Dag 147. Vilken underbar dag! Varmaste och soligaste dagen detta år🌞. Fick en härlig upplevelse idag. Har inte sprungit på säkert 6 år, knäskador som satte stopp för det. Har innan dess sprungit mycket och framför allt i skogen men även intervaller. Istället har jag senaste 4 månaderna tränat styrka och kondition hemma för stärka upp kroppen. Provade idag att springa intervaller, hade ingen aning om hur det skulle gå. Det gick galant! Det är en rätt tuff backe jag springer uppför och jag kände mig så stark. Träningen hemma gav verkligen resultat. Nykterheten spelar också en stor roll. Framför allt har jag fått tillbaka lusten att springa och träna sedan jag slutade dricka. Tidigare har jag sprungit dagen efter alkohol och sedan också belönat mig med alkohol efter löpningen. Vilken endorfinkick jag fick idag. Nu ska jag även börja springa i skogen igen och knät funkade hur bra som helst😁. En bra dag helt enkelt!

Sov gott!🌷💕

@majken_r @Rehacer Denna helg gav mycket energi som kan samlas in och läggas på lager för att tas fram när det kan behövas🌞💕

Hej @vår2022! Jag har varit lite dålig på att följa med här sen min bästa vän @Kebne1 drog sig tillbaka.
Hur går det med jobb, har du hittat något?
Ska försöka läsa lite mer i trådarna nu,, jag skriver inte så mycket i min egen tråd, men jag är med fortfarande.
Det jag tycker känns lite tråkigt är att det dyker upp många nya som frågar om råd, och dom får svar, men sen "dör" tråden. Dom kanske inte är redo helt enkelt.

@Tikka Ja, det är tråkigt att hon drog sig tillbaka, men man ska göra det som känns rätt för en själv. Jag har varit på intervju och väntar på svar, det står mellan mig och en till. Det är så jobbigt att vänta och tankarna börjar bli negativa…har även kommit vidare i en annan rekrytering och gjort två arbetspsykologiska tester, vet inte än om jag kommit vidare där till nästa steg. Allt tar sådan tid. Det är emellanåt svårt att motivera mig till att söka massor av nya jobb, innan jag fått svar på dessa. Idag ska jag ändå skicka iväg nya ansökningar.

Ja, håller med, det dyker upp frågor, trådar men många dör ut ganska snabbt. Antar som du att de inte är redo helt enkelt.

Hur är det med dig?

@vår2022 toppen med springandet! Det är nog ouppnåeligt för mig. Men idag åker vi ut på konstutställning och hoppas det blir kul! Kanske lunch på uteserveringen! Utan vinet då. Tycker också tråkigt med folk som slutar. Deltar inte i trådar om jag tycker det verkar svajigt o osäkert med hur man egentligen ska ha det. Det finns ju andra grupper för att diskutera det. Känns däremot mycket tryggt med alla nu stammisar, som faktiskt har bestämt er. Håller tummarna för nytt jobb till dig ! Nu när du är så laddad! Kram 🥰

@vår2022 Jo tack,, med mig är det bara bra, det går bra på jobbet, har fått lite av en nytändning känns det som.
Veckorna rullar på fasligt snabbt tycker jag. Har kommit över att allt måste göras med ett beroende,, det går faktiskt ha roligt ändå, och allt är inte tråkigt.
Sköt om dig!

@Geggan Tack! Fick precis veta att jag blev tvåa på det sökta jobbet…suger men det var väl inte menat då med just det jobbet. Nya tag imorgon, ingen motivation just nu. Kul att gå på konstutställning och lunch. Ja, det känns skönt med att det finns ett gäng stammisar som håller sig kvar. Forumet blir så mycket roligare att delta i då.

