Men ta hand om dig ordentligt..Vila och ät och drick, nyttigt och gott..Håller verkligen med dig..Vad är det för idioter rent ut sagt som håller på och förstör..Jag var på en konferens på Scandinavium för en massa år sen..Hette då ”Damp-konferens” Proffessor Gillberg var väldigt framstående inom numera Autism och ADHD..Massor av människor önskade inget hellre än att få ett bättre liv, genom medicinering..Då stod en flock av människor utanför Scandinavium med skyltar om att ”Gillberg drogar våra barn” Många av dessa barn och vuxna, kunde tack vare nu godkända mediciner få lite mer ordning i sina liv. Lika sjukt det..Finns alltid foliehattar, som är direkt farliga för samhället..Vem vill ha tillbaka dessa hemska sjukdomar vi har vaccinerat oss ifrån? Krya på dig massor-Kram..💫✨🙏🏻💕✨💫

Jag kan inte göra mer än vila...emellanåt hjälpa min sambo då jag tycker det är bättre att jag gör det än någon annan assistent som riskerar smittas.
Får hjälp med handling idag. Hade först tänkt beställa på Willys och få det hemkört men då kunde de komma med varorna först på lördag!?
Så det fick bli en annan lösning.

Äter för att jag måste, min aptit är nedsatt även om smaken inte är det direkt. Mina luktreceptorer är alltid svaga på grund av min astma.
Gud, vad jag känner mig eländig just nu, det känns som jag är en stor gnälltrasa. Hatar verkligen att vara sjuk!!😣
Vågar man tro på att bli frisk nästa vecka....🤞🙁🤞hmmm...

Kram 🧡

Godmorgon☀️

Lite svårt att vänja mig vid det nya utseendet på forumet. Men det ska nog bli bra.
Testade att lägga in en bild på min profil, får se om den blir godkänd.

Förövrigt så känns det som jag håller på att tillfriskna och det ska bli så skönt att få bli normal igen! Men jag ropar inte hej ännu, måste ha de där två feberfria dygnen först...
Önskar alla en fin helg🤗

Kram
🧡🌱🧡

Charlie 💕
Så fin avatar du har med så härliga färger🌈 🤗.

Längtar att få se livet i färg snart, det har varit så grått, dimmigt och trist så länge nu...😞
Det kanske är såhär kossorna känner sig innan de ska få skutta ut ur lagården och in i våren 🌱☀️ 🐂🐄🐮
Kram 🧡🌷🧡

40 dagar 40 nätter...
Symboliskt nummer😊 och just idag är det så många alkoholfria dygn jag har bakom mig.
Jag kan ju inte påstå att det varit någon kamp hittills, covid-19 gjorde ju mig inte speciellt sugen på alkohol...🤢
Så det är väl egentligen nu som det svåra kommer.
Jag längtar så efter sällskap med familj och vänner och jag vet att jag kommer bli bjuden på lite olika träffar under påsken. Och det bästa för mig är ju om det inte finns alkohol med i bilden.
Men jag kan ju inte styra över vad folk vill bjuda på, bara vad jag själv väljer att dricka. Så nu gäller det att borsta upp sig, stå stadigt och ha koll på vad som hälls i glasen.
Det finns ju så mycket godare saker att dricka än etanol...😁

Kram 🧡🌷🧡

@FinaLisa lättare sagt än gjort att borsta upp sig... Vad har du för mål nu Finalisa? Vill du vara helt nykter, vill du kunna dricka lite eller är det Vinägers linje som gäller (bättre dricka lite i bland för att förbud är kontraproduktivt)?. Jag tänker att det behöver du ha klart för dig innan vi andra vet hur vi ska stötta dig.

Blev ju j*vligt pretto detta Finalisa men du fattar säkert :D

Kram!

@FinaLisa skrev:"Så nu gäller det att borsta upp sig, stå stadigt och ha koll på vad som hälls i glasen."

