...kikar in en gång till och konstaterar att jag nu känner mig helt säker på att det inte blir några enheter ikväll. Jag har det bra här med kissarna. Vi kikar på serier, myser och vi behöver inget bubbel 🐈‍⬛🐈‍⬛ Inte ikväll och inte följande kvällar heller. Men en dag i taget.

Hejsan igen! Natalia, såg just att du kikat in och rapporterat om enhetsfri kväll liksom. Bra gjort! Har förresten kokat på kaffe som jag skrev om. Blev riktigt starka doningar, inget socker eller mjölk i heller, bara slätt kaffe alltså. Har använt en liten kopp idag, men fyllt på den några gånger så man är väl uppe i en ordentlig mugg vid det här laget skulle jag tro. Piggnat till lite faktiskt. Har en stor kopp från Konsum också, en sån där blåvit pryl som man köpte för flera år sen. Tror den kostade en typ fem spänn, och på den står det tryckt med stora bokstäver ”MUGG” som är lite lustigt på något sätt. Använde den förra veckan när jag invigningdrack kaffe för första gången på sex år faktiskt.
Men tror nog att magen mer gillar lite mindre intag av kaffe åt gången. Man behöver väl inte fylla på hela muggen på en gång så att säga. Minns att farsan hade en stor kopp som han gillade, men han nöjde ju sig med en halv sån kopp åt gången. Men ett par, tre sockerbitar i, det ville han gärna och nån pepparkaka ibland med om jag minns rätt.
Ha en fin kväll!

Det kan vara skönt att kika in här. Lite som ett sällskap. @Källarmannen vi kommer inte ångra att vi inte drack igår, vi kommer bara tycka att det känns skönt att vi lät bli 🙂

@Natalia Fantastiskt bra att du inte drack igår! Det ångrar man aldrig! Låter så mysigt med dina kissar. Men en energridryck är usch. Minns när man drack redbullvodka i mina yngre dagar på krogen. Bläsch!

Jag intog enheter igår, men detta var planerat när jag träffade en vän igår. Så kaffet smakar inte så gott idag. Men jag tar en enhetsfridag idag, det kommer jag inte ångra i morgon.

Påvägmothälsa: Hoppas att du är okej, skriv gärna en rad så vi vet! Kram till dig och kram till alla andra i kaffestugan denna söndag!

Kikar in.
Jadå @Källarmannen, det kommer bli bra igen. Har hälsat på mina föräldrar ikväll och imorgon jobbdag igen. Som sagt inga enheter för mig ikväll. Ska kika på lite serier nu och önskar oss alla en god sömn inatt sen 💕

Godmorgon!

Livet hörrni.
Hur som är det en ny dag och jag sitter med morgonens andra kopp kaffe. Har fått hyfsad sömn inför dagens långpass. Fokus ligger fortsatt i att det är viktigt för mig att upprätta och bibehålla god energi och motivation till allt jag vill göra och således blir det inga enheter när jag slutar ikväll.

Nu skapar vi en så bra dag vi kan ❤

Godmorgon! Ångrar inte mitt val igår, inga enheter. Blir en dag med en del jobb, med en liten sovmorgon, det var skönt och behövligt.

Ja du, Natalia, Livet, det är som det är :-) Men vi skapar en bra måndag tillsammans!

Godmorgon/godförmiddag alla sköningar i kaffestugan!

Godkväll!
Då var jag hemma igen.
När jag for iväg på en rast mitt på dagen fick jag impulsen att åka förbi och köpa hem vin till kvällen men idag blev den impulsen ändå rätt lätt att avstyra. Har ett par lediga dagar och kände innerligt att jag inte vill förstöra den här nattens sömn med vin. Jag behöver sova och vill heller inte vill att morgondagen ska behöva präglas av energisänkning. Imorgon vill jag ägna åt en skön promenad. Kanske träning då halsen börjar bli bättre och åt lite fix jag behöver göra här hemma. Det kan bli så att jag får svårare att avleda eventuella impulser till vin imorgon kväll men jag börjar med att vara glad över att jag skippar det ikväll. Hur fokus mot vila och energi ser ut imorgon får jag jobba på då och det orkar jag inte tänka på just nu. Nu försöker jag varva av efter jobbet, ska kika på nån serie och sen önskar jag oss alla en god sömn ❤

Hejsan! @Natalia, Kände bara för att titta in en sväng liksom. Har varit lite allmänt trött och inte så uppåt idag. Men nu är det skapligt. Tänkte att försöka komma i säng i lite vettigare tid för en gångs skull och helst runt tolv. Kanske får man med lite tur sova lite bättre i natt. Man blir ju ofta på ett lite bättre humör och mer allmänt balanserad om man får sova någorlunda bra. Förresten har druckit lite kaffe tidigare idag för skojs skull, och vid en liten kopp till och med lyxat till det hela med en god glassbåt jag hittade i frysen. Bra gjort att skippa inköp av vin idag, såna impulser kan ju vara rätt luriga om man råkar vara allt för nära bolaget. Kör själv vidare med alkoholfritt, en dag i taget. Försök vara duktig och skippa vinet i morgon. Önskar dig god sömn i natt kompis!

@Natalia, @prinsessa, @Flarran, @Källarmannen, @Påvägmothälsa Hej på er!
Hoppas allt är bra med er, att ni får sova bra, och att suget håller sig borta.
Det var några dagar sen jag skrev, haft mycket på jobbet och gäster hemma i flera dagar.
Jag har lyckats med att halvera mina enheter några dagar, men andra dagar inte. Så totalt sett är det ju åt rätt håll.
Men det finns en stor förbättringspotential. @Natalia, jag känner igen mig i att jag alltid behöver ha något att dricka, allra helst vin. Men om jag inte har vin så måste det vara något i glaset alltid. Eller koppen, jag går också runt med en kaffekopp i stort sett hela dagen fram till eftermiddagen. Lustigt...För många år sen rökte jag, och jag undrar om den där vanan att "alltid vilja ha något" kommer ifrån den tiden.
Vi kämpar på :-) Kram på er!

Hej. Det har varit, och är, en skitjobbig period. Problem på min arbetsplats, som jag kanske skrev. Minns inte riktigt. Sover dåligt och har självklart inte haft koll på mitt enhetsintag. Vet inte hur situationen kommer att sluta för mig, men försöker hålla modet uppe. Ser att ni fortsatt jobbar på jättebra här ❤️

@Solana Så bra att det går framåt för dig! Jag känner att det går framåt här med, även om det blir en del bakslag, men inte lika ofta som förut.
Påvägmothälsa: Vad kul att se dig här! Jo, du skrev att det var problem på arbetsplatsen. Kämpa på och vi finns här!

Önskar er alla en fin tisdagskväll!