Jag hänger på @prinsessa!
Har också måndag utan enheter. Tränade rätt hårt på eftermiddagen och efter det fick jag nån idé om att kanske köpa enheter. Men förhandlingen blev lätt ikväll tack och lov och inte sådär radiostyrd. Tanken kändes bara onödig och jag vet att min kväll blir mysigare utan. Vill heller inte att tisdag ska präglas av dagenefter-känslor. Som du alltid säger; man ångrar aldrig att man inte drack igår 🙂

Godmorgon på båten ⚓️
Och godmorgon i kaffestugan 🏚

Ångrar absolut inte att jag inte köpte vin igår. Har dessutom sovit som en stock och är tacksam för nätter då sömnen får fungera och att få bli ordentligt utvilad mellan varven.

På dagordningen står att beta av todo-listan och träning med energiknippet i eftermiddag. Har en väldigt pigg och glad energi idag och gör klokt i att börja dagen med antingen en promenad eller att bara ta med kaffet ut i naturen en stund och samla ihop mig för lite bättre fokus på todo-listan. Just nu sker en explosion av idéer och energi i mitt huvud och det är förstås underbart att kunna vara så hög på livet en vanlig tisdagsmorgon men i hemmavarande och inte på arbetsplats med mer givna rutiner behöver jag dock vara noga med att balansera den här sorts energi klokt så jag inte hamnar i ett läge där jag känner mig understimulerad men heller inte tar ut all energi i ett svep. Balans mellan 🤸‍♀️ och 🧘‍♀️

Vill låta bli att lägga in bromsklossar på den goda energin i form enheter i kväll.

Önskar en fin tisdag!

Hej och godkväll i kaffestugan! Haft en bra tisdag och ska fortsätta ha så också! Ha en finfin tisdag så ses vi vid kaffet i morgon bitti, kaffet kommer smaka gott i morgon!

@prinsessa. Jag är störd!
Jag köpte bromsklossar ikväll.
Nog inte till någon annan nytta än att mitt beroende ville det. Har haft en energirik, glad dag och ett bra träningspass med min vän - energiknippet. Men därefter.

God morgon vänner. Jag trillade dit lite igår också 😢 Kändes som min kropp var robotstyrd och gick av sej själv ner i källaren. Fick med en flaska vin, dock är det halva kvar som gott är. Blev vatten framför TV,n i alla fall. Ha en fin onsdag 🥰

@Källarmannen @prinsessa @Natalia Kampen går vidare. Jag vet ganska bra hur det känns att halka dit och inte göra som en tänkt. Vi gör som prinsessa säger och laddar om. Så många gånger som det behövs. Själv klarade jag av en dag utan enheter igår. Jag har ju också en underbar partner som stöttar mig, det hjälper mycket. Göyr mig är det också så viktigt att fatta ett tydligt formulerat beslut om dagen. Nu är det en underbar solig morgon och jag skall snart sätta på kaffevatten. Vi ligger i naturhamn igen så det blir morgondopp. Temperaturen har dock gått ned en del efter regn och blåst så det kommer att kännas "friskt". Önskar en bra onsdag ⛵

Godmorgon från en tom och skön strand. Tog med kaffekoppen och har ätit frukost ihop med 5 st🦆

Dagens energi för förstås lite dämpad efter bromsklossarna igårkväll. Endel dagar är beslutet att avstå lätt och sen kommer dagar när jag bestämt ska ha bromsklossar. Är precis som @Källarmannen less på att kunna bli såhär himla radiostyrd.

Igårkväll ihop med bromsklossar tyckte jag även det var en bra idé att tacka ja till att träffa en vän på servering över nya bromsklossar ikväll. Ska just försöka styra om den idén till en alkoholfri träff istället.

Nu ska jag iaf avnjuta min stund vid vattnet och önskar er en fin dag 🙂

Godmorgon från en blåsig sittbrunn. Ja, det är intressant att besluten ibland är så lätta att hålla och ibland så svåra. Att förstå vad som ligger bakom är väl en del av att lösa ekvationen om att styra intag. För mig är i alla fall en stor del att se till att jag mår så bra som möjligt rent allmänt. Här skiner solen och vi är på väg norrut mot hamn där vi lämnar båten på lördag för att arbeta några veckor 😭 Bra plan att planera om träffen idag Natalia , lycka till.

Godmorgon i brunnen @Påvägmothälsa 🙂

Hade en trevlig kväll på annan ort med en vän igår. Fick väldigt gott kaffe när jag vaknade men har landat hemma igen med min egen kaffekopp och kikar in. Blev bjuden på god middag med bromsklossar igår och under kvällen kändes valet ok. Tillfället var mer rätt och trevlig än det knäppa valet med vin helt för mig själv i tisdagskväll. Det är sådana tillfällen som ger mig ångest, när jag alena dricker vin en kväll styrt utifrån sån sorts sug medan jag egentligen vet att jag alltid mår långt bättre och har skönare kvällar utan.

Idag lovar jag mig själv en dag fri från sånt. Ikväll är det dags för träning igen och imorgon vill jag ha en piggare dag 💕

Kram

God morgon alla. Idag är sista seglingsdagen för denna gången och det känns både vemodigt och skönt. Det skall bli roligt att komma hem igen också. Igår drack jag en enhet för jag hade bestämt mig för det, och lyckades hålla det. Det är en av de svåraste sakerna med måttligheten för mig. Då har jag två enheter kvar i min "budget" för veckan. Om jag håller den blir det första gången på flera veckor. Skall satsa på det 😃

@Påvägmothälsa Jag tycker du verkligen lyckas bra med din budget, bra gjort!
Natalia: Hoppas det är en piggare dag idag!
Källarmannen: Ingen källare igår hoppas jag?!

Önskar er alla i kaffestugan en fin fredag! Dricker gott kaffe nu, ska ta mig en promenad och kanske hoppa i sjön. Sommar, sommar... underbart! Och underbart att känna sig pigg!

Godmorgon!

@Påvägmothälsa ni verkar ha haft en riktigt fin tur på båten och sommaren är inte slut. Ta med den sköna känslan och skapa riktigt sköna dagar hemmavid 🥰

Jo jag är piggare idag @prinsessa men medger att jag har svårt att hålla mig avhållsam just nu. Inte främst pga radiostyrt sug, vilket förstås också händer, men nästan mer pga ett ökat socialt behov. Det är just nu lätt hänt för mig att vilja följa med på serveringar, tacka ja till förslag om träffar som inkluderar enheter eller att jag rent av får en vilja att gå ut på nåt ställe och festa. Det är förstås inte det enda jag vill göra, har många trevliga alkoholfria intressen och träffar med men den här känslan får mig att sänka garden för enheter lite.

På ett sätt tänker jag att det får vara ok att gå ut eller välja en del träffar där enheter inkluderas men jag gör klokt i att planera sådana tillfällen lite bättre så de inte behöver resultera i för många enhetstillfällen och energisänkningar.

Önskar er en fin dag och en fredagskram 🤗🍀