Vaknade vid 04
🐈‍⬛🐈‍⬛ har ätit frukost och jag dricker kaffe med massa vatten brevid. Det blev enheter igårkväll och det ger mig lite ångest idag. Vill sikta på att inte låta det bli fler enheter den här veckan.

Vad skönt att du fick en lite bättre dag igår @Påvägmothälsa 🌸
Det kan vara bra uppmärksamma de bättre dagarna när det känns mörkt. Jag har en app som heter daylio. En sorts humörräknare där man fyller i hur dagens mående varit. Där finns också en rad aktiviteter man kan bocka i över vad man gjort under dagen, man kan lägga till egna aktiviteter och skriva anteckningar om man vill och sen titta på vecko och månadsstatistik över hur måendet sett ut. Om man jobbar på måendet med olika strategier kan det vara intressant att följa hur det man provat gett för resultat på kort och lång sikt eller hur vardagliga göromål inverkat på dagens mående.

Önskar en godmorgon och hoppas ni får en fin dag 💕

Godmorgon i kaffestugan alla vänner och djur. Nattsömnen här blev ok, med läkemedel till hjälp men det är får vara så. Chiapudding (overnights) med fikonmarmelad äter jag till mitt härliga frukostkaffe. Jag planerar att låta en nykter tisdag följas av en nykter onsdag. Tack för tips @Natalia, jag har en hel del liknande strategier som jag använder. Just nu behöver jag dem verkligen. Igår blev den första dagen utan enheter på länge. Det känner jag mig nöjd med. Önskar er en fin dag!

@Natalia God morgon på Er alla! Blev tyvärr några enheter för mej igår också, hjärnan gick på högvarv efter jag hade besökt min åldrige och dementa far, vet och fasen hur länge det kommer att funka för honom 😳. Ja ja, nya tag idag och jag är pigg och motiverad i alla fall.

Godmorgon mina kaffekompisar! Dricker kaffe i lugn och ro och ska njuta av ytterligare en solig vårdag.

@Natalia Hoppas det går bra på intervjun idag.

@Påvägmothälsa så bra att du var utan enheter igår och att du mår bättre.

@Källarmannen förstår att det är jobbigt med din far, men skönt att du är pigg och motiverad.

Usch vad det var onödigt med enheter igår! Försöker undvika att slå på mig själv idag, det föder inte bra känslor att känna mig värdelös och skuldbelagd men jag undrar dock hur jag ska få till det på det sättet jag själv vill.

God morgon! Här serveras rågbröd med ost och gurka, samt kaffe med vegansk mjölk. Det är runt nollan ute och ser ut att bli en fin dag igen. Jag ångrar inte att jag inte drack igår och tar en nykter torsdag idag. Min starkaste motivation just nu är att göra det som jag VET är bra för mig. Glad torsdag!

@Påvägmothälsa Men wow vad bra att du inte drack igår! Vilken motivation du har! Mums med rågbröd med ost och gurka, kan jag ta mig en macka?! :-)

Ha en finfin torsdag alla mina kaffevänner! Det väntas sol :-)

Godmorgon ❤

@Påvägmothälsa det låter klokt att fokusera på sådant som gagnar välmåendet, inte minst då du jobbar med din depression just nu. Jag vet ju hur jag själv upplever att de här enheterna inverkar negativt på energi och motivation och ändå lättare sagt än gjort att helt avstå. Är redigt less på att ha ett enhetsbesvär ✊️
Men det är sol hela veckan och det är skönt att våren är här ☀️🌳🦆
Hade inte @Friluftstok redan haft sitt namn hade jag gärna tagit det.

Önskar en skön dag!
Kram

Idag hade jag det här mötet 🙂
Kände att det skulle passa mig riktigt bra men är självkritisk och tar aldrig något för givet. De ska träffa en person till och därefter får vi helt enkelt se. Det är inte upp till mig längre och blir heller inte ledsen om det inte blir jag. Det finns alltid fler lämpliga personer beroende på vad som eftersöks. Jag gillar dock inte eftermiddagsmöte då folk är lite hungriga igen och lite mer trötta och ofokuserade. En sak jag dock aldrig ska upprepa är att dricka energidryck innan nån form av möte nånsin igen. Brukar aldrig dricka energidryck men idag en 50 min innan mötet åkte en vän förbi med en ny smak av Celsius till mig och ville önska lycka till. Och herrejösses, det kändes som jag skulle dragit en lina uppiggande substans.
Det här med energidryck när man redan har mycket energi 🤪🤯💫💥
...varför finns det ingen varningstext på burken?
Var så samlad och stabil innan energidrycken men sen gick det uppför, långt uppför. Och jag känner att vem behöver droger när det finns energidryck???
Det är helt galet!
Det är tur att jag är självreflekterande och absolut är jag en energifull person ändå men efter energidrycken blev jag skakig inom, kunde inte sitta still och med en blick som gick åt alla håll. För att inte tala om tankarna...
Total explosion!
Stort fokus under mötet gick till att hålla händer och ben stilla.
Att energi lyser igenom får vara helt ok. Det är ändå en del av mig 😂
Reagerar ni också såhär på energidryck eller är det bara vi ungar med redan extra energi?

💕

Här serveras det kaffe! Nej, jag dricker aldrig energidryck heller, tycker inte om det. Hoppas och tror att det gick bra på intervjun Natalia
God och glad fredagsmorgon! Jag ångrar inte att jag inte drack igår, och det gick ganska bra att somna. I helgen är jag ledig , bortsett från att vi skall arbeta med båten på söndag inför sjösättning. Ser fram emot ledig tid.