@Se klart Vad skönt att hon lever och mår bra under omständigheterna❤️. Det är ändå så vi funkar, vi gör allt vi förmår för att rädda ett liv. Och läkaren var optimistisk också. Vår första hund blev sjuk vid ett års ålder, autoimmun sjukdom. Vi var hos veterinär otaliga gånger för att få bukt med sjukdomen. Han mådde bra med mediciner och fick skov då och då som räddades upp med ökning av dosen och det vände på någon timme. Sist han fick ett skov, han skulle fylla sex år, kunde vi inte häva det längre. Vi hade bestämt att så länge han mår bra och gillar livet får han vara kvar med mediciner som hjälp, men denna gång ville vi inte sätta in ytterligare åtgärder. Prognosen var inte heller den bästa med lång rehabilitering. Det kändes som att han fick ett kort men ändå ett bra liv, men nu var det inte längre värdigt att försöka rädda honom. Jag skulle handlat precis som ni gjorde. Det blir tufft ett tag, men hon har ett långt och härligt liv framför sig❤️

Tack snälla @vår2022 för ditt inlägg. Sån omtanke! Precis som du skriver så är det just att jag funderar över vad det innebär för henne- så att man inte blint går på utifrån egna behov, att hon ska finnas.
Men detta känns som hon och vi ska klara, bara vi slipper ytterligare komplikationer.
Hon är en kämpe och jag längtar så efter att hon ska komma hem! ❤️🐈

@Se klart Jag blir helt tårögd över er oro, veterinärens insats och den lilla kissens kamp ❤️

Det finns nog inga rätt eller fel här, man måste bara bestämma sig och sen köra ända in i kaklet. Lönlöst att tänka på vad man skulle gjort istället när man har gjort som man gjort.

Och hon är bara ett år och ska förhoppningsvis leva många år till, och då hoppas vi att hon håller sig långt ifrån bilar!

Minns min farmor som bodde precis vid en väl trafikerad väg. På andra sidan vägen låg åkern aka sorkparadiset. Min farmor tappade nog räkningen till slut, över kattliv som ändades på den vägen 😢

Jag hoppas att ni får hem kissen snart, så att ni kan trösta och mysa. Sämre kan man ha det på semestern.

Spännande att oro får dig till att vilja gräva och bada. Jag kan stressiga dagar verkligen längta hem till mitt badkar. Vi har hittat våra substitut 🥰

Kram 🐘

@Se klart Jag tror de allra flesta skulle göra allt i sin makt att rädda sitt djur. Veterinärerna har ju ett ansvar att säga om djuret lider på ett sätt så att det inte är värt det.
Det kommer bli bra Se klart❤️❣️💕

Tack @sattva och @andrahalvlek
Ja herregud vilken övning i allt möjligt.
Dit uppmärksamhet går sker tillväxt 🥰
Vilken tur att vi inte har någon resa planerad
Vilken tur att jag har semester och maken jobbar kvarstid
Vilken tur att vi har råd med kostnaderna som överstiger försäkringen (tickar på…)
Efter första natten hemma vaknade vi med en katt som lyckats få av en del av det som ska hålla käken på plats- vilket innebär en ny tur till sjukhuset. Har slutat räkna hur många gånger vi kört, överväger om vi ska flytta in till stan för att ha närmre.
Hoppas att detta kan åtgärdas direkt så vi iaf får komma hem ikväll.

Jag har enorm nytta av det mindset som jag tillskansat mig i min nykterhet- en dag, en stund i taget. Det går utmärkt att ta sig fram så när allt är tufft, och det går då också att glädjas över smått och stort.

Lilla tjejen är en kämpe. Men jättesvårt för henne att inte få hoppa eller knappt kunna gå. Inte kunna äta. Men jag tycker hon tar det med ro (och stark smärtlindring) och jag hoppas verkligen jag har förstånd att se och förstå om hennes lidande blir för stort.
Kram på er denna franska nationaldag. ☀️

@Se klart Massor av styrkekramar till er allihop ❤️❤️❤️ En dag, en stund i taget är ett klokt förhållningssätt när framtiden står i stjärnorna.

