Tack alla fina forumvänner för pepp, fina ord, bekräftelse och tummar! Att ni stöttar upp så fint och ger mig hopp, självförtroende och mod inför intervju och efter intervju. Det hjälper massor!❤️🌷

@vår2022 Vad spännande med en ny intervju! Håller tummarna för positivt utfall 😊 Är ju alltid krävande att gå igenom en rekryteringsprocess, så mycket känslor. Hoppas du har en fin helg! ☀️🌷

Dag 140, 20 veckor sedan jag började mitt nya nyktra liv😁🙏. Snart 5 månader. Så tacksam över att det gått så bra och över att jag verkligen tog mitt förnuft till fånga. Att jag så djupt inom mig insåg det ohållbara i att fortsätta dricka vin varenda dag och att det tagit över all min tid och mina tankar, jakten på var, när och hur jag ska få dricka mitt jävla vin. Så tacksam över att ha besegrat den listiga, narcissistiska, snikiga och uppblåsta alkoholdjävulen. Den som tagit över mitt liv och min hjärna vilket jag tillåtit och gett mitt fulla stöd till. Tacksam över att ha vaknat upp ur mardrömmen, den eviga ångesten och skammen och tagit tilllbaka makten i mitt liv. Visat vem som bestämmer! Och inte fan är det alkoholen som ska bestämma, styra och förgöra mitt liv!

Tacksam över att jag blivit den listiga som sett igenom alkoholdjävulens lena, förföriska och inställsamma viskningar om att jag ska sätta guldkant på tillvaron med ett litet glas gott, fruktigt och fylligt glas vin. Bara ett, inte mer. Förförd har jag blivit, vacker och livfull, pratglad med lättad ångest. Tills flaskan blivit urdrucken och jag själv förvandlats till ful och full tillsammans med alkoholdjävulen i soffan, min trognaste vän som nu säger att jag är värdelös och hånskrattar åt mitt förfall. Jävla fyllo! Skriker han. Jag drar filten som är fylld med ångest och skam över mitt huvud, jag vill inte se honom, han har blivit jag. Han som lovade och bedyrade att det skulle bli guldkant på tillvaron med bara ett glas vin. Nu har jag genomskådat dig din djävul, och du är inte jag! Jag vet nu hur jag ska utplåna dig ur mitt liv som du tagit i besittning, du kan inte lura mig mer. Jag har skapat dig och nu ska du förintas. Du kommer alltid att finnas kvar, men du kommer inte att göra något väsen av dig, för jag har skapat nya förbundsvanter som håller koll på dig. De är goda och vackra, med nya viskningar och budskap till mig. Sätt guldkant på ditt liv genom att skaffa dig ett liv som inte förgör dig, där du mår bra och är balanserad. Ett liv där du kan hantera mot- och medgångar utan att förgifta dig, för du behöver inte giftet. Du är stark och du kan utan gift. Fortsätt som du gör, då blir det bra! Jag är tacksam för mitt liv🙏.

Nu ska jag fortsätta min tacksamhet på en lång skön promenad i solen och medhavd matsäck🐕🐕🌞.

Ha en fin söndag!🌷💕

@vår2022 Grattis till 20 veckor, och grattis till insikten!! Kan bara hålla med, när man äntligen blivit fri finns det inget mer avskyvärt och patetiskt än att man har låtit sitt liv styras av alkoholdjävulen. En riktigt listig kraft det där. Men den går att överlista, och snart nog är den inte vatten värd. Heja dig!!👍🌸🌟

@vår2022 Jag skriver inte grattis längre, den perioden är du förbi för länge sen.
Jag skriver istället.
Bra gjort, och jättebra skrivet. 👍

@vår2022
Vilken fin betraktelse, du kan det där med ord!
20 veckor, är glad för att Du kommit så långt. ❤️
Kram 🤗

Så varmt grattis till dig, min stora förebild som jag tagit rygg på! Så lik historik dessutom i vinsippandets förrädiska land. Heja Dig❤️

@vår2022 Härligt inlägg! 🤗 Jag tycker att du är redo att flytta över till det vidare livet nu om du vill. Alkoholen är liksom inget du behöver lägga så stort fokus på mer, utan bara glädja dig för att du slipper dricka den. Det märks att du verkligen inte vill dricka, och inte blir ”triggad” av tex @Friluftstok som har ett måttligt drickande som mål.

Kram

Vilken rolig berättelse @vår2022 ! Jag ser hela scenen framför mig och kommer att använda den själv vid behov! Idag var lite så, skönt trött efter promenad och tur till återvinningen . Ett glas vin kändes en sekund som det rätta, men jag lät tanken flyga iväg. För det är precis som du säger förföraren förvandlas till en hånfull domare . Kram!

@Torn Tack så mycket! Ja, det vidare livet börjar väl närma sig, kanske är 6 månader en bra flyttid. Vi är olika och vi har lite olika mål med våra resor här på forumet. Vår relation till alkohol, hur vi hanterar och påverkas av den är olika. Det vi ändå har gemensamt är att vi inte är nöjda med vårt drickande som det är och det är förmodligen pga förändringar i vårt belöningssystem. Vi dricker för mycket och även det gör vi på olika sätt. Det viktigaste är att man hittar sin väg, den man mår bra av och tror på, för det är en resa man till syvende och sist måste staka ut och göra själv. Jag önskar att alla hittar rätt och sin väg🌷💕

@Geggan Tack, roligt att du tyckte om den. Ja, förföraren är ju du själv liksom domaren. Man har alla roller i sitt eget liv och man regisserar dem alla. Så det finns alla möjligheter att skriva om manuset precis som man själv vill efter hur man vill leva sitt liv👍🌷💕

majken_r

@vår2022 läst flera gånger. Det känns i magen, hjärtat. Du förmedlar verkligen insikt och kunskap. Klokhet. Med värme. Kram och respekt för dina dagar❤️