@vår2022 @majken_r
Ni är otroliga som tränar så mycket, blir imponerad!!
Jag är oxå i startgroparna, längtar efter att få gå på olika pass. Det var länge sen nu. 💃🏼🥊💦
Ha en fin fredagskväll och en härlig helg!
🤗

majken_r

@Rehacer Godmorgon! Ser ut som du har roliga pass att se fram emot 💃🏼 Blir lite full i skratt när jag läste, har aldrig sett mig som någon som tränar direkt. Inser ju att jag faktiskt gör det, så tack😇😅 Mår väldigt bra och tycker det är kul, tacksam för det. Hoppas du får en riktigt bra lördag🌸

@majken_r @Rehacer kanske är detta det nya i vår nykterhetsresa, att peppa varandra att träna 🏋️‍♀️ 💃💦🤸‍♂️🧘‍♀️
En ersättning för att få kickar😁. Har funderat på yoga, har inte provat på detta men blivit inspirerad av er. Har ni något nybörjarförlag på vad man ska börja med?

majken_r

@vår2022 Väldigt bra för kickar med träning. Har märkt att lika snabbt som min hjärna svarar med glädje på alkohol svarar den faktiskt på träningens måbra-hormoner. Jag hade börjat yogan med tex restorativ/medicinsk yoga på nätet (finns mycket) eller köpt en bok. Gjort typ 3-5 positioner bara för att skapa en liten rutin. Blir väldigt meditativt för mig. Mattan har blivit en lugn trygg plats, utan krav. Sen är klasser supergivande också. 🧘🏼‍♀️

@vår2022
Jag är stel som ett kassaskåp men försöker yoga. Har hittat en tjej som kör pass via länk på onsdagar, passar mig perfekt. Inte för avancerade övningar och hon peppar utan att pressa. Man gör så gott man kan och det är nog. Känns så bra i kroppen efter varje gång!
Har faktiskt önskar mig yoga-block (såna där ”tegelstenar” som är bra för oss som inte är så vida och smidiga..) i födelsedagspresent.
🤗

@vår2022
Länge sen jag skrev i din tråd men jag läser i alla fall! Såg att du fått tips om yoga - det intresserar mig också så dom tipsen ska jag kolla upp 👍
Promenader o yoga passar nog mig bäst!
Så dom tipsen tar jag o kollar upp...
Ha en fortsatt fin dag/kväll 🥰
🤗 Kram

@vår2022 @majken_r @Rehacer tänkte också på att det är kul att vi alla har hittat, eller är på G att hitta, till någon form av träning! Yoga har jag funderat på också. Yogade mycket när jag väntade min äldsta son, hade nån gravidyoga-DVD. Har aldrig varit så smidig som när jag var höggravid med honom 😅🙈 Jag kör nåt enstaka pass via Annas Yoga Studio ibland. Hon finns på Youtube, uppskattar att det är på svenska.

Dag 134. Helgen har varit givande på många sätt och vis. Helt fantastiskt väder med full sol och klarblå himmel. Långa sköna promenader och paus med limpmackor och te i skogen. Många fina samtal om livet med min man. Många bra samtal med anhörig och jag börjar hitta ett förhållningssätt om hur jag ska hantera saker som skaver i mitt liv. Hittat en bra plattform och grund att stå på där jag känner mig trygg och stabil och där jag inte kör över mig själv och mina känslor. Ett sant jag där jag kan hantera livet och mina känslor på ett nytt sätt och vara mig själv. Ett liv där jag kan hantera svårigheter utan att ta till alkohol och fly, bedöva och förvränga livet. Ett liv som inte är självdestruktivt med ångest, skuld och skam. Ett liv fyllt av medkänsla för mig själv och andra. Ett liv som levs i kontakt med mina äkta känslor och möjligheter att lösa knutar och gå vidare på ett sätt som jag önskar och vill göra det.

Varmt skönt bad med hemma spa efter promenad med öppet fönster så det känns som ett ångbad. Badkaret har varit ”trasigt” men nu tog vi tag i detta och fixade med lite tätning och avloppsrens så det funkade igen. Det har varit obrukbart i över ett år för vi har inte orkat ta tag i det. Låtit det stå och klagat över att det inte funkar. Kändes fantastiskt att det funkade, att vi gjorde vad vi kunde för att ta reda på om vi kunde fixa det.

Kanske lite som med att sluta dricka. Jag har inte orkat ta tag i att sluta på riktigt tidigare, bara klagat över det och mått dåligt. Låtit rören småläcka tills det blivit obrukbart. När jag tog tag i det på riktigt och undersökte varför det inte fungerar längre med att dricka, hittade jag läckorna och tätade till dem. Rensade avloppet som var full med skit och vattnet rann ut där det skulle, inte ut på golvet utan ned i avloppet. Badkaret fungerade som det skulle och jag kunde äntligen njuta av det och ha det skönt. Jag behövde inte köpa nytt för att det skulle fungera, jag behövde hitta orsaken till varför det gamla inte fungerade och fann problemen som jag åtgärdade. Precis som med mitt beroende av alkohol. Jag har hittat problemen till varför det inte fungerade att dricka alkohol för mig, åtgärdat det och kan nu njuta av livet och ha det skönt.

Ha en fin måndag!🌷💕🌞

@vår2022
Du är suverän på att skriva så man förstår! Gillar dina liknelser! Dig kommer det fortsätta gå bra för, du är så klar i dina tankar och resonemang!
Underbart att ni nu kan bada igen. 💦 Saknar mitt gamla badkar ibland som fick ryka när jag gjorde om badrummet. Det är ju så avlopp med ett varmt skönt bad!
Ha en go måndag! 🤗

@vår2022 fin läsning! Du känns så klar med så mycket på din väg. Du kommer lätt bli en av 20 procent.

Visst är det skönt med ett bad! Har just klivit upp ur ett själv 😃

Ha en fin kväll 🍀🌸

Ja, jag tänker att utan alkohol har det blivit så mycket lättare att gå från tanke till handling. Saker som man irriterat sig på, som ibland bara tar 5 minuter att utföra görs på en gång istället för att de ska ligga och gnaga. Och nu får du en belöning och avslappning som är sund.

@Sisyfos Så är det verkligen. Man blir lite som ”arga snickaren” på sig själv. ”Varför har du inte lagat det här? Hur svårt kan det vara? Har den varit trasig flera år? Herre gud! Jag blir helt matt, jag orkar inte med det här!”🤣😂

Dag 137. Livet går sin gilla gång. Har inte riktigt tänkt på innebörden av det uttrycket förens jag skrev det nu. Går sin gilla gång…gillar den sin gång i livet? Ja, det kan ju stämma, jag gillar läget jag är i och går i, nästan. Det är ett givande jobb som fattas. Jag ska på intervju imorgon, kul att bli uttagen men tråkigt om jag inte får jobbet. Hur som helst ska jag göra mitt bästa, så får jag se hur det går och ta det då. Det är ett jobb en bit från där jag bor, inte det ultimata men verkar intressant. Ev resor får jag lösa sen, först ska intervjun genomföras. Kriget som pågår är fasansfullt och jag hoppas vid gud att det ska få ett slut snart. Det är ofattbart och svårt att ta in allt lidande och all förstörelse.

Grått väder idag, det har varit så härliga soliga dagar ett tag och det kommer tillbaka imorgon och till helgen🌞. Nu pockar mina små hundvänner på om att jag ska ta ut dem på en lång lustfylld promenad. Det kan jag också behöva.

Ha en fin torsdag och kämpa på alla kämpar där ute💪🌷💕