@Natalia Tack 🙏 Nu däcken på, bilen tvättad och dammsugen. Nu blir det att förbereda för morgondagen och jobb. Blir säkert en bra vecka. 💪 Ha en fin söndagskväll och mys och må. Ps. Sitter ute nu i kvällssolen och lyssnar på fågelkvitter, så vackert 🥰

Fina @Påvägmothälsa, att vara i en svårare depression är sanneligen inte roligt. Det är svårt att motivera sig när livet blir mörkt och kanske med en ångestfylld rädsla. Det är sanneligen inte roligt när inte längre det glada glädjer och man kanske inte förmår att njuta av våren som man brukar, inte heller höra fåglarna lika klart men jag hoppas att du finner ro med det goda kaffet i trappan där solen värmer. Är säker på att din psykolog redan ger dig bra verktyg och samtal och jag vill bara kika in och påminna dig om att du kommer att må bättre än såhär. Du har rätt, kanske inte imorgon, kanske heller inte nästa vecka men en sak står klar, du kommer att må bättre än så här. En liten stund och en liten dag i taget. Det kommer att vända när du bearbetat det du behöver och funnit nya vägar fram. Var mindfull och våga ha tilltro ❤

@Friluftstok Härligt! Hur känns det idag? Ångrar du att du inte drack igår?! :-) :-) Jordgubbssaft, det var inte igår man drack, det, men mumsigt är det med saft.

Natalia: Var det idag som du skulle på arbetsintervju? Stort lycka till i sådana fall!

Alla Kaffekompisar: Ny vecka, det ska bli sol och värme hela veckan. Så underbart. Jag dricker just nu gott kaffe och ska ut och ta mig en promenad och sen är det jobb hemifrån idag. Så glad att jag inte drack igår. :-)

Godmorgon i stugan!

Bra val @Friluftstok! Gjorde detsamma och som @prinsessa säger kommer vi faktiskt aldrig vakna och ångra att vi inte drack igår ✊️
Jag gillar det uttalandet!
Ibland är de små justeringarna i tankarna dem som blir mest hjälpsamma.

Sitter på balkongen med tredje koppen kaffe. Blir ännu en solig dag och kommer snart åka ut till sjön igen för picknick och promenad. Samla ihop de sista tankarna inför min arbetsintervju. Har inte varit på många arbetsintervjuer i mitt liv, arbeten har mer ramlat över mig och det är förstås väldigt tacksamt. Känner mig inte nervös men förväntansfull. Ser det som ett viktigt möte. Lika viktigt som det är för arbetsgivaren att välja rätt person, är det viktigt för mig att välja en arbetplats som är lämplig för mig när det kommer till fullt och fast arbete.

En ny vecka med nya möjligheter är här. Avnjuta morgonkaffet ordentligt.

God morgon önskar även jag. Har egentligen en ledig dag men behöver åka in för ett möte. Sen hem igen, försöka att inte dröja mig kvar. @Natilia , tack för orden. Det är bra att repetera att det kommer att bli bättre. Kaffet smakar bra här idag, tillsammans med surdegsbröd som jag bakat själv. Önskar er och mig en fin dag!

Kommer nog bli lite tjatig men det är sååå skönt här på bryggan vid sjön. Tacksam för det fina vädret. Önskar jag kunde tagit med 🐈‍⬛🐈‍⬛ men sitter och matar två 🦆🦆 istället.

Zen 🧘‍♀️

Klockan ringde 0504 imorse @prinsessa så jag kan ju inte påstå att det kändes bra när jag vaknade 😂 Jag HATAR morgnar! 🤬 Men jag är lite felprogrammerad där 😂 Men såklart man inte ångrar att man inte drack. Det är viktigt att ha det med sig! Har tänkt på det det sista året, även om det är någon kväll som innefattat en eller ett par enheter och att man inte är bakis dagen efter så kan det kännas onödigt 🤷‍♀️ Nu kör vi nykter måndag, ja hela veckan siktar jag på!

@Natalia, lycka till på intervjun imorgon! Instämmer till fullo med dina tankar om att det är ett viktigt möte. Jag ser även provanställning som något positivt, aldrig tänkt på det som en osäker anställningsform. Gör jag mitt jobb bra så blir det ju en tillsvidare. Snarare är det en trygghet för mig att kunna säga upp sig smidigt om arbetsplatsen inte är en bra match för mig!

@Källarmannen vilken härlig kväll! 🤩

Godmorgon!

Jag vaknar alltid tidigt pga terrorismen (!) här hemma 🐈‍⬛🐈‍⬛
Hur tidigt det egentligen är går upp för mig tex nu när jag ser att klockan bara är 06, jag snart druckit ur andra koppen kaffe, provat kläder och har målat naglarna.

Tycker du är duktig @Friluftstok som fått till en bra måttlighet. Det måste kännas skönt att ha kommit till den punkt när suget inte besvärar lika mycket som det kan göra i början. Det är riktigt bra gjort 🙂

Ännu en solig dag och jag är tacksam.
Önskar en fin tisdag 💕

@Påvägmothälsa Godmorgon godmorgon! Visst gör solen allt lite lättare. Jag hänger på dig med en nykter tisdag!

@Natalia Lycka till i dag på intervjun! Kommer gå superbra med din härliga energi!

Hallå i stugan!

Jag hör till dem som inte ofta blir bränd eller röd av den svenska solen men år efter år glömmer jag och påminns om att justja, man behöver vara lite försiktig med den första vårsolen!
Jag har nu starkt röda nyanser i fejset och efter att ha vänt ryggen till solen idag svider det även på ryggen.
Same procedure as last year?
Same presidiur as every year 🙃