Ha det gott och kram🥰

Dag 149. Skitdag. Har biverkningar från covidspruta 3 som jag tog igår. Ont i huvudet, diarré, ont i kroppen och fryser. Det går ju över men fick också veta att jag blev två på tjänsten jag sökt. Biverkningen av detta är att det suger. Alltså dubbla biverkningar. Det är jobbigt att hela tiden tvingas vara motiverad till att söka jobb, det finns inte jobb som är lämpliga att söka varje dag. Konkurrensen är också hård. Jobbet jag inte fick kanske inte var helt optimalt men skulle tagit det om jag fått det. Får tänka som jag försöker göra, det var inte meningen att jag skulle få detta jobb. Har en tagg som skaver i en nära relation också mitt i allt detta. Trippel biverkning alltså😵‍💫.

Skitdag idag men en ny dag imorgon🌷💕

@vår2022
En kämpig dag för dig men det är ju som du skriver det är en ny dag imorgon!
Ändå jobbigt med skitdagar, typiskt att det klumpar ihop sig 😫
Önskar dig verkligen en bättre dag imorgon!
Jag tycker du är tapper som skriver o berättar, inte alla som gör det...
🤗 Skickar en styrkekram till dig från mig!

@majsan_nu Tack majsan💕. Ja, tänket om jag skulle skriva eller inte. Men, det hjälper faktiskt att sätta ord på sina känslor, man får liksom ut det. Fått bädda ner mig och tänkte fördriva tiden men någon serie som tar tankarna på något annat en stund. Kram tillbaka🥰

@vår2022 en skit dag i dubbel bemärkelse. Hoppas morgondagen blir bättre.
Du kommer få nytt jobb, det verkar vara många arbetsgivare som har dig i toppen. Snart blir du etta i även det loppet.
Hoppas du mår bättre snart 🌸💕

@Argbiggan Tack så mycket!💕. Ja, nu har jag kommit tvåa tre gånger tror jag…hoppas på etta snart. Alvedon var fjärde timme men ska nog må bättre imorgon hoppas jag. Ha det gott!🌷💕

majken_r

@vår2022 hmm, känner så med dig..Är själv lite orolig för vaccinet efter all huvudvärk och trötthet som kom efter covid..men det behövs. Hoppas verkligen du mår bättre snart.
Jäkla förlust för dem som inte får dig som anställd, och fattar att det känns. Fint att du delar, sätter ord på det som du skrev. Skavet låter lite ledsamt. Men så bra att du har så många dagar, klart huvud. Det gör det lite bättre mitt i allt. Kramar❤️

@vår2022
Men vilket skit att du inte fick jobbet! Vilken dundertabbe de gjorde som inte tog dig!
Förstår din besvikelse! Måste vara jobbigt att inte ha kontrollen, att allt ligger i deras händer. Du kan bara göra ditt bästa till en viss punkt och sen är det upp till dom att bestämma resten.
Men glöm inte hur bra du är och att din tid kommer! Din tid kommer (som Håkan Hellström sjunger). ❤️
Skavet i relationen hoppas jag inte är något allvarligt. Ta tag i det innan det blir varigt och värre.
Riktigt stor kram till dig! 🤗
Allt ordnar sig & Din tid kommer!

@majken_r Det känns faktiskt bättre idag, mesta biverkningarna borta efter vaccinet. Ja, jag har nykterheten som ett starkt och bra verktyg för att handskas med livet. Skulle varit kaos och misär om jag fortsatt dricka, så jag är oerhört tacksam för nykterheten som håller mig balanserad och på banan. Nya tag idag💪💕

@Rehacer ja, min tid kommer väl en vacker dag när jag minst anar det😁. Skavet har funnits länge och är rätt komplicerat. Att navigera i detta är komplicerat. Som nykter blir det tydligare för mig hur detta påverkar mig, jag får tag i det nu. En slags frigörelseprocess där jag måste stå på mig för att må bra. Men det är slitigt och sorgligt. En ny riktning kommer att ske och utstakas och är nödvändigt. Men allt ordnar sig och min tid kommer❤️