Idag har jag varit vit i 24 dagar. Igen.
Det är ju inte så illa. Men varje gång har jag börjat om och tagit ett glas, som blivit två, som blivit flera.
Jag tror det är sista gången jag slutat nu. Men varför är det så svårt?
Min kropp tar stryk och denna gången har den sagt ifrån rejält. Kanske kan jag låta den få vara ifred nu?
Varför känns det som om allt det roliga tar slut utan alkohol?
Varför tycker jag att god mat och roliga stunder bara kan njutas ordentligt tillsammans med alkohol?
Varför är "att unna sig" nästan alltid förknippat med dricka?

Jag vet inte om detta ska vara en dagbok (igen) eller om jag kommer att glömma att skriva.
Jag förväntar mig inga kommentarer eller svar på mina frågor, men det är skönt att ha en plats att återvända till när jag känner att jag behöver.
Kanske ska jag gå på ett AA-möte.
Kanske klarar jag mig ändå.
Nästa milstolpe i min app är 30 dagar. Det är bara några dagar kvar, mindre än en vecka. 30 dagar. Det borde jag klara.
Idag ska jag iaf inte dricka.

@Surkärring Ja, det låter som hjärnsläpp helt enkelt så där helt från ovan. Vet att jag alltid drack vin efter jag klippt mig eller shoppat tidigare för att fira och den vanan påmindes jag om flera gånger i min nykterhet, den liksom swishade förbi men passerade.

Ta hand om dig nu och döm dig inte så hårt. Du är bra och du gör det så bra, ödsla inga krafter på skittankar om dig själv. Shit happens och nya friska tag imorgon💪🌷💕

@Surkärring Du är Ibarra sig en flopp, lögnare, nollad eller en pajas och ska inte straffa dig själv för hårt. Alkoholdjävulen är lömsk och oberäknelig och slår till när som. Nu kör vi och tar nya tag! Imorgon är en ny dag och man ångrar aldrig en nykter dag! Och genom att ha skrivit här så har du ju redan bestämt att fortsätta nyktra vägen igen. 💕

Tacksam för peppade kommentarer börjar jag en ny dag.
Jag är fortfarande bakis men har med möda fått i mig en macka.
Känner mig tacksam för några saker.
Jag tror inte mina barn hörde mig på natten, om de gjorde det så har de inte sagt något.
Mina barn har haft en vit mamma i 6 månader och jag hoppas det ger dem viss trygghet.
Jag är tacksam för att jag kunde vila hela dagen igår.
Jag är tacksam för att min man inte tjurar över mitt misslyckande.
Jag är glad att jag nu kan se fram emot 6 nya vita månader. Har jag klarat det en gång, kan jag klara det igen.

majken_r

@Surkärring har läst och känner med dig. Peppande och kloka ord har du redan fått, och klok är du som tar dig igenom och framåt! Kram💕

3e morgonen efter min karatefylla, och jag är FORTFARANDE bakis. Vidrigt men ack så nyttigt att påminna mig om hur dåligt det är för mig att dricka.
Tänk att det är så lätt att låta bli, och så svårt att dricka. Men jag lär mig, och jag vet ju att jag iaf klarar 6 vita månader (ja jag tjatar om det men är så stolt över det) så jag bör ju klara det igen.
Livet blir inte bättre med alkohol. Det blir väldigt mycket sämre.
Jag ser framåt.
Jag ältar en hel del, till ingen nytta, men jag ser faktiskt framåt med.
Det finns inget annat.

Hej @Surkärring ! Förstår att det var en riktig chock det hela. Men du är ju uppe på hästen med en gång, du berättar ärligt- låt det bli sista gången! Ett skrämskott. Bra att det blev så dåligt!

Vaknar förvirrad och panikslagen.
Vad hände, var är jag, vad gjorde jag igår?
Fortfarande så präglad av skiten i torsdags.
Det tar en stund att landa och förstå, jag är ok, jag har sovit gott, allt är ok.

Godmorgon och vad härligt att allt är ok! Den ångest och alla känslor och biverkningar efter vad du benämnde ”karatefyllan”, kan du inte skriva ned detta (vad som hände innan och känslor etc också) för att komma ihåg, lägga i plånboken, och när nästa gång dessa känslor kommer kan du läsa och spela hela filmen utan förskönande dimridåer. Så kommer jag göra (ska bara göra det också...). Du är en kämpe som studsar tillbaka, nu kämpar vi och fixar det här med stöd från alla här. Önskar dig en fortsatt bra afri måndag!

@Ny dag tack för fint stöd, och tack @vår2022 med. Jag tänker att jag har mina tankar och känslor här. Det är bara att gå in och läsa här om det mesta om jag skulle få hjärnsläpp igen.
Det som jag är mest fascinerad över, är att mitt beteende (shop, pierca mig, risa in på systemet) var saker jag tidigare kunde gjort efter en lunch med 2 glas vin på stan, jag skulle aldrig fått för mig att göra det nykter. När jag tittar tillbaka på det, var det verkligen som att jag redan var i ett rus och ville spä på känslan. Mycket märkligt.
Men usch nä nu får jag släppa och gå vidare.

John Greenleaf Whittier skrev:

When things go wrong, as they sometimes will
When the road you're trudging seems all uphill
When the funds are low and the debts are high
And you want to smile but you have to sigh
When all is pressing you down a bit-
Rest if you must, but don't you quit

Life is strange with its twists and turns
As everyone of us sometimes learns
And many a failure comes about
When he might have won had he stuck it out;
Don't give up though the pace seems slow-
You may succeed with another blow

Success is failure turned inside out
The silver tint on the clouds of doubt;
And you can never tell how close you are;
It may be near when it seems far
So stick to the fight when you're hardest hit
It's when things go wrong that you must not quit.

For all the sad words of tongue or pen
The sadest are these: "it might have been"!

En vit vecka, hipp hipp hurra!

Historiken i min app säger att jag hade 6 vita månader.. ljuvligt!

Sen tog jag 3 återfall, den 9, 14 och 22 april. De två första var milda och kontrollerade och intaget var mycket begränsat. Inget dåligt hände, men jag insåg ju också att inget jättekul skedde heller med alkohol.. Bra, kanske någon tycker, men för mig var det en rosenbeströdd led rätt in i fällan; att tro att jag kan dricka kontrollerat. Det kan jag ju inte.

Nu rullar jag vidare. Det är fredag, solen skiner och jag har läsk i kylen.
Thohej vad gött det ska bli med helg!

@Surkärring Nu passar kanske ordspråket ”man lär sig av sina misstag” in. Nu vet du svart på vitt att du inte kan dricka kontrollerat. Jag är också helt övertygad om att jag inte kan dricka kontrollerat, men det är inget jag ska testa, det skulle jag aldrig våga. Jag trivs alldeles för bra med att vara nykter på heltid och slippa tankar på alkohol.

Ha det så gött och en fin valborg!💕🌷

@vår2022 ja en lär sig ju... för vissa (mig tex) verkar det ta lite längre tid men skam den som ger sig.
Valborg var finfin och nykter, nu har jag via min app fått ett nytt "pris" för 10 nya vita dagar, yay.
Är glad att denna sidan finns, jag är dålig på att läsa andras trådar men tycker det är skönt att ha en plats att skriva ner mina tankar på.

Den 22 oktober har jag klarat 6 vita månader. Det är bara att köra på.
Kommer jag att fixa det?
Ingen aning, men idag är jag nykter. Högst troligt imorgon med.
En dag i taget.