Berätta mer om softpass. Är nyfiken. Det var bra gjort??
Jag har gått en promenad på tre kilometer...inte långt...men skönt❄️

Kram???

Vad bra att du är här igen, och ja, jag tror också på dig.
Jag ville heller inte vara här när jag inte var nykter och inte heller försökte vara nykter om jag ska vara ärlig. Sen ledsnade jag helt.
Lever andras liv... ja du det är nog så det har varit för mig också just när jag har kommit så långt ner på min egen lista. Det är lite svårt att ändra sig, men lite i taget så går det sakta framåt.
Jättekul att du är tillbaka!

Det känns skönt att vara tillbaka här och få stöd och pepp i allt som känns jobbigt.

Och just nu är jag taggad och full av motivation, det är en behaglig och befriande känsla?.
Så nu är det bara att åka med på den vågen...?‍♀️??

Kram ???

Jag tycker det känns bra idag på dag 2 ?
Idag har jag också lyckats med att använda ett av mina nya verktyg från psykologen. I skarpt läge...
Det får bli dagens ?? till mig själv.
Kram ? och godnatt om en stund
???

Godmorgon ☀️
Jo, softpass på Friskis och Svettis är ett lite, som det låter, mjukare jympapass. Inte så mycket puls utan mer fokuserat på smidighet och styrka.
Lugnt och skönt ibland tycker jag.
För det mesta gillar jag att få upp flåset och ge järnet men det är inte så lätt i dessa tider.
På jympapassen i lokalen får man numera bara stå på sin plats och då är det inte så lätt att bli andfådd.
Önskar dig en bra dag Varafrisk??
Kram ?☃️?

Idag har jag ringt ett par samtal som jag tänkt på länge men skjutit upp. Så bra det kändes efteråt!

Om man känner olust eller ångest för något som man borde ta tag i så är det bästa att bara göra det!
Inte skjuta upp!

Så det får bli det bästa jag gjorde idag??

Kram till alla som behöver en?
???

Du vet det händer att jag tänker på nån grej jag missat/förträngt och fortfarande kan autopiloten säga ”det ska jag tänka på när jag har druckit ett glas vin” hahahahaha den största lögnen.
Just nu ligger jag i fas med det mesta. Men det tog sin tid att beta av. Då är en dag i taget så himla bra! Kram ?

Skjuta upp... usch ja. När jag inte hade ork/energi/motivation/fokus då sköt jag upp så mycket saker så att det blev oöverstigligt. Att ringa ett sånt där samtal går egentligen rätt fort, men fy så mycket energi det tar när det inte är gjort.
Tänker på det nu ibland när jag går från tanke till handling mycket snabbare att det är rätt skönt. Det är skönt att göra undan saker.
Ge dig själv en stor blombukett ? för att det är gjort! Bra jobbat! Och de där sakerna som bockas av ersätter till viss del alkoholkicken.

Är helt klart bäst att ta direkt! Jag är som du drar på det tills man måste göra det men så skönt efteråt ? heja dig bra jobbat att beta av det! Hoppas du mår bra ⭐️!! Själv bokade jag in en kurs i yoga o var första gången igår så underbart! Tänkte på det din psykolog sa - att göra något för sig själv o leva sitt liv ? underbart skönt var det! O det fina är att det är många tisdagar kvar att njuta på kursen ? kram kram

Det är så kallt överallt så nu vill jag ha plusgrader snart!
Håret sprakar och håller på när man måste ha mössan på sig så fort man ska ut...??️

Jag har väl inte gjort något märkligt bra för mig själv idag egentligen...förutom att jag promenerade i kylan och passerade Systemet utan det minsta sug ??? det var ju ändå lite bra..?

Lennis; jag har också tänkt på att testa ett yoga pass någon gång..?‍♀️men det är så lätt att bara köra sina vanliga pass när man väl kommer iväg. Men absolut att jag vill pröva!

Kram???

Tycker jag knappt hinner upp ur sängen innan det är dags att lägga sig? Det där överkastet dras av och på hela tiden känns det som...
Men dag 5 är snart till ända och det har känts bra idag också??
Inga vintankar bara kilovis med blodapelsiner!????
Så himla goda just nu!♥️

Kram???

Kallt fortfarande men snart blir det lite mer åt -2 och det är helt perfekt för min del ?.
Idag hade jag ett bra möte med psykologen. Ska pyssla med lite saker i helgen efter hens förslag.

Idag kände jag på riktigt att en tanke inte är en handling.
Så bara för att jag tänker en sak så behöver det inte bli så.
En aning överraskande aha-upplevelse och det får bli det som var bäst idag ???

Kram ???

En väldigt bra idé du fick att skriva upp någon bra sak som har hänt varje dag! ? Att lyfta de positiva sakerna tror jag är viktigt. Även en skitdag, så finns det alltid något litet positivt att hitta.

Gott att du är tillbaka här igen!

Kram

Ja, jag har blivit bättre på att se det positiva trots att det fortfarande är tungt att rodda allt omkring mig.
Men det blir ju faktist lite lättare om man fokuserar på de ljusglimtar som ändå dyker upp då och då.✨?☀️

Kram ???

Jag önskar så innerligt att du kunde hänga på mig och att vi kunde känna oss lite gladare tillsammans ?
Jag vill också läsa om dina fina dagar!???

Kram ???

Det känns som det är mycket längre än så...? .. förmodligen för att alkoholen känns så avlägsen för mig just nu. Och det är ju bara att vara glad över?

Idag har jag tränat och det får bli min guldstjärna idag. ⭐

Kram ???

Kommer här! Träningen tycks du hålla i oavsett hur det är. Toppen ju! Snart är det två veckor för dig!

Stor kram på Alla hjärtans dag kommer här från mig till dig Finalisa!