Guldstjärnor och ett❤️..Från mig..Jättebra gjort att träna..Träningen gör betydligt mer nytta i en a-fri kropp..Skönt att dom nyktra dagarna blir fler och fler..Kram???

Ja, idag på åttonde dagen har jag vilat från det mesta. Bara lagat enkel mat och sett på serier.
Köpt tulpaner och det var inte igår jag köpte blommor till mig själv!
Det tyckte jag var bra gjort..??

Kram ???

Du får lite blommor av mig också. Tänker att det faktiskt är väldigt betydelsefullt att göra små små saker runt sig själv för att skaps glädje och trivsel. Så just nu står det tulpaner på mitt bord också. Tänder ljus, fixar mina blommor. Fixar mig själv. Tänk egentligen så eländigt det var att komma så långt ner på sin egen ”att göra” lista.
Så skönt att höra att du har motivation igen. Pyssla om dig själv nu ordentligt också. Det är kanske där det börjar ordentligt för vissa av oss.

Tvåbent igen? Denna gång stadigare än någonsin!
Tack Sisyfos ? du har rätt, man måste pyssla om sig själv också för att må bra.
Har beställt en massage nästa vecka?‍♀️ så skönt att ha något att se framemot.
Idag blir det väl en semla ..är lite kluven för jag behöver gå ner i vikt. Byxorna sitter som ett korvskinn, speciellt när jag måste ha långkalsonger under.
Eller "långtrosor" som jag hörde en litet tjej i radion säga häromdagen? hon var redan en tänkande feminist?♀️

Ha en fin fettisdag alla forumvänner!

Kram ???

Allt är under någorlunda kontroll vad gäller mig. Och det är det jag kan styra över.
Alltså ingen idé att oroa sig över andras problem.
Kan jag stötta i vissa lägen är det ok men jag ska inte ta på mig huvudansvaret...
Mina pluspoäng hittills idag ?...
Att tänka rätt

Kram
???

Det är hela grejen Fina Lisa!
Dit knoppen går, dit går kroppen brukar min pilatesfröken säga.
Ha en fin dag! ?

Läser delar av sinnesrobönen i ditt inlägg Finalisa. Skönt att faktiskt kunna ta ansvar för det man kan påverka men kanske ännu viktigare att släppa det man inte kan påverka. Ofta handlar det ju om andra människors agerande, det där som man inte kan påverka, vilket så klart är besvärligt ur ett medmänskligt perspektiv.

Tvåbent och allt, grattis!

Kram!

Bara sådär så gick dessa två veckor märkligt fort och lätt.
Så bra det känns när det inte blir en kamp utan en lättnad att kunna säga, nej jag vill inte dricka!

I går kväll drack jag en a-fri öl och den var god.
På spåret final och Carina Bergfeldt bjöd på många skratt ? och dessa gjorde gott i mig?

Kram ???

Vad kul att se att du är tillbaka. ? Och redan två veckor helvit. Tror att du har börjat identifiera orsakerna till pimplandet ännu mer än tidigare. Och att det är där du har hittat/hittar lösningen.

Du är så himla stark. Även om många av oss här ibland kan vara nästan för starka - och gömmer/glömmer våra andra sidor - tänker jag att det till största delen är en bra egenskap.

Ta hand om dig! ?

Kram kram

Så glad för din skull, att det känns så bra. Det bådar gott för den fortsatta resan. Det värsta har du ju bakom dig nu. Det viktigaste för dig nu är nog att hitta strategier för hur du ska stå emot när livet krisar igen. För det sker ju tyvärr alltid. Det är så lätt att tanken kommer direkt då: ”Viiin, ge mig viiin nuuuu.” För det är ju så vi är vana vid att hantera kriser, dämpa dem med alkohol. Det är tufft att stå ut med känslorna utan vin, men det går. Allt man övar blir man bättre på.

Kram ?

Såg också ”På spåret” och ”Carina Bergfeldt”. Tyckte om programmmen??Det bästa var att jag var nykter och jag kommer ihåg vad det handlade om!

Jag ska försöka följa dig på din nyktra stig?en dag ska vi ju dansa tillsammans på Billströmska??Kommer nog inte bli i sommar pga Covid-19 men den som väntar på ngt gott....

Tack för att du finns med mig❤️

Vinäger,? tack för att du kikade in. Saknar dina inlägg men så länge jag vet att du mår bra så är jag glad
Andra halvlek,♥️ tack för uppmuntran? det är alltid välkommet?
Varafrisk, ? det är klart att vi ska dansa ihop oss så fort det blir läge??‍♂️ vi bidar vår tid....?

Igår blev jag erbjuden ett glas vin då jag besökte en vän. Tackade nej utan den minsta tvekan ?
Det tyckte jag var bra gjort även om det inte var ett dugg ansträngande..??

Idag är det vår i luften!?
Önskar alla en fin söndag ☀️

Kram ???

Det var väl bra att du slapp dricka det glaset vin! Plusgrader, regn och snö som smälter här. Min iskonst är sig inte lik längre (frös in tulpaner och lite annan växtlighet när det var kallt ute) Ingen sol i sikte. Gläder mig åt att jag slipper broddarna när jag ska gå min runda strax.

Kram!

Från snögubbar förra veckan till fjärilar!??
Jösses vilken tvärvändning vädret gjorde!
Idag såg jag en liten amiralfjäril? 10 plusgrader och ☀️ den fladdrade på fint och gav mig en härlig vårkänsla ?

Kram ???

Det kändes som den första spirande våren bara *bam* kom på en dag! Mycket ljusare på promenaden kl 7 i morse och i eftermiddag kl 17 också. Härligt ? Någon fjäril såg jag inte idag, men det spirade i rabatterna jag passerade. Sen jag flyttade till lägenhet har jag insett att man kan njuta av andras trädgårdar också - och man slipper allt jobb ?

Kram ?

Ovanstående mening är fin tycker jag. Den är minst sagt dubbelbottnad om inte mer...?

Tänker på filmen Mr Chance med Peter Sellers.. väldigt underfundig och rolig med allvar i botten.

Idag är jag trött, har haft huvudvärk och känner mig lite neråt. Tänker på alkohol men inte på så vis att det är någon risk för handling.
Men inser att det är tristess och lågt mående som ofta triggar tanken hos mig.
Jag köpte en chokladkaka förut..den får bli min syndiga handling idag?
Jag har ju egentligen bestämt att bara äta godis på helgen...?
Men det får väl bli en prick i protokollet då!?

Kram ???

Tycker inte alls att du behöver en prick i protokollet. Fastän du känner dig låg så väljer du ändå inte att dricka alkohol. Det tycker jag är starkt!! Det är väldigt lätt att dricka på tristesskänslan...jag känner igen det?

Hoppas att det blir en bättre dag imorgon??

Kram?

Så kom smittan iallafall...?
Först min sambo som nu har covid-19 och jag också antagligen. Fick feber i går kväll och hostat inatt. Ska testa mig senare idag.
Så nu blir det en veckas karantän..
?