Kram 🐘

@Se klart Åh lilla kisse misse❤️
Känner med dig/er med allt som rör er lilla kisse🥰 Minns när vår Bella var krasslig. Benen bara vek sig på henne. Det var så läskigt. Ringde t det djursjukhus som hade jour. Veterinären sa att vi var tvungna att komma in för att hon skulle kunna göra en bedömning. Vår dotter var hemma då så hon satt m vår hund i baksätet. Djursjukhuset som hade jour den helgen låg åtta mil bort. När vi kom dit var vår Bella som vanligt. Veterinären konstaterade att hon troligtvis hade haft en tia-attack. Så många tankar som åkte fram och tillbaka. Tårar som rann.

Skickar varma innerliga kramar t er❤️

Tack @varafrisk. Jag tror vi har kört 100 mil fram och tillbaka till sjukhuset/veterinären. Nästan overkligt hur denna vecka utspelat sig, knappt lagat mat, knappt gått en sväng i trädgården. Kört och väntat på besked.
Hoppas hoppas att vi får hämta hem henne ikväll, så att tillfrisknandet kan börja, att hon får bli piggare. Snart kanske jag slutar med denna husdjurs-blogg men just nu kan jag inte tänka på så mycket annat.
Noll komma noll tanke på alkohol iallafall men igår kväll tog jag en cigarett vilket inte bekymrar mig nämnvärt.
Jag tänker att det vore hemskt och förfärligt att vara det minsta promille-påverkad en sån här tid, så märkligt att man gått från att vilja döva känslor- till att känna dem, vara levande. 🐈🙏

@Se klart Hoppas allt går bra, katter är tåliga så det ska det nog göra. Jag vet hur mkt man kan oroa sig för sin katt, inget konstigt alls. Det är ju en familjemedlem!❤️❤️

Tack @amandaL
Idag känns allt lite bättre, om-opererad katt som tack och lov inte kostade något.
Byggt en rejäl koja åt henne med låda och flyttat in med henne i gästrummet. Fattar nu vad hon måste undvika (hoppa på sitt brutna ben..) och så har vi fått lite koll på tider och mediciner. Tvätt av diverse drän och annat. Tycker hon ser lite glad ut emellanåt och nu får hon bara kämpa på. Hur jag nånsin ska våga släppa ut henne igen?
Min trädgård är vildvuxen så idag ska jag rensa rabatter och hjärnan. Allt är inställt nu vad gäller gäster denna vecka, utom barnen då. Så är det.
Tröstade mig med en fin hortensia (till trädgård) från Ulriksdals trädgård igår och den ska planteras i ett hörn/sidan av en rabatt. Sen behöver allt lite näring så hönsskit ska läggas i blöt.
Att göra- och att vara. Det måste vara samma som @andrahalvleks dansa-pausa.
Har för övrigt nog gått ner mina kvarvarande kilon denna vecka, då dieten varit högst begränsad till utbud på mackar av olika slag. Men ikväll kommer två barn och respektive, födelsedag ska firas. Barnen lagar mat och jag ska hänga upp ett par gardiner och göra hallonglass.
Livet är bra! Kram på er 🐈💕🌱

Allt går att få till en lunk, även vård av sjuk katt. Jag glädjs så att hon är piggare och allt annat blir bonus. Som att solen kikar fram efter en dag av välbehövligt regn. Att nya gardiner är uppe. Har inte alls hunnit med min trädgård så nu längtar jag ut, ska sätta ner tröstplantorna jag köpte i stan och gödsla här och där. Tvätta en tvätt med dessa tusen små handdukar som krävs för att hålla rent och torka denna lilla.
Pyssel, helt enkelt.
Hoppas ni alla har det bra, tänker på er och för de som behöver, extra kram 🥰

@Se klart jag hade en kattunge en gång som hoppade ut genom ett fönster ganska högt upp när den hade nattvakt och bröt benet. Sen gick den och klonkade med ett eldrött gipsben. Och fick följa med på bilsemester till Värmland. Stackars små liven. Men sen levde den ett långt och innehållsrikt liv!

