@vår2022 Det finns inget dåligt väder, bara dåliga regnkläder. 🤣 Men man kan ju även passa på att fixa med lite saker inomhus om man inte vill ge sig ut. Finns alltid något som behöver lagas, förnyas eller bytas.😃 Riktigt kul att pilla med sådant tycker jag.

Kram

@sommar2023 Hej! Jag läste igenom dina trådar och jag kan se stora likheter där hur det såg ut för min del förr.😳 Som du vet så måste ju den som har fastnat i alkoholdjävulens klor själv vilja bli fri. Den friska delen av hjärnan måste bestämma sig för att det får vara nog. Och därmed inte dricka en droppe alkohol. Min fru bönade och bad många gånger om att jag måste söka hjälp, annars lämnar hon mig. Detta hjälpte dock inte, för jag vågade helt enkelt inte söka hjälp. Men så hittade jag detta forumet, och kunde med hjälp av det bestämma mig en gång för alla. 😍

Något som gjorde att jag till slut fick kraften till att bestämma mig för att sluta dricka var att jag märkte att min fru, och även mina barn slutade bry sig om mig. Dom frågade mig inte ens om jag ville följa med tex till simhallen. Men när jag väl hade bestämt mig för att sluta dricka så frågade jag min fru om hon kunde tänka sig att backa upp mig. Och det gjorde hon.❤️

Så mitt tips dig dig är att skit totalt i honom så länge han inte vill sluta dricka. Men om han verkligen vill sluta, och har bestämt sig till 100 procent, så ge honom en chans. Om han bara blir fri från alkoholen så kan allt bli hur bra som helst!

Kram

Semestern rullar på. 😃 Vi har fått ställa in en del semesterplaner pga det ostadiga vädret, men det är inte hela världen. Vi har gjort andra spontana saker i stället. Som restaurangbesök tex. 😋 I morgon ska vindarna hålla sig lugna så då blir det en heldags fisketur på havet tillsammans med min son. Drar i väg vid 3-snåret i morgon bitti. 😃

Ha det bra!

@Torn Det är bra när man kan ställa om planerna spontant och hitta på något annat som funkar med vädret, som ett restaurangbesök😁. Du får gå och lägga dig tidigt så du orkar gå upp i ottan.

Ha en god fisketur och fiskelycka imorgon med sonen❤️

Det låter ju väldigt mysigt med fisketur även om uppstigningen är lite väl tidig (för denna sjusovare)
Och så skönt att ni kunnat flexa lite med planerna. Allt gott, helt enkelt! Kram och ha en fin start på augusti 😎

Låter både hemskt och underbart Torn! När man väl kommit upp är ju extremt tidiga morgnar helt underbara på sommaren, men tanken på 03 känns ju lite tufft.
God fiskelycka!

Fisketuren blev otroligt lyckad! Ett spegelblankt hav och en värmande sol gjorde inte saken sämre. 😍
Varför är ni så skeptiska till att gå upp tidigt?😂 Ska man göra något som man tycker är jättekul, så är det ju inga problem.

@Amanda L Den tidiga uppgången i går berodde främst på att jag ville utnyttja dagen till fullo. Först traila båten ca 10 mil, och sedan ytterligare ca 10 sjömil på havet fram till den planerade fiskeplatsen. Visst var jag lite trött när jag kom hem vid 8-snåret i går kväll. Men att vara trött och lycklig är inget som stör mig.😃

Det blir nog en sväng till på fredag. Jag har massor av tid och energi numera när inte giftet förpestar tillvaron. 🤩

Ha det bra!

@Torn Låter härligt Torn! Jag håller med dig, att gå upp tidigt för att kunna göra det man vet ger utdelning på må-bra-kontot tycker jag också är värt.
Idag blir det en tur på havet här! Vi fiskar ju inte, men jag får ett lugn av att bara se ut över vattnet, höra skvalpet, höra fåglarna etc. Luften är också härlig.

@Sattva Ja det är inte bara fisken som lockar ute vid västerhavet. Hoppas du hade en härlig tur i går.🤗
@Amanda L Hur långt har du till havet? Varför inte göra en liten resa till tex västkusten? Du som är pensionär och har gott om ledig tid. 😁 Augusti och September är nog den bästa tiden på hela året för detta, eftersom havet värmer upp, även om det är kyligt väder.

Kram

@Amanda L Fast just nu rekommenderar jag inte ett besök på västkusten.🤣 Riktigt skitväder, med hällregn, halv storm och kyligt. Ett ypperligt tillfälle för att testa om mitt nyinköpta regnställ håller måttet.🧐 Det får bli till att ge sig ut på en långpromenad strax för att testa det ordentligt. 😁 Allt är lugnt förövrigt, har varit ute på ett par rejäla fisketurer och är nöjd med semestern hittills. Ska ta och slipa/måla ett par innerdörrar lite senare i dag. Nu är mina ungar såpass stora och kloka, så det borde vara slut på diverse slagmärken och repor mm på dörrarna.😂

Ha det bra!

@Torn Samma hör! Höromnatten något slags rekord i blixtar. Oavbrutna blixtnedslag. Innan dess regn, regn och efter det regn. Öbesök skjutet på framtiden.
Vi ser på fotboll istället. Och ställer in nya träningsklockan….
Lite tidig höst, men mysigt ändå.🥰

Över 1 månad sedan jag skrev något här ser jag.😮 Tiden går fort när man mår bra.😂 Som ni vet så är ju min stora fritidsintresse sportfiske. Det har verkligen blivit så mycket bättre på den fronten sedan jag fimpade giftet för ett antal år sedan.🤩Alkoholen förstörde verkligen min utveckling totalt. Värdefull tid försvann i ett äckligt rus, och i vedervärdigt bakrus. 😫 Köra bil ut till fiskeplatserna fick planeras efter promillehalt och inte efter optimala väderförhållanden.😳 Min koncentration var såklart otroligt negativt påverkad mm mm.

Nu gör jag ju mycket annat än att fiska också. Umgås med min fru och mina barn, och jobbar tex. ☺️ Och allt har ju blivit ofantligt mycket bättre. Men bara den lilla detaljen som att kunna njuta av mitt fritidsintresse är värt mitt totala stop av den giftiga substansen till 100 procent.

Ha det bra!

@Torn Ja jag kan inte se en enda positiv sak med alkohol.
Ett väldigt primitivt sätt att lösa inre problem, eller få det "roligare", eller "sätta guldkant", eller "för att det är gott"...😮😳