@Geggan Kanske andas och ta det lugnt några dagar så stressnivån får lägga sig lite? Inte finns det plats för att dricka något nu, du har många roliga projekt framför dig. Gör en sak i taget, långsamt. Skriv alla projekt på ett papper och prioritera vad du ska börja med. Det kan ta ned stressen så allt inte finns i huvudet. Och planera in vila mellan varven❤️

@Geggan Stort Grattis till två månader
alkoholfritt! Superbra 👍
Mindre kul att inte må bra, kanske det blir bättre nu när allt (kanske) lugnar ner sig lite...
Bra tips fick du ju från @vår2022 - minskad stress kan kanske förbättra ditt
mående...
Kryakram från mig 🤗

Tack för stöd! Den kallas ju oxveckorna den här tiden o lite så känns det. Man nöter på. Det snöar. Man halkar lite runt. Känns idag som om jag nästan glömt att jag är alkoholist. På sätt o vis känns det bra. Men jag vet att då är risken stor att man nån vacker dag bara får för sig att ta ett glas. Så jag försöker hålla igång, delta i forumet som alltid är inspirerande och hjälper mig att komma ihåg att jag har en obotlig sjukdom men så länge jag inte dricker alkohol så kan jag må bra. Önskar alla en god tisdag!

@Geggan Du jobbar på så bra! Skönt att glömma bort att man är alkoholist gällande tankarna på alkohol och sug. Men bra som du säger att vara vaksam på sig själv. Tror också att det är bra att hålla i detta forum för att aldrig glömma, det är ju roligt också att ta del och dela med sig till varandra, med sina forumkompisar😁.

Ha en fin tisdag!🌷💕

Lite rutschig dag med barnbarnshämtning mm. Sen kom vi hem o åt spagetti med köttfärssås o jag korkade upp en flaska a-fritt rött! Fyllde faktiskt funktionen. Lite strävt o vinaktigt. O två glas räckte bra. Att dricka alkohol finns inte på kartan, det gör jag bara inte. Känns skönt att beslutet är väldigt stabilt.

@Geggan en favoriträtt, länge sedan jag åt spagetti och köttfärssås 😅 kanske måste göra det imorgon 😍
Jag har hittat en aökoholfri IPA som fyller funktionen väldigt bra. Och blir nöjd på en eller två.

Skönt att se att ditt beslut står fast. Bra jobbat 💪🌸

Puh! Haft minsta barnbarnet här över natten, knappt tre år! Full rulle hela tiden. Tänker på att jag ofta hade ett vinglas stående när barnen var barn. Den där blandningen av kärlek och stress, nåd och tristess. Den är inte helt enkel och ett glas vin jämnade väl ut litet. Känns bra nu att vara nykter mormor och jag fick ett otroligt fint brev av nioåringen till alla hjärtans dag. Men nattsömnen! Ungen somnade ju aldrig och vaknade klockan fem. Varit ett vrak idag, tänker på många här på forumet som har sömnproblem. Fruktansvärt! Och så starkt att vara nykter på det!

@Geggan hehe..när jag haft hand om barnbarnen (5 och 7 år) känns det som jag sprungit ett maraton och inte sover de efter ordning heller. Deras farmor säger detsamma. Men visst är det värt det😊 Själv drack jag inte när mina barn växte upp. Har fyra barn och det var alltid skjutsning på olika aktiviteter under den tiden. Saknar den tiden men nu är det slut med att fylla ut saknaden med vindrickande. Hoppas du får sova i natt 😊

Tack! Det känns så bra! Att vakna nykter och solen flödar in. Alla möjliga livsandar börjar vakna. Idag blir det promenad. Plus göra upp testamente, vilket vi behöver nu när vi ska samäga ny lägenhet och sambon har lite dåligt hjärta. Frågan om återstående år blir ganska konkret. Tänker minst 10, nu när nykter. Men mamma som dog i höstas blev 92, så det kan ju också vara 20. Åren går fort. När man dricker är man ju lite utanför tiden, så man känner inte riktigt vad som händer. Nu är allt lite mera på allvar. Hoppas Ukraina håller fronten idag med! Gårdagen var ändå lite hoppingivande. Önskar alla en fin vårvecka!

@Geggan Det kan säkerligen bli minst 20 år till med nyktert leverne😁. Här ligger det fortfarande mycket snö kvar och solen skiner för fullt. Känns ändå som lite vår i luften. Ja, tankarna går till Ukraina 🇺🇦 och all styrka till dem🙏.

Ha det gott🌷💕

Soliga dagarna bara fortsätter! Huvudvärken kommer och går. Försöker ta det väldigt lugnt. Detta är ju lugnet före stormen som kommer snart, med flyttpackning och uppackning. Läst att flytt i stresstermer motsvarar nära anhörigs död! 😇😱. Köpt lite frön o ska börja förodla dem. Läser lite. Inte mycket händer just nu här hemma- i mosats till stora världen där det händer alldeles för mycket.

Fortsatt soligt. Försöker promenera lite men blir övertrött fort. Väldigt svårt för mig att nu hitta tillräckligt lugnt sätt att röra på mig. Läste i tidningen i morse att dans är ett djupt behov för människan. Kanske prova lite sånt. Yoga förstås. Plågad också av tinnitus som kommer och går. Ikväll blir det teater, suger smått på en kaffe för att sen kunna hålla mig vaken. Brukar stupa i säng kl nio.

@Geggan Låter som du är rätt trött. Kanske behöver du vila och lugna promenader för att få ner stressen innan det är dags för flytten, samla kraft. Hoppas teaterbesöket blir trevligt.🌷💕

@vår2022 det var trevligt o allt gick bra! Och igår orkade jag med lång promenad i solen. Mycket tankar på alla stackars flyktingar. Syrran hyser sen igår tre unga kvinnor o fem barn i sin lilla övernattningslägenhet. Så traumatiserade att de vill vara tillsammans. En fick igår veta att hennes man stupat. Bävar.

@Geggan
Nu får jag dåligt samvete som bara håller på med flytten av min tråd! En världslig sak när du berättar om din syster o hennes insats för människor som kommer från kriget... Så fint av din syster att kunna erbjuda ett boende till de som verkligen behöver det 🥰
Att de som flytt vill vara tillsammans är inte konstigt o att de kan få vara det är ju bara underbart 💕
Sån sorg att få besked om att ens man stupat - kan man knappt föreställa sig.
Det är en svår tid vi lever i 😭
🤗 Kram till dig o din syster