@Himmelellerhelvette Han låter som jag har gjort ibland. Bara ta en öl. Blir aldrig en. Jag har köpt hem alkoholfri öl. Vill han sluta eller ska han bara ha en vit helg?kram❤️

@Himmelellerhelvette ok. Ja det är ju bra att dra ner innan det går för långt. Ja den a fria ölen är god, finns ju t.o.m. Guineas. Tyvärr tycker jag inte vinet är lika gott, inte det röda alla fall. Ha en fin lördag kram❤️

@erivan Jag har nog bara testat 2 olika röda, de finns massa olika på små burkar och flaskor, jag tyckte det var kul att testa flera olika eftersom jag var på semester med andra som drack, köpte flera olika vita, röda och rosé för att prova mig fram, fastnade inte för något men kul att prova så man känner sig som en i gänget😁
Det finns stora utbud på de större mataffärerna också.

Hoppas din lördag blir härlig❤️

@erivan Vi åt kräftor och drack alkoholfritt bubbel häromdagen. Det var riktigt gott och festligt, serverades iskall. Köpt på Ica. Kan rekommenderas😁. Hoppas du fredag blev bra och att du njuter av att vakna nykter och fräsch.

Ha en fin lördag också!❤️

@erivan Vitt bubbel är gott! Håller med om det röda, inte så gott men fick prova ett på mitt lokala matställe som faktiskt var ok.
Jag tror det hette Happy valley…
På TV rekommenderades ” det bästa” alkfria röda som fanns. Minns ej namnet, men var i en svart burk med bild av monster?
Vi får väl tipsa när vi hittar…

@vår2022 Låter som nåt att prova!!ja fredagen blev bra, först träning som jag skrev , sedan åt vi tacos. Serietittande sen(sambon somnade i soffan, skönt!!) .idag blir det nog mycket fotboll. Ser Australien - Frankrike nu sedan premier league. Passar bra för förkyld o lite hängig idag. Hoppas det är bra med dig och du får en skön lördag kram❤️

@Himmelellerhelvette Ja man får testa sig fram. Sen som Amanda skrev kan vi ju tipsa här på forumet. Ja det blir mycket fotboll idag, förkyld imitera hängig så passar bra. Hoppas det är bra med dig o du får en skön lördag kram❤️

Hej! Jaha då har snart en fredag o lördag till gått i nykterhetens tecken. Det har gått relativt bra, bättre idag än igår. Men jag kan forfarande känna att helgerna blir’ lite grå utan alkohol och att man får hitta på aktiviteter bara för att man måste, inte att man vill. Jag har ju läst flera trådar i eftermiddag och kan känna lite avundsjuka på er som inte har något sug o allt känns bra(jag unnar er verkligen det). Men som många kloka människor på trådarna sagt så talar ju tiden för att jag också kommer känna så. Jag har ju bara varit nykter 13 dagar men jag längtar verkligen dit. Ha en bra kväll kram❤️

@erivan Vet du, än om jag är en som beskrivit att jag känner lite /lågt sug så instämmer jag med att helgerna känns lite grå. Och än om jag köper det rakt av att det kommer att bli lättare och lättare med tiden för varje helg /tillfälle som vi står emot och framförallt gör något annat så kan jag också en lördag som denna hamna i tanken av att ”ok resten av varje helg kommer att se ut såhär ”. Jag har en liten dipp just nu och kan sätta fingret på vad det handlar om; för ca en timme sen var vi ute på kvarteret och en av grannarna (en granne som jag druckit mycket med särskilt senaste året ) var glad och nog lite berusad och propsade på att jag skulle komma och dricka /festa . Han gjorde det även förra helgen . Jag har valt att inte berätta för någon annan än min man och min syster om mitt stopp och kände inte att läget var nu direkt heller , bland en massa barn och andra. Blev dock inte bara en fråga utan flera uppmaningar om att dricka på olika sätt och också uttalanden om att man är lite trist. Jag valde att gå in och rensa i min garderob så det har jag gjort en stund nu. Kan väl inte säga att jag blev mer sugen av att han propsade på men mer en känsla av lite sorg över det här att jag är en sån som inte dricker nu. Och det är jag ju samtidigt tacksam över men det är så färskt detta så det blir ändå en påminnelse om de problem jag har ! Och en känsla av ensamhet kom över mig , min man gick över med barnen till grannen och här är jag själv med min garderob 🙈😂 Det är ju mitt eget val så ingen offerkofta här men ja det blev en liten deppig stund . …. Fast bara av att jag skrivit de här raderna samt hör nu att familjen är tillbaka hemma efter en kort stund så känns det redan bättre 🥰💪 Jag har landat i också att jag måste berätta för grannen , vet att han själv har problem och haft uppehåll osv i perioder . Jag tror jag ska säga något i stil med ”jag dricker inte nu för jag mår dåligt av det , det får räcka med det ”❤️ Jag tror jag kommer mötas av förståelse , framförallt vill jag inte ha det där tjatet om att dricka , har ju en tendens att bli mer tjatigt ju mer berusad någon är 😉 Vet grannen så kommer jag ha lättare att framöver gå dit också en sån här kväll , och veta att det är ”ok” för omgivningen att jag inte dricker alkohol.

Vet du , 13 dagar är ingen liten sak - tänk om du redan gjort de absolut svåraste dagarna 🙏❤️
Kram!

@Delfinen80 jag hoppas det. Och jag tror vi har exakt samma känslor. En viss sorg över det som varit samtidigt en lycka o glädje att vara nyktra. Och jag tror det är en bra idé att berätta för grannen . Säg det du skrev att du inte mår bra av det blir det nog inget mer tjat. Vi kämpar på kram