Den strålande soliga våren bara fortsätter! Och så kriget. Känns som en ödestid. Flyttpackning har nu börjat- det blir ett par veckor av det. O så pusta ut med alkoholfritt vin. Mycket kontakt med min sjuka väninna som mirakulöst blev lite bättre o har flyttat hem. Känns att man är lite gammal, så många vänner har allt värre hälsoproblem. Jag fattar beslutet varje dag, att vara nykter. En kompis som jag hälsade på idag försökte bjuda på bubbel kl 10.30! Hon blev jätteförvånad när jag tackade nej.

Nu varit nykter 80 dagar, om man räknar dagar. Snart tre månader. Det rullar på. Inte så dramatiskt. Som många säger- vårsolen kan vara lite förförisk. Men jag vet ju hur det blir, börjar hälla upp efter frukost, fortsätta hela dan. Jag vill inte ha det så, jag vill inte vara den personen. Nu packar jag, och medan jag går igenom och gallrar ut kläder och böcker så blir det ju avsked till mycket som har varit. Så är det. Nu är nu, och nu dricker jag inte.

@Geggan 80 dagar, snart 3 månader!
Kanske inte så dramatiskt men så bra med så många nyktra dagar 🥰
Du verkar ha fullt upp o har verkligen inte tid/lust med nån alkohol!!!
🤗 Kram

@Geggan Grattis till 80 dagar!🥳. Ja, nu är nu och mycket bättre än då. Låt vårsolen förföra dig med friska, fräscha tag och nya starka krafter i ditt nya jag🌞🌷💕

@Geggan Grattis! Hatten av 👒👏
Jag är strax bakom 😅.
Jag håller med, solen och våren förför ens tankar, vi får byta ut innehållet och göra andra alkohol fria drycker mer spännande.
Bra jobbat 💪

Nu har det varit en massa farliga situationer. Trassliga procedurer på dator o telefon med banker, mm. Inlogg som inte fungerar, timmar av supportköande. Stressnivåer högt ovanför alla tak. Känner i hela kroppen att jag behöver ett glas, nej en flaska eller två för att klara av detta. Sambon valde att dricka några glas till middag vilket han inte alls brukar en vardag. Vaknade vid femtiden. En del har löst sig. Rusar nu till banken när de öppnar kl 10 för att lösa resten. VILKEN PÄRS!! Men jag har inte druckit. Kraftig hjärtklappning. Nå, snart skall väl allt vara på banan igen. Ibland är den moderna världen bara för mycket för en liten tant. Puh!

@Geggan djupandas, räkna till 10, djupandas och räkna till 10 så du får ner pulsen. Gå i lugn och ro till banken, rusa inte det höjer pulsen och ger hjärtklappning. Den moderna världen går fort men den hänger man inte med i. Andas. Bar att du inte löste detta med att dricka, det skulle gjort dig ännu mer stressad.

Passa på att vila nu, ha det gott!🌷💕

@Geggan Stor igenkänning på det du skriver! Sånt trassel råkar jag ofta ut för o det blir bara värre o värre tycker jag 😫
För mig brukar det inte lösa sig, nästa gång är det samma sak o jag vet inte hur en ska göra. .. För mig är det en som inte vill göra som jag vill, blir en massa krångel. Så blir det samma sak nästa gång 😫
Måste sen precis som du göra personligt besök för att få (tillfällig) hjälp o sen är det samma visa nästa gång...
Att komma fram på supporten tycker jag är helt hopplöst 😫
Har nån något bra tips skulle jag bli överlycklig 👍
Önskar er i alla en fin kväll 🤗

@majsan_nu Kanske ta hjälp av dina barn? De brukar vara mer hightech. Gå in på en dator/telefonbutik och få hjälp? Det är svårt att få support på tel idag, det mesta får man ta reda på via nätet tyvärr…

@vår2022 Tack för tipsen! Ska testa båda 👍
Nu är vi i @Geggan men vi kan kanske ha nytta av tipsen båda två 🥰
Tror jag har något sorts avtal i den butiken jag köpte telefonen i, ska börja med att testa det i morgon 👍
Annars får det bli barn eller barnbarn...
🤗 Ha en fin kväll alla mina vänner

Haha, tack för medkänsla! Nu är alla problem lösta. Det var bankens otroligt kackiga och röriga hemsida som ställde till det, plus antagligen överbelastning så allt bara stannade av hela tiden. Och procedur som skulle göras i flera steg. Väntade en timme på support sista gången. Visade sig att allt hade gått igenom ändå. Ja, inget att tjata vidare om men visar hur sårbar man är- att vinet känns så otroligt nödvändigt så fort man krisar av någon anledning. Att man ändå överlever utan att dricka. Så egentligen en bra erfarenhet. Mycket tack vare er alla så trillar jag inte dit. Idag blir det bio!

Ett gammalt gissel har återkommit - täppta öron med tillhörande högt gnisslande tinnitus. Urjobbigt, var och spolade, men besvären fortfar. Känner mig eländig. Kämpar lite med att inte dricka, inser hur mycket jag har självmedicinerat. Många roller har vinet spelat- lindring, tröst också glädje. Om det bara var så enkelt.. nu får jag bara försöka uthärda o hoppas på nya läkartiden på måndag.

@Geggan Låter kämpigt. Hoppas du orkar stå ut tills på måndag och att det lättar. Självmedicinering hjälper ju aldrig men det vet ju du. Krya på dig!🌷💕

@vår2022 tack! Kämpar på. Och dagarna tickar! Var inne o läste lite i det nya livet och hittade er också där! Flyttar kanske vid tre månader. Fantastiskt att läsa om folk som har många år men fortfarande deltar.

@Geggan Hej 🥰
Länge sen jag skrev hos dig, handlade om telefontrassel om jag inte minns fel... Hos mig funkar det bättre nu men fortfarande hakar det upp sig hos en mottagare 😫 Tror jag fått hjälp men orkar inte kolla hela tiden...
Hoppas allt är väl hos dig - tinnitus är inte kul, har det också emellanåt 😫
Det var två sura gubbar/gummor...
Nu kommer en gladare 🥰 Solen skiner o jag har lagom mycket att göra idag...
🤗 önskar dig en fin fortsättning på dagen o skickar en kram
PS. Jag bytte till ny grupp nyss efter ca 6 månader i min första!

Jaha, nu är det tre månader. Jag har haft hälsoproblem så dagen bara kom o gick. Det är ju en klassiker, 90 dagar. Så lång process detta med flyttandet. Men nu är flytten åtminstone bokad. Om ca två veckor. Det blir väl en liten pärs. Sen kommer jag att ha nära till en lokal med dagligt aa-möte. Kommer att börja gå. Och lite försiktigt börja träna. Önskar alla en härlig vårdag! Mycket grönt har kommit upp i mina små askar med frösådd. Livet segrar!