När min yngsta dotter flyttade fick hon min cykelhjälm. Hon hade växt ut sin gamla barnhjälm. Förstås. Så länge sedan var det hon cyklade senast. Nu på boendet har alla de boende stora trehjulingar, och det finns en massa fina villavägar att cykla runt på.

Hemma hos sin pappa kunde hon bara cykla på landsväg och hos mig kunde hon bara cykla i stadsmiljö på väl trafikerade cykelvägar kombinerade med gångvägar. Inte optimalt för henne alls, så antalet cykelrundor har blivit få de senaste åren. Sen hon flyttade till boendet har hon cyklat mer den senaste månaden än hon har gjort de senaste sju-åtta åren.

Nu har jag köpt en ny cykelhjälm till mig själv. Efter vurpan för några år sedan, då jag tack och lov hade hjälm på mig, vägrar jag att cykla en meter utan hjälm. Ikväll blir det en cykelrunda på en mil, med badpaus i havet efter halva sträckan. Längtar redan 😍

Kram 🐘

@Andrahalvlek Grattis på sextonmånadersdagen!😍🎈🎂 Just det ja, du gillar ju att cykla! Det gjorde du mycket förra året vill jag minnas.

Ha en underbar dag, och ägna ett par tankar åt att vara stolt och mallig som sjutton för att du är så stark och bra som har varit nykter så här länge.😎

Kram 🥰

Grattis till 16 månader samt 10 månader till tråden. 16 månader innebär ju också att du närmar dig 500 dagar. Jag kom ju in på 300 dagar i helgen och just den dagen hände något också som jag tänkte skriva om i min tråd men det blir aldrig av och nu känns det som att det inte blir av. Nåväl.

Idag har jag haft en skitdag. Men även skitdagar har ljusglimtar och idag behöver jag påminna mig om vad jag är tacksam och glad över. Det är med de tankarna som jag vill somna.

⭐️ Jag har idag varit nykter i 16 månader. Det trodde jag inte om mig själv, att jag faktiskt kunde förändra mitt tänk så radikalt i grunden. Den prestationen trumfar typ allt annat jag har gjort tror jag. Det är så långt ifrån både mina tankar om mig själv och andras tankar om mig. Igår sa min ex-svägerska: ”Dricker du varken kaffe eller alkohol längre, himmel vad duktig du har blivit då.” Japp! (Jag dricker inte kaffe efter kl 12 pga risken att störa sömnen.)
⭐️ Min äldsta dotter initierade en gemensam lunch imorgon, innan hon reser hem till Gbg igen, och när hon ringde idag och bjöd med min mamma så blev min mamma så oerhört glad ❤️ Och då blev min dotter jätteglad över att mormor blev så glad. Och jag blev nog gladast!
⭐️ Min yngsta dotter sa i morse att hon ville laga ”pasta med mjölk” idag. Det är hennes sätt att säga stuvade makaroner. Det står inte med i kokboken som jag har skrivit till henne, så då sa jag att hon fick be personalen om hjälp att skriva in det receptet. Hon har med personalens hjälp stuvat makaroner ikväll - och hon var stolt och glad som sjutton över det. Och jag blev stolt över henne ❤️
⭐️ Jag hade ett långt och väldigt bra möte med mina HR-kollegor inom koncernen och på slutet berättade jag om mina planer för hösten och de lyckönskade mig glatt.
⭐️ Jag hade ett nästan lika långt och väldigt bra samtal med två kollegor på det nya jobbet och efter mötet skickade jag ett mail till den person som blir min närmaste kollega i höst: ”Tack för ett mycket bra samtal, jag älskar ditt engagemang i xx och jag längtar tills jag också kan ägna mig åt det fullt ut”.

En riktigt bra skitdag med andra ord.

Kram 🐘

Grattis till 16 månader (och en dag 😉)!

Jag hoppas du sov gott efter @Andrahalvlek skrev:"En riktigt bra skitdag"!
Tack för att du delar tips om hur man kan "vända" på tankar. Jag har också börjat prova liknande - och det funkar ju faktiskt (för det mesta)!!

Ha en riktigt bra dag, låter härligt med lunchen - njut!

Kram!💖

@Andrahalvlek skrev:"påminna mig om vad jag är tacksam och glad över"

Jag blir så glad när jag läser ditt inlägg, trots motgångar så finns det alltid ljusglimtar. Det säger mycket om hur viktiga våra tankar är, och hur vi kommer att må.
💕 sländan

Jag grattar också på efterkälken kära @andrahalvlek
Så fint du avslutar skitdagen. Så fint att du finns här på forumet. Vad du har gjort är en otrolig sak. Inte bara nykterheten. Utan jobbet, din dotters flytt, alla promenader och kost-tänk. Och så tid och kraft till oss.
Du står på min dagens tacksamhetslista!
Kram 🥰

Tack @Soffi ❤️ Vi har alltid ett val. Antingen ser vi glaset halvfullt eller halvtomt. Och vi kan alltid fokusera på det vi faktiskt har gjort, och sluta älta allt vi inte har gjort. Vi kan tänka oss friska istället för sjuka, det är jag övertygad om.

Kram 🐘