Godmorgon i stugan!

Efter två sega dagenefterdagar vaknade åter jag pigg och energirik på dag 3 🙂
Säger som @Källarmannen, motivationen är hög! Det är dags att steppa upp för en bättre avhållsamhet. Vi har nog alla olika skäl till vad som motiverar att vilja hålla oss mer avhållsamma och jag har förstås mina. Jag behöver hålla mig allert och fokuserad för att saker i min vardag ska rulla som jag vill och som de bör, utan för många distraktioner av av den energisänkning enheterna skapar och att saker således halkar efter. Jag har landat stadigt i ett gott välmående efter flera mörka år av ovälmående. Känner mig dessutom trygg i min drognykterhet vilken jag nu nära två år senare också upplever mig fullt återhämtad från. Det tog tid men jag har tålamod. Tycker om livet som det är och tycker om min höga glada energi! Klart jag inte vill förstöra det med en så tät frekvens av kvällar med enheter.

Har morgonmys med ena kissen i knät på balkongen. Mindset on top. Ska ägna dagen åt att beta av todo-listan, åt lite tid i solen och i kväll träning men min tillika energirika träningskompanjon. Främst står en promenad och en liten stund i naturen på tur innan hettan kommer och därefter brunch.

Idag vill jag inte, men desto mer viktigt, idag ska jag inte dricka vin.

Önskar en fin måndag!

Tittut igen 👀
Är så glad över sommaren, ljuset och att bara kunna gå eller åka på små utflykter och slå sig ner med kaffet på en filt och ha det bra en stund. Har så många mysiga ställen vid vatten väldigt nära hemmet och som ni förstått betyder naturen mycket för mig. Idag sitter jag på filt en stund vid ett ett annat litet mysigt ställe och under ett nytt träd 🌳 Lugnt, rofyllt och glatt.

Jag tror att jag äntligen funnit ro i mig själv. Efter många år av sambos, bonusbarn, fosterbarn, inneboende, pojkvänner och liknande har det varit ovant för mig att bo själv. Har känt mig vilsen med att bo själv, som att saker upplevts meningslösa. Sen förra sommaren då min senaste manlige vän försvann från mitt hem har jag lagt fokus på att boa in mig och orientera mig i att vara just själv. Det har varit värdefullt att landa i. Känner mig trygg i det nu och inte längre vilsen. Den killen och jag har en annan sorts relation idag. Till slut har vi lyckats att hålla relationen till att bara vara just vänner. Vänner som inte sover hos varandra. Han är som en lillebror för mig och betyder oerhört mycket. Det är det energiknippet jag tränar med numer och han är klart en solstråle för mig och vi har massa skoj. I en kärleksrelation tog det aldeles för mycket energi från mig och för mycket tråkiga tokigheter och svartsjuka från hans sida. Det är därför jag inte släpper in nya källarmän i mitt liv. Iaf inte så nära inpå att det skapar en tvåsamhet. Är inte redo eller öppen för den sorts tvåsamhet än. Vänner och umgänge däremot, absolut men känner att det fortfarande är en viktig tid för mig att fortsätta finna ro i mig själv och ta små försiktiga steg vad gäller nya källarmän. Här under trädkronorna, den blå himlen och brevid vattnet är iaf allting fulländat 🥰

Kikar in mycket idag och kvällen går mot slut. Det har varit en bra dag. Mer energirik än föregående två dagar men ändå med ett litet ludd i huvudet. Brukar kännas så när det blivit enheter för ofta. Det är min milda form av A-abs. Det stör inte mer än att jag är lite mindre allert så att säga. Dag tre brukar vara kritisk och bestå av starkt sug men har inte upplevt det idag alls. Det kan möjligen vara en förändring i mindset som gjort att enheter varken varit en fråga idag, att fokus och motivation att komma lite längre bort från enheter och ludd i huvudet hamnat som prio 1.
Iaf idag och det är tacksamt att ha sluppit den förhandlingen 🙂

Nu blir det serier till sömn infaller sen. Önskar en godnatt!

Godmorgon @Källarmannen, @prinsessa och vet inte om @Påvägmothälsa kanske är ute på båt med sin kaffekopp nu ☕️
Hoppas ni kan skapa en så fin dag som möjligt var ni än befinner er.

Kram 🌳🌱🌸

@Natalia Tack så mycket! Detsamma till dig och ni andra i kaffestugan! Lyssnar på ljudbok "Tack, det är bra! Min väg till ett nyktert liv", har lyssnat på den förut, vilket gör att jag kan göra annat samtidigt, multitasking :-)

@Natalia @prinsessa God eftermiddag från gästhamn där vi ligger för andra natten pga reparationsbehov. Vi har precis handlat och fyllt på förråden och skall spela lite minigolf. Har läst igen dina senaste inlägg Natalia, du gör en så viktig och stark resa. Själv har jag kämpat senaste veckorna, igen, och fortsätter. En dag i taget. Önskar mina goa kaffekompisar en fortsatt fin tisdag. Vi ses imorgon ❤️

Så skönt du ska ha det i båt @Påvägmothälsa, jag vill hoppas att du har det bra och att du finner ro i själen ❤ Det låter så härligt.

