Ja .@majsan_nu . Idag igen lite ner. En väldigt nära vän sedan 50 år är döende. Ska hälsa på idag. Mörka och ljusa trådar i livets väv. Men i nykterhet blir det åtminstone en väv o inte ett oöverskådlig trassel där man inte vet ut eller in.

Ja .@majsan_nu . Idag igen lite ner. En väldigt nära vän sedan 50 år är döende. Ska hälsa på idag. Mörka och ljusa trådar i livets väv. Men i nykterhet blir det åtminstone en väv o inte ett oöverskådlig trassel där man inte vet ut eller in.

@Geggan Så sorgligt! Du skriver så fint om livets väv, jag får tårar... Så svårt för dig men svårast för den som blir så sjuk förstås. Önskar att ni får ett fint möte 🥰
Mörka o ljusa trådar i livets väv är ord jag vill ta med mig...Tack!
Stor kram till dig 🤗

En sorts vild oro idag, vemod. Delvis pga min vän, delvis liten fnurra med dotter. Men också min vanliga våroro. Har konstaterad SAD, seasonal affective disorder. Reagerar vår o höst när ljuset förändras snabbt. Stor alkoholriskfaktor förstås. Man vill ju hitta hjälp. Gäller att inse att a förvärrar, istället för att hjälpa. Tänker igen att alkohol är etanol. Används också som motorbränsle. Bara snyggare presenterat och piffat. Skapar kemiska reaktioner som förvrider tankar och känslor.

@Geggan Sorgligt med din vän och tråkigt med fnurra på tråden med dottern och på det SAD. Inte konstigt att du är nere. Så mycket på en gång. Kan du säga till dig själv att nu är det mycket och jag mår inte så bra. Jag ska tillåta mig må som jag gör. Låta dig vara i det du befinner dig i just nu. Inte kämpa emot. Kanske säga något till din dotter att du inte mår så bra just nu och att ni kan reda ut senare. Gråta med din vän, trösta varandra. Släppa garden och bara vara ledsen och tillåta det. Ta en stillsam promenad. Alkoholdjävulen kan du be fara åt helvete, han har inget där att göra. Han kan krypa ner i sin flaska och dränka sig själv i alkoholen.

Ta hand om dig själv och kram❤️

Lite pirriga dagar nu innan lägenhetsvisning om dryg vecka. Mycket pyssel. Tidvis väldigt nervös. Nu liten promenad i solen. Önskar alla en fin dag och goda a-fria drinkar ikväll! Vi ska kanske käka lammfilé…

Ny stressvecka med lägenhetsvisningar mm städande osv. Jag är påverkad, hela tiden lite på utmattningsgräns. Simmade nu och det var skönt. Om en v borde allt vara klart och man vet! Sen är bara flytten kvar! 🐳🥳. Tänker idag att detta också är en sorgeprocess. Även om alkoholen har varit en i längden svekfull och destruktiv kompis så har vi ändå haft en lång relation med också roliga upplevelser. Men nu måste våra vägar skiljas. Tillåter mig att också sörja. Och till det hör alla stadier- förnekelse förhandling och till slut acceptans.

Så hemskt hemskt nervös. S.k. Bud före visning har inkommit på lgh. Halvbra. Ligger i fosterställning o kvider. Ta det eller riskera att visningen producerar ett lägre bud? Hatar detta system. Kraftigt sug såklart, hela tiden. To ease the pain. Klart, i det stora perspektivet är det väl fåniga problem. Jag har så jag klarar mig. Usch usch usch. Borde sagt nej till visning före visning. Ja, det är i kriser beslutet prövas. Jag tänker absolut inte dricka. Jag lider mig igenom detta på något sätt. Om några månader har du glömt alltihop sa min kloka dotter.

@Geggan Måste man ta beslut på det sk bud före visningen, innan själva visningen? Lägg dig på sängen, försök att andas, Lång djup inandning och långsam utandning ett antal gånger. Ångest brukar släppa då. Lyssna på din kloka dotter!

Ta det lugnt!🌷💕

Nu är allt klart. Snart ska jag gå iväg o skriva kontrakt. Tog det bud jag fick och är nöjd. Orkar inte vara girig och det känns inte bra. Kanske jag nu hjälper nån annan o då är det ju bra. Den största vinsten är ju ändå livets lotteri- att vi nu är två som vill leva tillsammans och ha ett gemensamt hem. Men tänk vad man kan hetsa upp sig! Jag närmar mig ju två månaders nykterhet med stormsteg. Det är fantastiskt. Jag är oändligt tacksam. Över det, och över så mycket annat- mina underbara barn o barnbarn. Som jag nu kan möta fullt ut, utan smussel och misstankar. Tjohoo! Nu skall jag bara bit för bit slappna av så skall väl den där hemska nackspärren som jag stressade mig till igår ge sig. Glad för detta forum, känns som att man kastar sig ut på en simtur buren av positiva tankar, omtanke, stöd och goda råd. Tack alla! 😍🐳😇🙏

Nu när allt med bostäderna är klart så blir det lite tomt! Inte riktigt läge att börja packa ännu. Hm. Fortfarande efterhängsen huvudvärk o stressymtom. Lugnar väl ner sig småningom. Har druckit mycket som medicin. Tyvärr hjälper det ju i början. Sen blir det förstås värre. Men väldigt vanlig orsak till mina återfall- att det är ingen idé att vara nykter, jag mår ju dåligt iallafall. Småningom skall jag ta upp ett hobbyprojekt som legat nere ett tag. Plus pianot som står o dammar. Kanske börja lite försiktigt nu i veckan? Små steg. Köpt teaterbiljetter. Det skall bli kul. Kanske börja planera för tur till stugan? Planera lite förbättringar. Ringa snickare. Hm.