@nykteristen24 Verkligen bra gjort av dig att ta tag i måendet innan du körde dig själv i botten. Att du tog hjälp. När man mår riktigt dåligt är det svårare att ta tag i saker då det inte finns så mycket drivkrafter och man kan lätt fastna i hopplöshet och att det inte finns något som kan hjälpa. Man blir svårare att nå. Jag har också läst massor och skaffat mig kunskap om hur hjärnan påverkas av beroende och psykisk ohälsa. De påverkar ju också varandra i hög grad. Att lära känna sig själv, sina sårbarheter och sina triggers skapar möjligheter att på ett bättre sätt kunna hanteras sig själv, sin omgivning och få en acceptans för sig själv.

Ha en fin lördag! Du jobbar på så bra!❤️

@Ny dag vad härligt att höra! Ja Coca-cola brukar jag också köra på, men som du säger man får vara lite försiktig med att inte hälla i sig för mycket, även om det inte skadar en alls lika mycket som alkoholen. Fint att höra att du läser på om beroendet och att du vill hålla dig nykter. Tror inställningen är det viktigaste! Kämpa på!

@vår2022 tack! Ja känns verkligen som att jag ändå kunde dra i handbromsen i rätt tid denna gång. Jag tror att med mer kunskap om hur jag fungerar och hur beroende/ ohälsa fungerar ju lättare kanske det kan bli att må bättre sen. Tack!

@nykteristen24 Heja dig! Tålamod och att låta dagarna tuffa på. Sån hjälp att kunna öppna det här forumet och få läsa och känna igen sig, få stöttning och pep, få svar och tips! Så värdefullt!
Nu tar vi oss an den här lördagen - idag ska vi inte dricka det där första glaset.

@Kirskål tack! Ja tålamod är något jag verkligen jobbar med. Att låta processen och livet ta sin tid. Allt kan inte bli bra på 1 dag utan det tar tid. Behöver låta mig ta den tiden också.
Ja det är verkligen till en hjälp,
Här är det en solig och nykter lördag, ska ut och äta ikväll på restaurang. Det blir trevligt. Hoppas du också får en fin lördag!