God kväll i kaffestugan!
Brukar inte dricka så värst mycket kaffe, men har just kokat på en kanna och sitter och slurkar på en liten kopp så här på kvällskvisten. Kände mig väl lite nostalgisk på nåt sätt. Kommer ju ihåg att mina gamla föräldrar var ena riktiga kaffetunnor. Det var jämt vanligt gammaldags kokkaffe som gällde och inga moderniteter som bryggare där inte. Kör med deras gamla röda kaffepanna med guldfärgat lock från tidigt sextiotal som dom fick av mormor och morfar. Det är en norsk modell med namnet: ILOVAN. Faktiskt en riktigt trevlig kaffepanna.
Ha en fin kväll mina vänner!

Jag sitter och tjuvröker på balkongen och har balkongdörren lite på glänt. Kikade in och ser 4 gröna ögon vid öppningen. Det är kissarna som står och tittar på mig. Dom e så söta, dom e bäst 🥰
Svarta och i mörkret är det mest ögonen som syns.
Är bara tvungen att dela min kärlek till dem. De är min familj, mina barn och mina allra bästa. De har min totala kärlek och de är allt för mig. Det finns även människor som har min totala kärlek men de har inte svans och lika gulliga öron. De här två småkillarna som är syskon, lika gamla smälter mitt hjärta 200 ggr om dagen.
Jag är så tacksam 🥰🥰🥰

@Natalia Åhhhh gosekatterna. Kärleken till ett djur är det bästa kärleken.

Dricker gott kaffe här hemma innan det är dags för jobb på fältet! Som alltid så är det en krockkudde för mig när jag ska iväg och arbeta.

Idag får alla kvinnor fria, det är ju skottdagen. Ska se om jag hittar någon lämplig man :-)

Önskar er alla i kaffestugan en fin torsdag!

Lycka till @prinsessa!
Jag strejkar från män men skulle kanske passa på för skoj?

Jag behöver och vill lova mig själv en enhetsfri period och börjar med att hålla den här kvällen fri. Jobbar ett par långpass och ska skapa en ny fin dag idag ❤

Hej alla!
Sänkt ett 6-pack 3,5% samt påväg att sänka ett 6-pack 2,8%... Gick hur bra som helst att inte dricka i tisdags, men övriga dagar är det kämpigt.. Förstår inte varför. Kan inte hitta vad som triggar igång. Har från debuten vid 18-år (38 nu) alltid kunna hålla mig till 1-2öl tills för typ 2år sen då det helt plötsligt blev "nödvändigt" för mig att sänka 12-20 starköl/kväll.. Efter det så har det bara fortsatt.... På slutet har det iaf blivit folköl istället för starköl, men det är fortsatt för mycket..
Känner otrolig skam över detta! Har ett jobb där jag är "bäst i Sverige"..
Nån som har tips hur man tacklar suget? Tränar och motionerar så mycket jag hinner så den boll faller bort...

Godmorgon vänner. Äntligen helg. Idag skall jag åka och hälsa på vänner. Det skall bli skönt att komma bort lite. Först skall jag röja hemma och göra lite fint så att det känns trevligt att komma hem igen. Har ni några helgplaner?

@Påvägmothälsa Godmorgon vännen! Låter som du har trevliga planer för dagen. Jag ska också röja och städa här hemma, men först en långpromenad på en bra podd att lyssna på. Skulle egentligen på lunch idag med några vänner, men blev inställd på grund av sjukdom.

Nu skapar vi en bra lördag!

@Påvägmothälsa Låter toppen! Jag har städat kylskåpet, vilket var behövligt. Plock och lite allmän städning är vad min lördag bjuder på. Och kamma/borsta katter, tror jag. Ha en fortsatt fin helg!

Nu ska här festas! Har kokat på en kanna kokkaffe och tänker gå lös på lie glasstårta och fira att man har blåst bolaget på en massa stålar än en gång. Vem sjutton behöver alkohol är just nu känslan som finns. Tror att man ska ta och köra lite hederlig gammaldags Rock 'N' Roll också, det är inte dumt det. Ha en fin kväll i kaffestugan mina vänner!

Hejsan! @Källarmannen, Den låt som just nu ligger som klistrad bland ens favoriter i datorn, och som hittats på Spotify för ett bra tag sen är Billy Bremner – The Girl Can't Help It. Låten var väl ursprungligen i en lite annan tappning så att säga, en rätt stor hit med Little Richard. Tror nog inte att sån här rockmusik står att finna på såna grejer som Mello liksom...
Ha det gott!

@Flarran Svänger gott 👍 och är ju hästlängder från det som förekommer på Mellon 🤣 Frun tyckte vi skulle kolla lite på det igår, men det är ju bedrövligt dåligt. Nej tacka vet jag lite go Doo Wop istället. Ha de gott du med, och så kämpar vi på med att hålla konsumtionen så låg som vi kan. Höll igen igår, och är så tacksam för det idag 🙏