Vi hittar rutiner lite i taget. Tvätt och rengöring av sår och sond, mat och även riktig mat får hon testa med framgång förutom att allt omplåstrat kring nos och mun blir geggigt.
Barn (vuxna) på besök men de har lite egna utflykter mm, fixar och handlar. Så skönt. Och gott! De är superduktiga på att laga mat och det är ingen skillnad på sönernas och döttrarnas skills vilket glädjer mig eftersom jag jobbat hårt med att de ska hjälpa till med samma saker hemma.
Vi har ett enda gästbesök på fredag, och det hinns med utan problem, förutsatt att katten fortsätter att pigga på sig.
Nu har jag några oskrivna dagar, eller nästan två veckor då jag inte har så mycket planerat alls, känns otroligt härligt.
Sen ska vi (eller troligen bara jag) iväg på lite fest och jag tror att jag kommer att uppskatta det då. Just nu skulle inte vilda hästar kunna flytta mig från denna plats.
Det dricka sparsamt här, barnen tar nån öl eller så kring matlagning, sedan en flaska vin till maten (5 pers) och en flaska till kvällens kortspel. Jag tycker att det är väldigt skönt, liksom att det är hyfsat tidiga kvällar. Jag vill vakna 8 och vara pigg. Nu en kopp kaffe och flytta runt ett par växter som håller på att ta över. Min drömträdgård/målbild är en engelsk cottage garden där det bara blommar över alla breddar. Väntar ivrigt på sena luktärter o h annat jag petat ner men som jag inte minns vad det är. Och jag var ju inte full!
Njut av dagen alla! Kram 🌱🌺🌸🌼🌹

04:28 @sattva - har du huvudet upp eller ner då? 😍😍
Vaknade 07 i morse, såg en spännande del av en längre dokumentär om Hillsong-rörelsen, otroligt bra. Tips!
Lyssnar men kommer inte riktigt in i mina sommarböcker men sommaren är ju bara halvvägs än. Tur! 🌸🌱☀️

Dagarna tuffar på men med oerhört mkt fokus på och pyssel med katten. Hon verkar pigga på sig men vissa saker är inte helt bra tycker jag. Vi får se och prata m veterinären. Allt som går att göra har vi gjort och det är väldigt likt att ha ett mkt litet barn hemma. Tänker att detta är en helt ny sorts utmaning och något att lära sig av? Längtar då och då bort och iväg- men på sin höjd blir det en kortare resa till en fest, men då får jag åka själv då.
Men sen, när hon friskar på sig så kommer det kännas bättre. Äkta svenskt sommarväder här- regn sol och åska under en dag! Nu en tur i trädgården för att spana lite. I em åker barnen, sen kommer gäster som stannar till imorgon, väldans lagom besök! Kram på er. 🌱🌸

Nu åkte våra fina gäster och vi är ensamma ffg på en vecka. Pustar ut lite även om barnen inte räknas som gäster så är det ändå något som krävs av en och just nu önskas kravlös dag. Den är här.
Katten rymmer ur sin vad vi uppfattar som noga säkrade bur vilket skulle vara gulligt om det inte var så att hon riskerar att belasta ben och käkar- vilket hon inte får.
Jag sover ju med henne i ett litet rum, när hon jamar på natten lägger jag henne bredvid mig som en bebis och då kurar hon ihop sig och somnar under täcket. Det är precis som om hon förstår att nu gäller det att ta emot kraft, kärlek och omsorg. Hon som alltid varit en kaxig liten tjej, aldrig legat i famnen, alltid en bit ifrån.
Det är egentligen eländigt alltihop, hur ska det gå med hennes små käkar och tänder, och så sommardagarna som går, semestern som inte tillåter några längre utflykter från henne. Ändå känner jag både frid, ro och mycket glädje över att vara så nära henne. Det är fint! Jag tycker hon luktar gott trots att det är jättesvårt att få henne ordentligt ren. Tycker att hon är så söt trots att hon ser för eländig ut.
Allt blommar sent i år, luktärterna har knappt börjat slå ut, blyblommorna blygsamma, dahliorna också. Men jag tänker att det räcker längre då?
Tänker på er alla, passerade ett ställe där det växer Kaveldun och tänkte på dig då @kaveldun, var du nu är i världen.
Livets vågor som slår, bris och kuling, stilla eller småblåsigt.
Njut av dagen hörni 😍