Senaste kommentarer

tack för stödet...

2011-02-12 11:47 av lilla jag - Det känns sååå skönt att det finns andra med samma problem (inte att jág tycker det är kul att folk har problem!) Men man kan lätt känna sig ensam eftersom det inte pratas om sånt här öppet... Jag mådde så dåligt igår att det kändes lite som om botten var nådd på sätt och vis... Så med darrande hand o massor av nerver ringde jag en kontakt per telefon! Det är första gången. Och så fort han...

Har också haft det precis som

2011-02-12 07:41 av viktoria - Har också haft det precis som du, Lilla jag. Ångesten är total. du är så välkommen här, till vårt lilla hörn av cyber...

lilla du känner så väl igen

2011-02-12 06:45 av måne - lilla du känner så väl igen mig i dina rader din ångest din förvivlan din tro om att det går att dricka ett glas för att det är "gott" jo just det ,vi vet ju alla hur det slutar i tårar,ågren,rädsla o avsky inför sig själv vakna med bultande hjärta vad gjorde jaG vad sa jag hur kom jag i säng såg nån av ungarna mig ragla det värsta av allt är ju att ens barn får se sin mamma full usch,, jag har...

Ja herregud!

2011-02-11 19:57 av nubaskemig - Det är precis så mitt inre tänker! Jag är duktig, jag klarar detta! Och när detta är över är jag ju SJÄLVKLART värd flera glas vin............. Och ja om vi tänker krasst på det så självklart. Men. Skulle det vara så självklart om vi pratade om någon som ville belöna sig med kokain? Nej. Ärligt talat tänker jag inte så hemskt mycket just nu. har hållit det på armlängds avstånd genom trots. Vill...

Vi

2011-02-11 14:58 av Adde - alkisar har en "underbar" förmåga att kunna rida ut de flesta stormar utan att ta till flaskan. På något konstigt sätt mobiliserar vi all kraft på det vi har för händer just då och fixar det mest kaotiska tillstånd. Men ! Efteråt ! Då ska vi belöna oss själva och nöjt sjunka tillbaka för att koppla av ! Och vips kommer den där lilla fan tillbaka och vill belöna oss på det sätt som vi nästan...

*kramar om*

2011-02-11 14:35 av nubaskemig - Verkar som om alla har det mer eller mindre svårt just nu. Man orkar inte slåss på alla fronter nej, man stupar i säng klockan 8 (alltså man somnar efter man läst sagorna för barnen :( ) Jag har också mycket nu, (tyvärr) är kärlekslivet så lågt prioriterat just nu att DET bara flyter på. Men nu innan sportlovet (och sen innan påsklovet osv) är det full rulle på jobbet. Dessutom ligger min pappa...

jag blir så ledsen...

2011-02-11 11:57 av lilla jag - Jag sitter med gråten i halsen å är bakis sen igår... Jag har gång på gång sagt till mig själv att jag inte ska dricka över huvudtaget!!! Men lik föbannat så tänker jag "Äsch... Jag klarar VISST att bara dricka ett glas för att det är gott!"... Men det GÖR jag inte!!! Slutar alltid med att jag dricker massor o får minnesluckor o helsike... Nu sitter jag med en liten bebis hemma och är mammaledig...

Fredag, helg och vila från

2011-02-11 10:19 av märta - Fredag, helg och vila från matrosan. Jag pratade med vår projektledare i veckan, jag är tydligen inte ensam om mina känslor och tankar. Dock sa jag att det är en ledningsfråga att stoppa henne, det får inte läggas på arbetsgruppen för då blir det konflikter och omöjligt att jobba tillsammans. I dag har vi snöstorm, jag längtar efter solen, värmen och fågelkvitter. Ha en fin och vilsam helg alla...

gomorron ny dag som tornar

2011-02-11 08:50 av måne - gomorron ny dag som tornar upp utanför mitt något skitiga fönster jag älskar solens strålar men ack så de avslöjar damm o smuts städa är inte mitt prio ett nuförtiden,missförstå mig rätt jag håller en ok standard, i guess men går hellre ut o går läser en bok pysslar med min lilla (han gör allt vad pyssel innebär!!,leker med lera.målar,klistrar,plockar med allt,han älskar dessutom att baka,farsan...

undandragen..

2011-02-10 19:19 av Hillbilly-67 - "slåss" just på fler fronter än jag klarar... Flaskan håller jag stången iaf så den fajten är hyfsat under kontroll. Ex, driver mej till vansinne genom att ena gången vara smått furiös och kasta skit åt alla håll, andra gången så är hon som ett jädrans lamm och hur baskans trevlig och snäll som helst, (önskar att man kunde begripa hur fasen hon tänker...) Tjejen vet jag inte längre vad som händer...