Grattis till 40 nyktra dagar! Påskutmaningen klarar du galant, vi finns här hela tiden och hejar på dig 🥳🥳🥳🥳 Du kanske ska berätta innan du träffar släkt och vänner att du vill ha alkoholfritt i påsk? Min upplevelse då är att folk utan problem ställer upp på det - till och med anstränger sig för att fixa alkoholfri öl och vin utan att man ens förväntar sig det. Jag har bara fått mentala ”ryggdunkningar” från mitt umgänge ❤️

Kram 🐘

Ambivalent...🤔

Men jag vet att jag aldrig vill dricka hemma själv oavsett vad som händer. Det är mitt absoluta första mål att uppnå.
För det är fullständigt meningslöst att dricka en flaska vin och sen lulla i säng, hur många gånger har jag inte gjort det? Hur kul är det? Inte alls faktiskt...
Men om man nu kommer samman med ett gäng glada vänner ska det då vara så förbannat omöjligt att dricka ett par glas vin och vara nöjd med det?
Men det är ju detta som alla varnar för och som jag faktiskt inte testat ännu...
Mina återfall har jag tagit i ensamhet, inte i sällskap med andra. Där har jag inte haft problem med att avstå.

Men hursomhelst så är jag inte i närheten av alkoholen just nu, inte på det viset att jag planerar ett återfall.
Men tanken på de där sällskapsglasen dyker upp titt som tätt nu...men det är väl inte riktigt detsamma som ett återfall...väl? Vad säger ni?

Hmm, får ta en dag i taget, jag vet nog inte riktigt vad jag vill...🤔
Kram 🧡🌷🧡

@FinaLisa Återfall eller inte. Hur man definierar det hör nog ihop med vilket mål du har.... Om målet är att inte dricka blir dricka ett återfall. Om målet är att inte dricka ensam är ju inte sällskapsdricka återfall. Så tänker jag. Att inte dricka alls förenklar livet eftersom man slipper allt resonerande med sig själv om dricka eller inte dricka, när, hur, var, hur mycket osv. Jag gillar enkelt. Men det är min utbrända hjärna som inte klarar annat.

En dag i taget är alltid bra att ta.

Kram!

@Charlie70 skrev:" Att inte dricka alls förenklar livet eftersom man slipper allt resonerande med sig själv om dricka eller inte dricka, när, hur, var, hur mycket osv. "

Det kan jag verkligen hålla med om! För mig är det tusen gånger lättare att avstå helt än att dricka ”lite”. Jag har lika roligt med mina vänner ändå, har jag märkt.

Kram 🐘

🧡Charlie, Andra halvlek, Torn🧡
Tack, ni är kloka och har rätt såklart.
Bra för mig att vända och vrida på argumenten så dessa nöts in och blir en självklarhet till slut.
Ha en fin helg ☀️😎
Kram 🧡🌷🧡
PS. Jag är orolig för Varafrisk...😟 Hon brukar ju alltid skriva oavsett...🤔

Men fina ni...idag är jag här...har skrivit mer i min egen tråd...men er värme...och att ni förstår allvaret i det här ...det gör att tårarna rinner för min kinder:)

Stort tack!!!

Godmorgon ☀️
Idag ska jag försöka köra ett Friskis och Svettis softpass för första gången sedan jag blev sjuk.
Det får nog bli väldigt soft då jag känner hur trött jag blir bara att gå uppför en backe.
Men jag är så glad att jag är frisk!!😁🙏👍
Och imorgon har det utlovats vårvärme med västliga vindar ☀️
Så jag ser fram emot denna vecka,
härligt att känna sig lite hoppfull igen.

Kram 🧡🌷🧡

Halloj FiasteLisan!
Kikade in som hastigaste och ser till min glädje att de går bra för dig. Skönt att du är frisk och kan möta våren med allt fint som kommer in i nykterheten. Herrejösses, jag låter som om jag blivit fräls, men är bara på ett bubblande nyktert humör :)

Önskar dig allt gott!
Kram