Hello!

Idag känns bromsklossarna av efter festandet förra veckan. Energilös och utan driv. Inte konstigt alls. Tränade lite tidigare idag, åkte runt och handlade och ägnade en stund på balkongen men får absolut inget vettigt gjort. Det är just det här som händer när det blivit enheter för ofta. Bromsklossar läggs på hela mig och tillsammans med en ökad ångest. Jag mår ju egentligen långt bättre än såhär och det känns förstås galet onödigt att orsaka sig själv ett sämre mående än man egentligen har. Försöker inte uppmana till att dricka alls men det är förstås en avsevärd skillnad när jag håller det till säg två kvällar med enheter på en vecka än så tätt som det nu blivit. Och då vill jag ju egentligen inte ha så mycket som två tillfällen heller.

Morgondagen bör bli lite mer energirik när jag fått mer vila och en till dag passerat. Gör det bästa av dagen ändå och kommer ägna kvällen mellan serier, balkongen och mys med 🐈‍⬛🐈‍⬛
Ta sovmedicinen i god tid och se fram emot en förhoppningsvis lite piggare dag imorgon 💕

Kram

@Natalia Precis, inget konstigt alls. Men i morgon är det gott kaffe som gäller. Och till dess så får vi göra det bästa av måndagen, tycker det låter mysigt med katter och serier.

@prinsessa godmorgon godmorgon! Morgondopp låter ljuvligt, det tar vi i princip varje dag när vi seglar (svalaste morgonen var det 14,7 grader!). Kaffet smakar bra här också innan jobbet och idag är det dag 4 😊 Kanske är det en "smekmånad" hittills men som så många härinne skrivit innan mig, det är nästan skönt att ha bestämt att jag inte skall dricka. Ingen förhandling eller planering behövs. Dricker goda alkoholfria alternativ och trivs med det. Glad tisdag!

@Påvägmothälsa Så bra gjort av dig! Det är sant, när man väl bestämt sig att idag blir det enhetsfridag så är det såååå skönt, det gäller bara att komma dit också :-) Heja dig! Jag hänger på dig med en vit tisdag!

Godmorgon @prinsessa, @Påvägmothälsa och godmorgon @Källarmannen 🙂

Har fått god riktig sömn och vaknade med ett gladare mående och lite mer energi idag. Vaknade med endast en kopp kaffe kvar hemma och har nu varit och handlat nytt ☕️

Snart är det lunch-träning och idag håller jag fortsatt fokus mot saker jag mår bra av på riktigt och med fokus på att upprätthålla välmående, skärpa och energi. Varken vill eller kan tillåta att lägga bromsklossar på mig själv ikväll.

Nu skapar vi en bra tisdag 💕

Godkväll 🙂

Det är en riktig skön kväll.
Det blev styrketräning, vighet och kickar idag @Påvägmothälsa. Kanonskönt. Nu har jag just slagit mig ner på picknickfilten vid en lugn strand. Det är några gulliga par som har picknick runt om 🥰 och sommaren är ju härlig på det viset. Att man bara kan slå sig ner och ha det bra. Trivs bra i mitt eget sällskap i naturen. Har ju dessutom både mobil och hörlurar här så det rådet ingen brist på stimuli och det skulle vara så.

Har inte behövt besväras av nåt sug idag men under eftermiddag har jag fått förfrågningar om nåt glas ihop med grannar runt om som har semester. Det blir förstås lätt att tanken ändå väcks. Men idag har jag ingen sån lust. Vill bara avnjuta mitt nu här vid vattnet och framförallt vill jag inte lägga på bromsklossar på mående och energi inför morgondagen.

Önskar en skön kväll!
Kram

😭😭😭
Nu ser jag ju att andhonan har skadat benen. Haltar och är jättesvullet. Jag fixar inte sånt. Vet inte om det är en idé att ringa viltvårdare. Hon ser ut att va ok i övrigt. Förra veckan var hon inte halt. Mitt hjärta blöder ❤️‍🩹

@Natalia Hoppas att andhonan återhämtar sig, det brukar djur vara bra på att göra, liksom vi människor om vi bara låter bli våra enheter. :-)
Låter som om du haft en fin kväll. Vi kommer inte ångra oss i morgon till morgonkaffet!

Hallå på er 🙂

Så skönt @Nystart2023! Hur känns det efter dina 10 dagar?

Det är en pigg dag och man vaknar ju som sagt aldrig och ångrar att man inte intog enheter igår. Håller mest fokus mot att skapa en ny bra dag, att upprätthålla energi, skärpa och välmående. Ska inte lägga på några bromsklossar idag.

Önskar en skön onsdag 💕

@Natalia @Nystart2023 @prinsessa Här blir det femte dagen i rad nykter denna planerade fyraveckorsperiod. Vi var hos nyinflyttade vänner igår och jag blev erbjuden alkohol och tackade nej. Mycket nöjd med detta. Tyvärr blev kvällen sen eftersom jag hade saker att göra hemma sen så jag var ganska trött på morgonen. Har hunnit vakna till nu och morgonkaffet var gott. Full fart på jobbet 😊 Bra gjort att undvika bromsklossar bästa fikavännerna.