Fenix

2011-02-10 16:37 av vana - Jag kramar dej i andanom

tack alla goa vänner för

2011-02-10 14:18 av måne - tack alla goa vänner för givande läsning

TP,

2011-02-10 14:15 av Adde - jag syftade inte på dig enbart. Förlåt om det kunde uppfattas så. Det jag menade är generellt för oss i "branschen" och självklart kan det vara helt andra saker som gör att vi prioriterar annorlunda. Vi är trorts allt vanliga människor med allt vad det innebär.

härligt med ditt rim till

2011-02-10 14:12 av måne - härligt med ditt rim till svar ta mig tusan du poetens ådra har med humorn i behåll du roar mig ,ditt fågeltroll åter upp i det blå vänta på mig jag hänger på!!! hur mår du annars,hur lever livet? kram Måne

Adde

2011-02-10 12:12 av Tvåbarnspappan - Att jag drar mig undan beror helt och hållet på andra problem i mitt fall. Inte att jag fallit tillbaka. Har det oerhört tungt med min son just nu, han är väldigt nere och har tappat all gnista. Gör så jävla ont att se att han mår dåligt! TP

Polaris, hur är det? Om det

2011-02-10 09:44 av viktoria - Polaris, hur är det? Om det är tungt - skriv, skriv, skriv...

Käre Fenix! Det känns

2011-02-10 09:41 av viktoria - Käre Fenix! Det känns fantastiskt roligt att läsa om dina framgångar! Är mycket glad för din skull...Din entusiasm gör mig gott. Ska till jobbet nu, och ska försöka bära med mig den känsla du gav mig nu genom dagen : )

Det är faktiskt ganska

2011-02-10 09:25 av Fenix - Det är faktiskt ganska häftigt att få beröm av sig själv. Vet ni, jag har börjat med att klistra in en guldstjärna i min fickalmanacka, varje dag jag vinner kampen mot alkoholen. Känner en riktig glädje när jag gör rätt val, och nu är jag stolt över stjärnorna som glimrar på sidorna.I dag såg jag att det var torsdag, och jag har en ledig dag framför mig. Kändes så härligt. Börjar också att...

Tusen kramar själv Måne, jag

2011-02-10 09:13 av Fenix - Tusen kramar själv Måne, jag kände mig som en fåne, när jag inte fanns med på din lista trodde jag att jag dig skulle mista när jag nu sanningen kan förstå flyger jag åter upp i det blå. /Fenix

Tyvärr

2011-02-10 08:46 av Adde - brukar det vara ett dåligt tecken med tystnad och att man drar sig undan. Hoppas verkligen att jag har fel !!

Klokt Berra

2011-02-10 05:05 av mulletant - Ha en bra torsdag! mt

Hej TP

2011-02-10 05:01 av mulletant - ... allt väl! Roligt att höra av dig. Det är lugnt här på forumet just nu. Hoppas det är ett gott tecken. Ha det bra, kram/mt

Yes, nu kan det bara gå utför....???

2011-02-10 01:16 av Berra - ..med arbetsveckan!!!, nedförsbacken är påbörjad och det rullar på allt snabbare... Visst är det härligt när man inte behöver skjuta på längre... Saker och ting går lättare, och man tänker...äh vad fan, det är ju snart helg, och den ser man ju fram emot, eller hur? Okey, den är hårdplanerad, men inte mer än att man kan lägga in lite luckor här & där för att reflektera... "..vad gör jag här?"...

Hej på er allihop! Hoppas det

2011-02-09 22:57 av Tvåbarnspappan - Hej på er allihop! Hoppas det går bra för er och att ni mår bra! Säger som min blivande hustru "nubaskemig". Har väldigt mycket runt omkring mig just nu och lägger all fokus på det. Tänk på att det är så oerhört viktigt att berömma sig själv och tillåta sig att känna stolthet för att DU kämpar och för varje framsteg du gör! Halkar du och tar ett "snesteg" reflektera och analysera varför, men...

Nu börjar våren komma!

2011-02-09 16:00 av nubaskemig - Fågelsång när man öppnade ytterdörren i morse, ingen snö på vägarna när man körde till jobbet. *aaaah* Skönt. :) Härligt att det går bra för er, jag har nog lite skrivkramp precis som min tilltänkta make (TP) men jag läser så fort jag kan ;) . Tyvärr händer det ganska mycket på mitt jobb och i mitt liv för övrigt så jag hinner inte skriva så mycket. Det går iallafall som det var tänkt än så...

