gör att jag inte haft lust att dricka? Jag vet ju inte hur det påverkar därinne i magen (eller vaddå, klart jag vet att det gift som alkoholen är, inte är bra för mig!). Över tre veckor har...

"En flodhäst i vardagsrummet"

2011-11-29 10:21 av ienni - Flodhästen i vardagsrummet : om medberoende och om mötet med barnet inom oss av Tommy Hellsten. Finns på www.adlibris.com (Pocket 64:-). MYCKET intressant!

Kram till dig...

2011-11-29 10:15 av ienni - ...och håller tummarna!

Tänker på dig...

2011-11-29 09:11 av Avändaren borttagen på egen begäran - ...idag. Hoppas allt går väl. Kram/

**Gilla Stigsdotter** heja Heja

2011-11-28 21:34 av trollnäsa - -

Ja du Adde. Ett antal gånger

2011-11-28 19:21 av Mickey - Ja du Adde. Ett antal gånger har jag besökt akuten onykter om man så säger.

Hoppet

2011-11-28 18:55 av Adde - finns om nytänk iaf :-)) Datortest fick akutpatienter att dricka mindre Genom att kommunicera med en dator på akutmottagningen kunde hälften av en grupp riskdrickare minska sin alkoholkonsumtion till måttlig nivå. Studien ingår i en ny avhandling vid Linköpings universitet. Hög alkoholkonsumtion ligger bakom många besök på sjukhusens akutmottagningar. Patienter med skador, till exempel benbrott,...

Du är en sådan fin person

2011-11-28 18:32 av Mickey - Du är en sådan fin person Stigsdotter. Det kan jag utläsa av din aktivitet här på forumet och vad du har skrivit. Jag kommer att tänka på dig och hålla tummarna mentalt. Vänligen/Mickey

En stor kram från mig med -

2011-11-28 17:07 av Bella11 - En stor kram från mig med - lycka till i morgon och hoppas att du får besked snabbt!

önskar dig all kraft och

2011-11-28 16:11 av viktoria - önskar dig all kraft och hoppas att du får ett lugnande besked imorgon. Kommer att tänka på dig

Jag håller tummarna!

2011-11-28 16:00 av Kriss - Här har jag varit i över två år och läst, för jag kämpar varje dag med alkoholen. Den har tagit över fullständigt, tänker hela tiden på den, planerar, ska inte, men jo, sista idag osv osv... Men som många säger, tror ingen i min omgivning har den minsta aning om detta. Men nu känner jag att jag vill ge en kommentar, för jag kommer verkligen att hålla tummarna för dig! Detta ligger mig så nära om...

Ska be för dig

2011-11-28 15:17 av trollnäsa - Jag vet hur det känns. Kram

Jag kommer att...

2011-11-28 14:08 av Mannagryn - ...tänka på dig imorgon. Inga böner men ska tända ett ljus som den övervintrade hippie jag är. Det behöver verkligen inte vara stora C. Min man gick igenom ngt liknande nu i höstas. I hans fall var det lugnt, men veckorna innan med provtagningar och ständig ångest... Bättre att få veta, då kan man ta det därifrån. Håller även mentala tummar imorgon.

Jag håller

2011-11-28 13:32 av Vildvuxna rosor - mina tummar och jag tar med dig i mina böner. Obehagligt med oro, bra om man kan få veta så fort som möjligt. Och alltid målar man f-n på väggen. Vi får hoppas att det är en oskyldig förvirrad sak du har så den kan lämna dig ifred/ Kram Vildvuxen

Vill ni hålla era tummar för mig?

2011-11-28 12:59 av Stigsdotter - ...och kanske, om ni är lagda åt det hållet, ta med mig i era böner? Jag har lyckats tjata till mig tidigareläggning av alla undersökningar och läkarbesök så imorgon skall jag genomgå skiktröntgen och på torsdag förhoppningsvis få svar på vad det är för tumör jag har. Rädd och orolig är jag - det är så många i min omgivning som dukat under för cancermonstret, tänk om jag också...?

Känns

2011-11-28 09:42 av Adde - trevligt när du kommer "hem" till min "hörna" :-)) Och jag tycker mycket om dina avtryck !! Ha en härlig dag Viktoria !!

God Morgon Adde, hoppas din

2011-11-28 06:29 av viktoria - God Morgon Adde, hoppas din 1:a adventsdag blev mysig och fin! Skriver lite här i din hörna, vet inte, hittar inte riktigt min plats här just nu. Men så är det imellanåt - förstår nu exakt vad fina mulletant menade med ett hon skrivit en gång. Forumet är som en stor våg som rullar, ständigt i förvandling. Ibland återkommer liknande tillstånd, former jag känner igen och känner mig hemma i, ibland...

Det känns bra att läsa om

2011-11-28 05:23 av mulletant - ditt liv idag barbalala! Alltmer, längre och längre stunder lever du ditt liv. Kram, kram / mt

Hej Märta!

2011-11-28 00:42 av Berra - Ja..long time, no see! Har saknat din inlägg här ska du veta, och har förstått att du varit upptagen på ditt håll... Och det är inte heller speciellt snällt att "tvinga" folk att svara på vart de tagit vägen... Det är ju inte direkt ovanligt att folk kommer och går här på forumet, de dyker upp igen ibland under sitt nick med en etta efter, eller liknande... Man har ju lätt att som vanlígt hänga...

hej

2011-11-27 22:23 av nisse_1 - Har inte druckit något sedan den 24/11, skönt.

Första adventsljuset tänt,

2011-11-27 22:12 av barbalala - Och första snön föll nyss och stjärnor och ljusstakar i fönstren. Vi har bakat några pepparkakor och varit på julbasar i helgen. I morgon börjar barnens "pappavecka" och det blir tyst och tomt i lägenheten igen. Jag får bekräftelser från olika håll på att barnens pappa är en särskilt svår personlighet att ha att göra med, och jag undrar hur det ska gå för honom framöver. Men han börjar nog må...

Sidor