Måndag morgon hemma efter en jobbhelg. Förra veckan gick bra, jag lät inte bli att dricka alkohol hela veckan men jag höll mina nio enheter och tre dagar utan alkohol. Däremot vill jag ändra maxantalet per gång, 4 enheter är för mycket (precis som du sagt till mig @Kennie 😋). Det fjärde glaset smakar inte alls lika bra och jag är för trött och bakis nästa dag. Så så får det bli. Skön insikt, gjord tillsammans med min partner som vet om min resa här och stöttar mig helt.

@Påvägmothälsa Framsteg, framsteg och bra att du har din partner som stöttar dig. Håller med om att fjärde glaset är inte så gott, första är godast, men som vi vet, så brukar det sällan stanna där.

@prinsessa Hej och fint att se dig här. Jo, det är bra men jag är en person som oftast har mycket att göra. Nu är inget undantag. Fokuserar på att sköta mat och vila, samt hålla mina alkoholvanor, för att orka. Hur mår du?

@Surkärring Veckan har varit bra men det har blivit för mycket jobb, idag och imorgon blir det fokus på återhämtning 😊Jag är mycket tacksam för min partners stöd, det underlättar så mycket. Läste vad du skrev om din partner för en tid sedan. Det lät jobbigt.

@Påvägmothälsa tack ska du ha! Min partner är välmenande men inte så engagerad. Han skämdes dock väldigt dör senaste händelsen och har faktiskt druckit alkoholfritt nu senaste gångerna vi ätit ute, yay!
Jag jobbar i helgen, hann inte med lunch idag men det är sånt som händer. Solen sken när jag cyklade hem och det kändes gött iaf 🙂
Köpte pizza på hemvägen och det blir en film och te ikväll. Känns bra!
Önskar dig skön återhämtning, och många solstrålar! 🔆

Torsdag morgon. Ledig dag med lite vila. Det behöver jag. Har varit mer trött än vanligt det senaste och då ökar risken för "tröstdrickande". Försöker att göra precis tvärtom, att inte dricka då. Det gör mig vare sig piggare eller gladare och jag sover sannolikt sämre. Som alltid använder jag min struktur och goda vanor för att kunna göra kloka val.

Mörk dag. Svacka relaterad till mycket att göra och låga energinivåer. Känner mig bara arg och ledsen och skall försöka stå ut med mig själv och ta hand om mig. Göra det viktigaste.
Har skött mig ok denna vecka. Gick över min målsättning med en enhet igår. Försöker tänka att det är bra nog.