Dag 36... Inatt bär det iväg

2011-02-09 13:21 av fredde-s - Dag 36... Inatt bär det iväg till Idre med många vänner och kollegor. Känns inte som en prövning, men mitt förnuft säger ändå att det kommer bli det. Det får inte råda någon tvekan alls under denna weekend. Inte smaka, inte tänka.

soorryyyyy fågel fenix svävar

2011-02-09 12:11 av måne - soorryyyyy fågel fenix svävar i det blå men är nykter alltså härligt att se dina rader gör mig gla ha en underbar da!!! tusen kramar måne

Lilla Blå

2011-02-09 08:33 av Adde - är redo för att utforska den stora världen !! Den riktiga storstadspulsen hägrar !! Kram på dig min vän !

Idag...!

2011-02-09 00:47 av Berra - ..blev det en bra dag... Har lyckats hålla alla själaätare på en armlängds avstånd, och fått ro i mitt jag och i min livssituation... Har tusen bryderier men har inte låtit dem fått tagit över, var och en har sin sak och sin tid... Men gårdagen, ja den går till historien...igen.. Kanske jag sätter garden för hårt på Måndagar, och bara inväntar allt jävelskap.. Men till saken hör, att mina...

mars!

2011-02-08 21:05 av lillablå - Nu är det februari och sen är det mars! och då ska jag förhoppningsvis ut och resa! kramkram!

Hej Märta - Prövningar

2011-02-08 19:42 av mulletant - På mitt jobb har vi sett Kay Pollaks filmer, han säger ungefär att det är en mening med att möta utmanande (jobbiga) människor, typ Guds prövning. Vi kan skratta åt det som en gemensam kod. Men inte är det lätt alla gånger, jag fick tanken att nästa gång nån säger " jag vet att jag tar mycket utrymme men ni får stoppa mig om jag blir för jobbig" kunde man fråga, helt seriöst "vill du verkligen...

Hej Mulletant

2011-02-08 19:19 av märta - Jo, jag tror på meditation, har själv arbetat mycket med mindfulness. Men vad jag retar mig på och INTE kan förhålla mig till är de människor om definierar sig som tex "spontana åsiktsmaskiner" och som säger till oss andra att " jag vet att jag tar mycket utrymme men ni får stoppa mig om jag blir för jobbig". Men herregud, vet man om att man har dessa tendenser och att får reaktioner från...

retas

2011-02-08 12:25 av vana - För att retas lite kan jag härmed kungliggöra att jag är alltid LEDIG på måndagarna,men idag är det tisdag o jag är fortfarande ledig,o på lördag,jaaa..nä de skriver jag i min egen tråd. Ha en bra tisdag....eller som gubben i historien..ha en bra....tiRsdag :)

He he, Magnus. Så mycket

2011-02-08 12:09 av Fenix - He he, Magnus. Så mycket bättre hade blivit Ännu mycket bättre! Snyggt jobbat. Men du har rätt, visade verkligen hur sjukt fixerat umgänge är vid alkohol, när programmet var så himla bra i allt utom just alkohol. Och Pluras version var verkligen skön, att han drog in sig själv i problemet också var snyggt. /Fenix

Logiskt

2011-02-08 11:00 av Alkoholhjälpen - Jag tycker precis som Fenix bättre om "Logiskt". Om man inte gillar hiphop så gjorde Plura en bra version: http://www.youtube.com/watch?v=q8hmUKuwHRg Ganska konstigt annars det där programmet. Mer eller mindre hela gänget tog i eller i anslutning till programmet upp att de hade haft problem med alkohol och för mycket festande. Ändå så skulle det drickas en massa hela tiden. Jag tror musiken och...

God morgon Berra och grattis

2011-02-08 10:37 av Fenix - God morgon Berra och grattis till din tisdag. Bara tre dagar kvar till fredag:-) /Fenix

fy f*n vad less jag blir...

2011-02-08 00:26 av Berra - skulle älta hur min j*vla skitmåndag var... Knackade in minst en halvtimmes välformulerad gnäll här på forumet... ..och vad händer... Lite halka på tagentbordet, svosch! och så var skiten borta i tomma intet... Känslan går inte att återformulera igen, det var skrivet med hjärtat... Bara att lägga till handlingarna, detta var.....en Måndag...japp! /Berra

Jag tycker....

2011-02-08 00:01 av Berra - ..att den är bra,.. som en påminnelse.... När man dricker, så fackar man upp livet... ..men....det är inte OK... inte för min del...längre. /Berra

Tja, är väl inte ngn hyllning

2011-02-07 23:44 av Fenix - Tja, är väl inte ngn hyllning direkt till att dricka. Stör inte mig så där jättemycket. Gillar inte särskilt mkt rapp, men Petter är lite förlåten för att han också gjort den här:http://www.youtube.com/watch?v=CGw9AMXhUrU Men just nu njuter jag av att strax gå och lägga mig och läsa en spännande bok som väntar. Ha det bra alla, natti! /Fenix

inte juste

2011-02-07 22:13 av vana - av Petter o September. De är väl fuckade upp av kommersialismen o tänker den ska sälja förmodligen.

Sidor