Jag med kronisk insomni sover som allra bäst just i båt där det rör sig lite och om det är stora fartyg som åker natt sover jag gärna nära intill dånet från maskinrummet. Finner det så rogivande. Om jag åkt Finlandsfärjor har jag av just den anledning helst valt hytter längre ner och sover aldrig så bra som just där. Möjligen i tält. Och oj den ro jag finner i en gunga eller att ligga i hängmatta 🧘‍♀️
Finner även direkt-ro till dånet av V 8-12 och helikoptrar.

Två minuter nedanför mig har jag en gästhamn och endel båtar står för uthyrning. Endel bor i dem året om. En av de större båtarna hyr ut hytter per natt och det är inte sällan jag övervägt att gå ner i sov t-shirt äoch hyra en hytt bara för att få sova i ro utan förbaskad sömnmedicin. Bara i ro. Och på tal om ro. Inget gör mig så rofylld som en gammal eka med åror. Jag älskar att ro. Även att paddla fram på stilla vatten. Det får mig förstås att undra varför i hela friden jag bor i en stor trea högst upp medan allt jag mår bra av finns på så liten yta i naturen 🙂

Hoppas du spöade vännen i minigolf förresten ✌️😉

Stor kram

@Natalia Ljudet av en V8 tycker jag mest piggar upp och man blir sugen på lite cruising i framsoffan 😁Lite Doowop på stereon och man är på banan igen. Tyvärr så var det ju ofta i kombination med enheter, så jag låter det vara historia och nostalgi. Ha en go kväll.

@Källarmannen jo såna motorer ger mig en lång hals och vakna nyfikna ögon med men allt annat försvinner liksom. Om jag skulle betala nån att stå och gasa utanför mitt sovrumsfönster skulle jag sova mycket gott. Och dyrt 😅

God morgon vänner. Gårdagen blev härlig och jag förlorade i minigolf, men bara knappt 😋 Höll maxmålet med tre enheter och har sovit bra. Att vara på havet är ljuvligt och jag älskar allt med det. Tystnad, vind och vatten. Att klara sig med det en har. Att leva med vädret och inte emot. Idag hoppas vi fortsatt på mekanisk hjälp så att vi kan ta oss härifrån. Annars njuter vi av dagen ändå. Håll er lagom svala i värmen ❤️⛵

Har förresten anammat att börjat dricka Coca-Cola oftare och det känns olagligt 👀 Låter förstås knäppt då jag har en gedigen historia kring narkotikaklassade tabletter och inte har några besvär med att dricka en flaska vin. Den vinflaskan är dock oftast en nog så oönskad konsumtion men jag försöker anamma cola och tänker att det kan pigga upp lite då jag känner mig lite luddig huvudet nu efter period med mer frekvent enhetskonsumtion. Men det tar emot må jag säga. Är så strikt med kosten annars.

Nu ska jag hämta pappa och äta på stan. Han har bett mig hämta honom för han vill dricka nån öl. Det är väldigt sällan han gör det och jag vill inte be honom låta bli. Är dock inte säker på hur det kan komma att trigga mig idag. Har övervägt att be honom låta bli för min skull men vill inte riktigt göra det då jag vet att han sällan men ändå uppskattar att ta två öl när det är nåt speciellt.

Kran och önskar en fin dag 🙂

Nä den här värmen och framförallt hettan i hemmet o på balkongen manar inte till nåt sug efter enheter faktiskt. Är dåsig nog som det är. Ska åka och köpa nån god, kall råsaft eller färskpressad äppeljuice och leta på lite svalka under nåt träd 🌳

Kram

Det gick faktiskt bra idag med enhetsfrågorna törs jag nu tryggt konstatera. En liten förhandling startade på kvällskvisten vid 19-tiden, en timme innan bolaget stängde, men det var inte en svår förhandling och egentligen inget sug heller. Mer en medvetenhet om att bolaget fortfarande var öppet och en fundering över om det kunde varit trevligt med enheter ikväll men nej, jag såg ingen trivsamhet i den idéen idag. Min äppeljuice är mycket godare och serier med 🐈‍⬛🐈‍⬛ mycket mysigare.

Det känns bättre för mig att inte sätta totalt förbud. Det stressar mig inte på samma sätt. Känns lättare för mig att ta en dag i taget och tänka att om jag vill så kan jag inta enheter en annan kväll men vill jag verkligen det den här kvällen och vill jag det egentligen?
Mer till att fokusera på vad jag redan vet att jag mår bra av och vad jag egentligen vill göra. Stort fokus ligger på att jag inte vill förstöra min goda energi och inte dricka på ett sätt som gör att vardagliga saker halkar efter. Sånt får jag nämligen stor ångest över när det dricks för ofta. Att jag inte orkat städa, tvätta eller haft energi över till att helt enkelt leva livet som Jag egentligen vill. Även om jag över lag har ett gott välmående idag, upplever jag enheterna som en bromskloss för mig då de tar ifrån mig stor del av motivation och entusiasm.
Så ja, det är verkligen tid att kliva upp ett steg med allt detta. Det är inte acceptabelt för mig hur det här har blivit. Vem vill ha bromsklossar när man egentligen är en virvelvind av energi och glad fantasi?

Har förresten bytt ut den förbaskade lilla högljudda luftkylaren till en vanlig fläkt idag. Funkar bra mycket bättre än det misstag jag köpte hem och ljudet av fläkten är sååå rogivande.

Ses på morgonkaffe 🙂